Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man blir liksom satt litt i perspektiv. Og det er bare menneskene på jorden.

Tenk hvor liten jorden er i hele universet...

6535758[/snapback]

 

Tenk heller på kor liten du er i forhold til universet! HAHA! :evil:

 

Endelig helg! I løpet av helga har eg to små mål:

 

- Fullføre foto.herlig.net

- Komme såvidt i gang med HerligCMS - følg utviklinga på dev.herlig.net :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
- Komme såvidt i gang med HerligCMS - følg utviklinga på dev.herlig.net :)

Skal du mekke et helt CMS alene, eller satser du mer på et nyhetspubliseringssystem?

6536432[/snapback]

 

Ein mellomting? Dessuten, eit nyhetspubliseringssystem er vel strengt tatt eit CMS det òg. Men tenkte igrunn meir på eit litt fyldig opplegg. Mest for å lære sjølvsagt, så det blir nok ikkje planar med "offentlig" publisering med det første. Men - ambisjonar er lov å ha, det :)

 

I første omgang blir det vel berre enkel håndtering av statiske sider, enkel blogg m/kommentering samt ein form for registrering av brukarar. Seinare blir det vel lagt opp for at brukarar skal kunne "forframmast" til å kunne skrive artiklar sjølv og moderere.

 

Men - får sjå kor langt eg kjem før eg skal i Militæret, og kor mykje eg får gjort medan eg er der oppe i nord :)

 

EDIT:

Hadde nettopp eit hyggelig nederlandsk par inne i butikken, kjøpte ein billig mobiltelefon dei kunne bruke mens dei var i Norge. Ufattelig så nyttig det er å kunne engelsk litt skikkelig, altså. Dei synest til og med at "What a nice young man!" når dei gjekk sin vei. :D

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Hadde nettopp eit hyggelig nederlandsk par inne i butikken, kjøpte ein billig mobiltelefon dei kunne bruke mens dei var i Norge. Ufattelig så nyttig det er å kunne engelsk litt skikkelig, altså. Dei synest til og med at "What a nice young man!" når dei gjekk sin vei. :D

Så feil kan man ta! :D:tease:

Lenke til kommentar

Alltid artig å snakke engelsk med folk :) Var ei heit kveit fra noe østblokkland innom her om dagen, som etter noe språkkludring skulle ha et "replacement sim card for netcom kontant".

 

Tenkte ei stund på å lage et eget nyhetspubliseringssystem/mini-CMS, jeg òg, men fant ut at «hell.. gutta bak Wordpress har gjort det en hundre ganger så bra som jeg noen gang kommer til å klare/gidde å gjøre det», så det ble med tanken. Men det er selvsagt mye å lære ved å lage slike store script.

Lenke til kommentar

Morsommere å prate tysk, syns jeg. (Men det har kanskje noe å gjøre med at jeg har pratet engelsk de siste 8,5 månedene)

 

Uansett, vet det har blitt postet her før, noen som har lenker til styling av forms? Var en side hvor man kunne velge mellom ca 5 forskjellige temaer, og se kildekode og css. Skal lage et bestillingsskjema.

Lenke til kommentar

Ahh, da er jeg tilbake fra en liten pause fra data. Var på LAN fra torsdag til fredag, har ikke orket å sette opp igjen maskinen etter det... Sitter på laptop nå, med ett øye på EPT på TV3+, og ett øye på forumet :p

 

Så derfor kommer denne kommentaren noen sider for sent, men what the heck; hadde vært vanvittig kult med en liten gettogether for webkaféfolket. Et aldri så lite møte der vi kan diskutere standarder and such hadde jo vært morro ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...