Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp. Blir nok innlegg :)

Er det teit å ha en login box til cutenews på hjemmesiden min når det bare er jeg som skriver innlegg?

Bør jeg bytte til en enkel link som heter så fint; Adminpanel?

6522569[/snapback]

Jeg ville kanskje ha byttet den ut ja. Det er tross alt bare du som kommer til å bruke den.

Lenke til kommentar

De selger nerdestash blant annet merchandices for Ctrl+Alt+Del som jeg er fan av (som også er grunnen til at jeg så denne annonsen ;))

Edit: http://moskedalen.net/ skal nå være lagt om til UTF-8, flott om dere roper ut om dere ser noen feil. Klusset litt med særnorske og asciitegn, men fant etterhvert ut at det bare var å ta Ctrl+A - Ctrl+C - Konverter til UTF-8 - Ctrl+V - endre META tag med charset - Ctrl+S i Notepad++ :)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Jess, UTF-8 inneholder mange flere tegn enn ASCII, som kun inneholder 2^8 = 256 tegn. UTF-8 (eller Unicode) inneholder vel nå i teorien 1048676 tegn, men "kun" 96382 er faktiske tegn. Dette er jo noe som ASCII ikke har noen sjanse til å konkurrere med, så det er vel derfor de fleste nå krever at filene lagres i UTF-8 for å unngå problemer med at tegnene blir feil :)

Info er hentet fra Robert Bringhursts "The Elements of Typographic Style".

Edit: Forms er det desidert verste å style, synes jeg. Så kommer kanskje tabeller, og deretter lister. Finnes liksom ikke noe verre å style enn de tre...

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar
Lå å tenkte på dette før jeg sovna i går, hva hater dere å style mest? Tror forms ligger på førsteplass hos meg, også kanskje lister på andreplass.

6525784[/snapback]

Enig angåande forms - dei er eit helvete. Men lister er jo greie å stilisere, vel?

Få opp aktiviteten her i kafèen i kveld, dødsstille på jobb!

Lenke til kommentar
Lister er mer herk å få til for IE, med riktig mengder luft o.l

6525979[/snapback]

Har slutta å bry meg så masse om denslags, eg. Det er klart at lister brukt i grafiske menyar o.l. må sjå riktige ut i alle nettlesarar, men det er stort sett ikkje noko problem uansett.

"Vanlige lister" som du brukar i innhaldsdelen, derimot, får berre ha litt ekstra marg i IE for min del. Har slutta å bry meg så masse om IE på sånne bagatellar.

Lenke til kommentar
Lå å tenkte på dette før jeg sovna i går, hva hater dere å style mest? Tror forms ligger på førsteplass hos meg, også kanskje lister på andreplass.

6525784[/snapback]

Enig angåande forms - dei er eit helvete. Men lister er jo greie å stilisere, vel?

Få opp aktiviteten her i kafèen i kveld, dødsstille på jobb!

6525954[/snapback]

Henger meg på den, er bare jeg igjen på jobb her nå. Men skal møte noen i byen om en times tid så gidder ikke dra enda.

lister ikke så ille å style, forms er helvete. Selv om det å bruke en UL så ut til å gjøre det lettere.

Når du sier lister mener du vel menyer, det kan raskt bli hassle.

Lenke til kommentar

Synes ikke forms er så altfor gale egentlig. Når jeg begynte med Vikingboard-skjemaene brukte jeg en del tid på å finne inspirasjon, både for kode og utseende. Synes jeg takler det ganske bra nå.

Tabeller er en anelse kjipt, men det er mulig det er fordi jeg ikke kan nok akkurat der.

--

Såh, what to mekke til middag?

EDIT:

Og :w00t: @ Google-saken

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...