Arve Systad Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Drit i sRGB. Bruker et customized oppsett som eg liker svært godt på min skjerm. sRGB er alt for rødt etter min smak Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Fikk låne en skjermkalibrerer da jeg fikk ny skjerm, jeg. Det funker som fjell. Eneste som er litt kjedelig er hvis jeg drar med meg skjermen noe sted så er ikke bildet så optimalt lenger. Men det er jo minimale forskjeller, så man merker det ikke så godt uansett Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Det enkleste er ofte det beste. Tenkte å bare tøyse rundt med instillinger til jeg finner et oppsett som både gjengir farger noenlunde korrekt og ser greit ut i mine øyne. Skjermen skal ha støtte for flere forskjellige modus (film, kontor, spill osv.). Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607804 real css bug ja! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Mhm. Jeg har aldri sett den heller, må jo være noe seriøst galt med Opera? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Da har jeg en stykk Samsung SyncMaster 204B på vei til meg. Skal bli digg å endelig ha en skjerm som viser farger korrekt, og som ikke glir ut av fokus hele tiden. 6555043[/snapback] Sitter du i et rom med vinduer og ikke har tilgang på regelmessig kalibrering med skikkelig utstyr vil du sjeldent få "korrekt" fargevisning.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Skjermkalibrering er for homofile. HIhihi! *pakke, dra til Storås i morgen* Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Skjermkalibrering er for homofile. HIhihi! *pakke, dra til Storås i morgen* 6557163[/snapback] pff, eneste som var verdt å se der var Enslaved. Skal selv til Wacken den 3. august Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 ville nå sett Animal Alpha(koselige live) DumDum Boys(haha) The Cardigans Turboneger jeg da Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Animal Alpha(koselige live) Vurderer om jeg skal dra på Lost Weekend for å se de. Er de virkelig så gode live som folk sier? Er veldig i tvil om jeg skal gidde å betale 550 for et dagspass.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Turboneger er fett live. Halvveis on-topic; tror kanskje jeg ender på samme hybelrom som Mr. Berg i Bergen, begge har reservert oss rom, og begge rommene er i femte etasje. Kanskje det er der de putter særingene. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Noen som kan gi meg litt tips/kritikk på siden min? Evolution Entertainment edit: opptaderte siden Endret 25. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Carpark North, Cardigans, Turboneger, DumDum, Johndoe, Animal Alpha, Superfamily, Hopalong Knut, Silence the Foe og ikke minst The Hærmætti Tysland Band. Blir bra, detta. Tor: Er nok ikke tilfeldig, detta, nei. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Evolution, blåfargen skriker. Den skriker og skriker, og jeg trykker på X. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 Animal Alpha(koselige live) Vurderer om jeg skal dra på Lost Weekend for å se de. Er de virkelig så gode live som folk sier? Er veldig i tvil om jeg skal gidde å betale 550 for et dagspass.. 6557480[/snapback] Så de på Urrarock, pitteliten konsert"festival" på en barneklubb eller noe. Drit kule. Hu dama er faktisk rå! Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Evolution, blåfargen skriker. Den skriker og skriker, og jeg trykker på X. 6557569[/snapback] tips til andre farger? edit: ikke det nei... har endra stil på den nå, noen som gidder å si om det ser greit ut. det trenges finpussing, men om fargene går greit å bruke. Link Endret 25. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) em eller px som enhet til padding av avsnitt? Lurer på det etter litt lesing på Webtypography.net, see... Det beste er imo å bruke em, da det som oftest er ønskelig å øke mellomrommet mellom avsnitt ettersom skriftstørrelsen blir større. I hvertfall det jeg mener. Har alltid brukt px, tho. Endret 25. juli 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Har eksperimentert litt nå, og kommet fra til at em er litt tungvint - og det er bare IE som trenger em for å kunne resize. Så å sette skriftstørrelsen i em er nok lurt, men padding vet jeg ikke, den kan godt være i pixler for min del. Denne er forresten litt lurt å lese, for de som interesserer seg rundt em; How to size text using ems. Forresten; Finnes det en god tjenste for å lagre bookmarks? Slik at jeg kan ha de online, uten å måtte lage et eget html-dokument. Med en lett måte å legge inn nye bokmerker? Endret 26. juli 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) em eller px som enhet til padding av avsnitt? 6557833[/snapback] Et oppfølgingsspørsmål til dette: Hva avhenger em av - hva brukes som referanse? Skritstørrelsen på den taggen den er plassert i, og hvis skriftstørrelse ikke er definert så går den på definisjonen i body? Edit: Så ikke Tors innlegg før nå. Jeg orker rett og slett ikke å lese hele den artikkelen, noen som kan gi meg et enkelt svar? Jeg tror forresten Google har en slik tjeneste du referer til, Google Bookmarks eller noe. Mulig det bare var en våt drøm. Endret 26. juli 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Leon Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg er så konsekvent som mulig for tiden på å bruke em på alt som har med typo å gjøre. Avsnittspadding = typografi. del.icio.us er fantastisk social bookmarking =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå