kaiern Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Takker og bukker Merker virkelig at jeg har glemt en del nå, ja EDIT: Bedre nå, håper jeg. http://home.no.net/kaiern04/ Endret 18. juli 2006 av kaiern Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Siden validerer (XHTML 1.0 Transitional), selv om jeg selv ville brukt Strict i stedet. Men sier jeg det høyt kommer en rekke folk med "herregud, transitional er selvsagt best", så jeg skal ikke be deg bytte. Det eneste jeg kan påpeke er at jeg savner en hover-effekt på menyen, samt at jeg ville satt marginen mellom menyelementene opp litt, da du bruker en ganske stor skriftstørrelse. Endret 18. juli 2006 av Dahl Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Det eneste jeg kan påpeke er at jeg savner en hover-effekt på menyen, samt at jeg ville satt marginen mellom menyelementene opp litt, da du bruker en ganske stor skriftstørrelse. 6514921[/snapback] Hoover kommer selvfølgelig, og skriftstørrelsen blir mindre, tror jeg. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Hoover kommer selvfølgelig, og skriftstørrelsen blir mindre, tror jeg. 6514936[/snapback] Gleder meg til å se hvordan det blir senere. Jeg har ikke spesielt mye å ta meg til, men tenker at jeg burde fortsette litt på VikingSchool. Noen som har noen formening om hva som burde på plass først? Det er så utrolig mange funksjoner som må implementeres at jeg rett og slett ikke klarer å velge. Forresten, noen som har lenke til en god artikkel om mer avansert bruk av OOP i PHP? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Masse gode linker her, Dahl: http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?t=78687 Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Fant en løsning på .png problemet mitt. Gjorde om til gif... tok bare screenshot av sida og la inn i PS. http://www.thinkfuzzy.net Øverste headerene virker perfekt i både FF og IE Men nederste passer ikke 100% med bakgrunnen, men man ser det så vidt... Gjør det noe? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Siden validerer (XHTML 1.0 Transitional), selv om jeg selv ville brukt Strict i stedet. Men sier jeg det høyt kommer en rekke folk med "herregud, transitional er selvsagt best", så jeg skal ikke be deg bytte. Det eneste jeg kan påpeke er at jeg savner en hover-effekt på menyen, samt at jeg ville satt marginen mellom menyelementene opp litt, da du bruker en ganske stor skriftstørrelse. 6514921[/snapback] Tror ingen her vil påstå at Transitional er best uten å få burn. Skummelt å nevne XHTML også. Tror du har missforstått litt. Vi(les jeg) liker ikke xhtml og noe som ikke er strict Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Tror du har missforstått litt. Vi(les jeg) liker ikke xhtml og noe som ikke er strict 6515626[/snapback] Det er alltid noen som mener noe annet, you know. Men hvorfor dere ikke liker XHTML, det skjønner jeg virkelig ikke. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 XHTML for alle? Ganske lenge siden jeg skrev det, men om noe har det vel bare kommet flere grunner til å velge HTML 4.01 Må skrives strict da, og lukke alle elementer som kan lukkes i html. Hixi fant ut at nettlesere ikke klarer å tolke det riktig om man ikke gjør det. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Ingen som liker transitional da, Dahl. XHTML er for de ulærde. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Har et lite problem nå. Prøver å bytte fra cutenews til wordpress på siden min, men jeg får opp feilmeldingen som vises på bildet nedenfor. Kan jeg ikke velge hvilket passord eller brukernavn jeg skal ha? Er ikke det det samme? I så fall, hva må jeg ha? define('DB_NAME', 'ustedalen'); // The name of the database Kan jeg ha ustedalen som database? Eller hva skal stå her? EDIT: La til bilde wordpress.bmp Endret 18. juli 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Du lager en mySQL-tabell, kanskje fra vevsbrukergrensesnittet hos din hostingpartner, også fyller du inn navnet på tabellen der det står 'ustedalen'. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Akkurat det skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Akkurat det skjønte jeg ingenting av. Kan du forklare litt nærmere? 6516134[/snapback] Logg deg inn på siden til hosten din og gå på web panelet og opprett en ny database Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Altså, vi har border: dotted 1px rgb(x,x,x); Men da blir mellomrommet mellom hver dott 2 eller 3 pixler stort, men jeg vil kun ha en. Jeg kan ordne det på to sekunder med en bldefil, men lurer på om det finnes en relativt enkel måte å løse problemet på, uteb å bruke bilder. (Spesielt jeg selv stadig oftere surfer uten bilder på, og da er det ganske viktig at siden ser lik ut med bilder og uten for meg). EDIT; oopsie, opera, FF, safari og IE tolker jo den snutten helt forskjellig. Faen. jaja, men det er ingen måte å si med kun CSS at det skal være en dott, så en pixel uten dott, og så en med dott? Endret 18. juli 2006 av Eirikeb Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Ah, skjønte det. Tusen takk skal du ha Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Greit nok, jeg har fått wordpress til å fungere, men hvordan i alle dager for jeg integrert den på siden slik som jeg har gjort med cutenews? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Redigere template'sene. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2006 Altså, vi har border: dotted 1px rgb(x,x,x); Men da blir mellomrommet mellom hver dott 2 eller 3 pixler stort, men jeg vil kun ha en. Jeg kan ordne det på to sekunder med en bldefil, men lurer på om det finnes en relativt enkel måte å løse problemet på, uteb å bruke bilder. (Spesielt jeg selv stadig oftere surfer uten bilder på, og da er det ganske viktig at siden ser lik ut med bilder og uten for meg). EDIT; oopsie, opera, FF, safari og IE tolker jo den snutten helt forskjellig. Faen. jaja, men det er ingen måte å si med kun CSS at det skal være en dott, så en pixel uten dott, og så en med dott? 6516167[/snapback] En CSS piksel er ikke nødvendigvis en piksel på skjermen. Uansett så er vel problemet heller det at UA'ene kan tolke de forskjellige verdiene i border ganske fritt.. Conforming HTML user agents may interpret 'dotted', 'dashed', 'double', 'groove', 'ridge', 'inset', and 'outset' to be 'solid'. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Alt som mellom [head] og [/head]. Kan jeg legge det i en tekstfil som heter head.txt og så skrive: [head] <?PHP include("head.txt"); ?> [/head] Er det mulig? Og det virker greit? EDIT: Virker som snus Endret 19. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå