Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden validerer (XHTML 1.0 Transitional), selv om jeg selv ville brukt Strict i stedet. Men sier jeg det høyt kommer en rekke folk med "herregud, transitional er selvsagt best", så jeg skal ikke be deg bytte. :p

Det eneste jeg kan påpeke er at jeg savner en hover-effekt på menyen, samt at jeg ville satt marginen mellom menyelementene opp litt, da du bruker en ganske stor skriftstørrelse.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Det eneste jeg kan påpeke er at jeg savner en hover-effekt på menyen, samt at jeg ville satt marginen mellom menyelementene opp litt, da du bruker en ganske stor skriftstørrelse.

6514921[/snapback]

Hoover kommer selvfølgelig, og skriftstørrelsen blir mindre, tror jeg.

Lenke til kommentar
Hoover kommer selvfølgelig, og skriftstørrelsen blir mindre, tror jeg.

6514936[/snapback]

Gleder meg til å se hvordan det blir senere. :)

Jeg har ikke spesielt mye å ta meg til, men tenker at jeg burde fortsette litt på VikingSchool. Noen som har noen formening om hva som burde på plass først? Det er så utrolig mange funksjoner som må implementeres at jeg rett og slett ikke klarer å velge.

Forresten, noen som har lenke til en god artikkel om mer avansert bruk av OOP i PHP?

Lenke til kommentar
Siden validerer (XHTML 1.0 Transitional), selv om jeg selv ville brukt Strict i stedet. Men sier jeg det høyt kommer en rekke folk med "herregud, transitional er selvsagt best", så jeg skal ikke be deg bytte. :p

6514921[/snapback]

Tror ingen her vil påstå at Transitional er best uten å få burn.

Skummelt å nevne XHTML også.

Tror du har missforstått litt. Vi(les jeg) liker ikke xhtml og noe som ikke er strict :)

Lenke til kommentar

Har et lite problem nå. Prøver å bytte fra cutenews til wordpress på siden min, men jeg får opp feilmeldingen som vises på bildet nedenfor. Kan jeg ikke velge hvilket passord eller brukernavn jeg skal ha? Er ikke det det samme? I så fall, hva må jeg ha?

define('DB_NAME', 'ustedalen');    // The name of the database

Kan jeg ha ustedalen som database? Eller hva skal stå her?

EDIT: La til bilde

wordpress.bmp

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Altså, vi har

border: dotted 1px rgb(x,x,x);

Men da blir mellomrommet mellom hver dott 2 eller 3 pixler stort, men jeg vil kun ha en. Jeg kan ordne det på to sekunder med en bldefil, men lurer på om det finnes en relativt enkel måte å løse problemet på, uteb å bruke bilder. (Spesielt jeg selv stadig oftere surfer uten bilder på, og da er det ganske viktig at siden ser lik ut med bilder og uten for meg).

EDIT; oopsie, opera, FF, safari og IE tolker jo den snutten helt forskjellig. Faen. jaja, men det er ingen måte å si med kun CSS at det skal være en dott, så en pixel uten dott, og så en med dott?

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar
Altså, vi har

border: dotted 1px rgb(x,x,x);

Men da blir mellomrommet mellom hver dott 2 eller 3 pixler stort, men jeg vil kun ha en. Jeg kan ordne det på to sekunder med en bldefil, men lurer på om det finnes en relativt enkel måte å løse problemet på, uteb å bruke bilder. (Spesielt jeg selv stadig oftere surfer uten bilder på, og da er det ganske viktig at siden ser lik ut med bilder og uten for meg).

EDIT; oopsie, opera, FF, safari og IE tolker jo den snutten helt forskjellig. Faen. jaja, men det er ingen måte å si med kun CSS at det skal være en dott, så en pixel uten dott, og så en med dott?

6516167[/snapback]

En CSS piksel er ikke nødvendigvis en piksel på skjermen. Uansett så er vel problemet heller det at UA'ene kan tolke de forskjellige verdiene i border ganske fritt..

Conforming HTML user agents may interpret 'dotted', 'dashed', 'double', 'groove', 'ridge', 'inset', and 'outset' to be 'solid'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...