Garreth Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Men det finnes ingen fixer for png i css koden. Noe jeg syns er rart at ingen har utviklet, siden det er der flesteparten trenger png. (Hvis noen vet om en slik png-css fix, hyl ut!) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Men det finnes ingen fixer for png i css koden. Noe jeg syns er rart at ingen har utviklet, siden det er der flesteparten trenger png. (Hvis noen vet om en slik png-css fix, hyl ut!) 6512347[/snapback] Min fornuft tilsier at dette rett og slett ikke er mulig, CSS er jo ikke et skriptespråk. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg er ikke noe scripter, så jeg har ikke peiling, men siden de klarer å lure IE med bilder som står i htmlen, så burde det vel være mulig å manipulere IE i måten den tolker css-en på? if css has png do png-fix Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg er ikke noe scripter, så jeg har ikke peiling, men siden de klarer å lure IE med bilder som står i htmlen, så burde det vel være mulig å manipulere IE i måten den tolker css-en på? if css has png do png-fix 6512392[/snapback] Jeg skjønner ikke hvor du vil hen. Det er ikke mulig å fikse PNG-visning i IE gjennom CSS, så enkelt er det. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg vil egentlig ingen plass, men husker det gikk an å laste ned et IE7-emulator javascript som fikset det meste av feilene i IE 6, og da tror jeg png i css-en fungerte. Men det er så lenge siden, så det er godt mulig jeg husker feil. Skjønner heller ikke helt poenget med en png-fix som bare fungerer med pnger i htmlen. De fleste bruker vel png til design? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Ok, nå har jeg prøvd 2 forskjellige png fix til IE, begge virket ikke. Noen som har link til en som garantert virker? 6512165[/snapback] PNG-fixen jeg postet her tidligere fungerer, det vet jeg. Jeg bruker den selv. 6512247[/snapback] Hva gjør jeg galt da? function fixpng() { var arVersion = navigator.appVersion.split("MSIE") var version = parseFloat(arVersion[1]) if ((version >= 5.5) && (document.body.filters)) { for(var i=0; i<document.images.length; i++) { var img = document.images[i] var imgName = img.src.toUpperCase() if (imgName.substring(imgName.length-3, imgName.length) == "PNG") { var imgID = (img.id) ? "id='" + img.id + "' " : "" var imgClass = (img.className) ? "class='" + img.className + "' " : "" var imgTitle = (img.title) ? "title='" + img.title + "' " : "title='" + img.alt + "' " var imgStyle = "display:inline-block;" + img.style.cssText if (img.align == "left") imgStyle = "float:left;" + imgStyle if (img.align == "right") imgStyle = "float:right;" + imgStyle if (img.parentElement.href) imgStyle = "cursor:hand;" + imgStyle var strNewHTML = "<span " + imgID + imgClass + imgTitle + " style=\"" + "width:" + img.width + "px; height:" + img.height + "px;" + imgStyle + ";" + "filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader" + "(src=\'" + img.src + "\', sizingMethod='scale');\"></span>" img.outerHTML = strNewHTML i = i-1 } } } } Lagre det over som fixpng.php Bytte body med: <body onload="fixpng(); liveReqInit()"> (bruker liveReqInit() til en AJAX søk funksjon) og så legge dette i header: <script type="text/javascript" src="fixpng.php"></script> Men det virker ikke, hva har jeg gjort galt? Endret 18. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hvorfor bruker du .php på en JS-fil? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Hvorfor bruker du .php på en JS-fil? 6512493[/snapback] Ops... Vel, bytta <script type="text/javascript" src="fixpng.php"></script> til <script type="text/javascript" src="fixpng.js"></script> og rename fixpng.php til .js. Men virker forsatt ikke... Merkelig. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 http://test.designalized.com/png-in-ie/ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 http://test.designalized.com/png-in-ie/ 6512509[/snapback] Ok? Bildet flytter seg på en merkelig måte når jeg scroller ned i IE... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 http://test.designalized.com/png-in-ie/ Det føkket seg noe jævlig i IE'en min, men selve gjennomsiktigheten fungerer forsåvidt greit. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Mhm, er vel gjennomsiktigheten som er nøkkelordet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) og rename fixpng.php til .js. Men virker forsatt ikke... Merkelig. 6512501[/snapback] Det spiller absolutt ingen rolle om den har filendelsen .php, .js eller .tullball, men det er normalt å gi Javascript-dokumenter .js. Jeg kan ikke se noe feil i koden din. Har du script-taggen i head? Endret 18. juli 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) og rename fixpng.php til .js. Men virker forsatt ikke... Merkelig. 6512501[/snapback] Det spiller absolutt ingen rolle om den har filendelsen .php, .js eller .tullball, men det er normalt å gi Javascript-dokumenter .js. Jeg kan ikke se noe feil i koden din. Har du script-taggen i head? 6512591[/snapback] Denne du tenker på? <script type="text/javascript" src="fixpng.js"></script> ja Link: http://www.thinkfuzzy.net/test.php Endret 18. juli 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg vil egentlig ingen plass, men husker det gikk an å laste ned et IE7-emulator javascript som fikset det meste av feilene i IE 6, og da tror jeg png i css-en fungerte. Men det er så lenge siden, så det er godt mulig jeg husker feil. Skjønner heller ikke helt poenget med en png-fix som bare fungerer med pnger i htmlen. De fleste bruker vel png til design? 6512434[/snapback] Du tenker kanskje på http://dean.edwards.name/IE7 ? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ja det er den jeg tenker på, men husker det scriptet tok utrolig lang tid å laste for brukeren, så jeg prøvde det bare en gang. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ja det er den jeg tenker på, men husker det scriptet tok utrolig lang tid å laste for brukeren, så jeg prøvde det bare en gang. 6512672[/snapback] Ja, jeg opplevde det samme. Benyttet meg av attributt-selektoren til å style input-element, og det tok ofte flere sekunder etter lasting at IE tok de aktuelle stil-reglene. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 På hvilket grunnlag er det du mener han bryter noen regler..?VikingSchool er vel ikke annet enn et "gutteromsprosjekt" for tiden, så jeg tviler dessverre på at du har allverdens regler i ryggen.. Kjedelig er det selvsagt, derfor kan det være lurt å ta sine forhåndsregler på forhånd (f.eks ikke publisere noe navn, kjøpe domenet før du publiserer det, osv).. 6512224[/snapback] Jeg snakker om VikingBoard-domenene. De som har kapret domenet VikingSchool.com har selvsagt ikke gjort noe galt, selv om det er utrolig frekt gjort. 6512237[/snapback] Det normative regelverket (les= lovene), forhindrer ikke en oppførsel av frekk karakter, dessverre. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Crap. Hvorfor er "blogg"-linken underlinet i Opera, men ikke i FF eller IE? http://home.no.net/kaiern04/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Fordi du har ikkje sagt at den ikkje er det, vel Du har forresten feil struktur der, du kan ikkje ha eit P-element inni eit A-element, og B bør du ikkje bruke i det heile. Og menyen din bør du markere som ei uordna liste, slik: <ul id="meny"> <li><a href="blabla">Link</a></li> <li><a href="blabla">Link</a></li> ... </ul> Og så fjerne underlines ved hjelp av dette: #meny a { text-decoration: none; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå