Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som også er en tanke morsomt, er at det ikke linkes til sponsorene fra nettsiden.

6530670[/snapback]

Merkelig at ikke lenkene var lagt til. Fikset. Jeg foventer å se samtlige fra kafeen på HW-LAN. Kom dere dit! :wee:

Hadde vore vanvittig gøy med ei samling for alle i kafèen, igrunn. Synd eg jobbar kvar dag til eg skal i militæret :(

6531218[/snapback]

Ekskursjon til Stavanger for å stjele WoW-lisensen til Polert. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Les og lær :)

For å få senterert heile sida så benyttar du deg berre av metoden nevnt i artikkelen på ein stor hovedcontainer som inneheld alt det andre, rett og slett :)

6530124[/snapback]

Jeg har fått til å sentrere de to nederste bildene, men problemet er at de er oppå hverandre, ikke ved siden av hverandre. Det er det jeg ikke finner en løsning på.

Lenke til kommentar

For å få senterert heile sida så benyttar du deg berre av metoden nevnt i artikkelen på ein stor hovedcontainer som inneheld alt det andre, rett og slett :)

6530124[/snapback]

Jeg har fått til å sentrere de to nederste bildene, men problemet er at de er oppå hverandre, ikke ved siden av hverandre. Det er det jeg ikke finner en løsning på.

6531467[/snapback]

float: left;

på img

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

6530124[/snapback]

6531467[/snapback]

på img

6531514[/snapback]

I CSS?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

På IMG i CSS? Har ikke noe IMG i CSS. Vet jeg høres dum og utvitende ut nå, men det er jeg ikke, jeg klarer bare ikke formulere meg bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så legg til

img {
}

Og du trenger nok noen marginer da, legg til det som er passelig.

6531554[/snapback]

Da blir det seende sånn ut:

Lenke til kommentar

Blir det hakk i selve designet? I så fall må du legge til litt juks, noen sider tilbake fikk jeg hjelp til det ved å legge til en <hr> etter bildene med denne stylingen:

height: 1px;
overflow: hidden;
clear: both;
display: block !important;
display: none;

(trur jeg)

Ved å legge til margin-left: Xpx; på img så vil du i alle fall få bildene mer innover. Eller var det sånn at du ville ha de sentrert?

Lenke til kommentar
Eg og Mr. Berg kan sitte på kaffebar med MacBooks i Bergen og diskutere livet i kaféen.

6531340[/snapback]

Nei, Hein drikk ikkje kaffe, så... :p

Litt surt med militæret igrunn - eg kjem ned eit år seinare og er ein stakkars førsteklassing med erfaring fra brutale forhold i nord. Så eg håpar/forventar at de (Hein og Tor, that is) lagar velkomstfest for meg, og ikkje er ekle andreklassingar frå dag èin :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hmm, hva med:

img{ float;left: margin 0 auto }
div#valid{text-align:center; }

Hvis ikke, prøver å ta vekk margin 0 auto.

6532097[/snapback]

Funket ikke. Jeg bare pastet det inn i CSSen, men det gikk ikke.

Lenke til kommentar

hmm, bare ha float; left: på img, og sett padding-right;50%: på diven som er rundt bildene. (eventuelt mindre enn 50%) Og du må kanskje sette width som er lik resten av sidens with.

div.valid{ padding; 50%:}
.valid img { float; left: }

Edit: ser at du bruker class på den diven og da byttes # tegnet ut med et punktum. # tegnet brukes når du har div id=" . Id brukes på unike elementer, mens class brukes på elementer du ofte bruker igjen, eller det er flere elementer som skal ha samme type stil.

(Elementer = tagger på dårlig norsk.)

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...