Roberto Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg er vel old-skool deluxe. Begynte med FrontPage Express. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Husker jeg brukte det også. Men brukte noe som het HotHTML eller noe, til å tegne opp frames. Lenke til kommentar
PT Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg begynte vel en gang med FrontPage Express på barneskolen faktisk. FPE og Kvasir-søk etter "free gifs" og "free midi" var en ufeilbarlig oppskrift på den perfekte hjemmeside. For å ikke glemme Comic Sans MS og marquees! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Det var om å gjøre å ha de tøffeste GIF-animasjonene ja. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg begynte vel en gang med FrontPage Express på barneskolen faktisk. FPE og Kvasir-søk etter "free gifs" og "free midi" var en ufeilbarlig oppskrift på den perfekte hjemmeside. For å ikke glemme Comic Sans MS og marquees! 6548451[/snapback] Husker det som det var i går. Netscape Composer, gif's, og hele pakken når jeg skulle lage klassens hjemmeside i 4. klasse (skoleåret 1997-1998). To år senere mekket jeg min første "selvmekkete" hjemmeside, med håndskrevne tabeller og kodesuppe. home.no/jorgis, tror jeg det var da. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 FrontPage Express, Paint, senere HoTMetaL (ellernoe). Begynte ganske kjapt med Photoshop, og brukte FrontPage 2000 ei stund, men da faktisk nesten bare code-view.. Gikk så over til Dreamweaver og diverse kodeeditorer. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Hehe, jeg hadde en 3d tittel som gikk sånn bølgete laget med Xara3d som slo alt! finner den ikke dog Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 HoTMetaL var det ja, Mikka Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Noen som husker disse? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 http://home.no/jorgis/indexsecond.html FTW \o/ Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 For dere som har andre oppløsninger enn 1024*768: Bytt til 1024*768, og ihvertfall ikke klag på at siden ser rar ut hvis du ikke gjør det. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Hihi, vet. Anbefalt nettleser var IE 6.0. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg var innom Frontpage Express en liten tur selv, men gikk raskt tilbake til notisblokk igjen, da jeg oppdaget at programmet ødela HTML-koden min. (Som forøvrig ikke spilte noen rolle, siden koden var såpass håpløs i utgangspunktet.) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg var innom Frontpage Express en liten tur selv, men gikk raskt tilbake til notisblokk igjen, da jeg oppdaget at programmet ødela HTML-koden min. (Som forøvrig ikke spilte noen rolle, siden koden var såpass håpløs i utgangspunktet.) 6548637[/snapback] Hugsar eg vart irritert på Dreamweaver på grunn av det same. Ikkje at eg på den tida skreiv mykje kode sjølv, men kvar gong eg laga lenker eller nye tabellar i koden min i Dreamweaver, skulle programmet absolutt ha inn ein tabulator eller fem uten at eg forstod kvifor. Blei irritert av å måtte tilpasse all "tabbing" sjølv i koden etterpå. Første bruk av CSS var noko så enkelt som å ha 1px svart border rundt eit element. Blei brukt svært flittig, inline-stilisering på alle element som skulle ha det sjølvsagt. Hadde lagra linja i eit .txt-dokument så eg skulle hugse det heile BORDER-TOP: 1px SOLID BLACK; BORDER-LEFT: 1px SOLID BLACK; BORDER-RIGHT: 1px SOLID BLACK; BORDER-BOTTOM: 1px SOLID BLACK; Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 (endret) <table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"> En kjent og kjær linje. Endret 24. juli 2006 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Husker jeg pleide å lage tabelloppsettet i Frontpage (den hadde en slik "penn" som man kunne tegne opp tabellene med) for så å gå over i Dreamweaver. Da følte jeg meg proff. ______________ Sitter på jobben nå. Null kunder, 27.6 grader innendørs og ser på "Ozzy Osbourne: Live at Budokan" på en utstillingstv. Heldigvis kun 50 minutter igjen. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Argh! Hvorfor kan ikke DOCTYPE'en være såpass lett at man kan huske den? <!DOCTYPE version="html4" href="http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <!DOCTYPE type="html" version="4" href="http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Sitter på jobben nå. Null kunder, 27.6 grader innendørs og ser på "Ozzy Osbourne: Live at Budokan" på en utstillingstv. Heldigvis kun 50 minutter igjen. 6548833[/snapback] Er på jobb eg òg. Ingen kundar her heller, men eg har det iallefall passe kjølig her inne til tross for eit par-og-tjue grader ute. Jobber i butikk på et kjøpesenter, så det skulle vel ellers berre mangle Sit ved PCen og les forum. Har ingen musikk å høyre på her heller, tok av ein eller anna grunn ikkje med meg noko musikk frå bilen inn, og kan ikkje gå frå butikken når eg er aleine heller. Heldigvis berre 50 min att ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 24. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg har alderi brukt tabeler til layout - lærte å bruke divs med en gang, faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå