Leon Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Merk: Jeg har ikke lest den, bare skumma litt reviews nå for din skyld. =) Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg vil tro at Eric Meyer sine bøker om HTML & CSS også er glimrende. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 The Zen of CSS Design er på ingen måte ei bok du kan bruke til å lære deg noko. Heller ei bok som litt vidarekomne vil sette pris på fordi den går "under" det visuelle bak ei side. Min omtale av boka Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har faktisk Dan Cederholm sin «Web Standards Solutions», men har ikke vært borte fra PCen nok til å lese den Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har faktisk Dan Cederholm sin «Web Standards Solutions», men har ikke vært borte fra PCen nok til å lese den 6504196[/snapback] Du kan ta den med ut i sommersola. Så kan du drive litt med "data-ting" og bli litt brun samtidig. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har faktisk Dan Cederholm sin «Web Standards Solutions», men har ikke vært borte fra PCen nok til å lese den 6504196[/snapback] Du kan ta den med ut i sommersola. Så kan du drive litt med "data-ting" og bli litt brun samtidig. 6505006[/snapback] Tsk tsk. En ekte nerd tar med seg laptopen ut i varmen og leser en ebook. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 The Zen of CSS Design er på ingen måte ei bok du kan bruke til å lære deg noko. Heller ei bok som litt vidarekomne vil sette pris på fordi den går "under" det visuelle bak ei side. Min omtale av boka 6503805[/snapback] Jeg bestilte meg faktisk den boken forrige uke, får se hva den byr på Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Kunne trengt til hjelp på denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=604776 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Kunne trengt til hjelp på denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=604776 6507894[/snapback] Kan du være så snill å slutte å spamme ned kafeen med "jeg trenger hjelp til dette, se lenken"? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Bare å lage et gif-bilde med en bakgrunnsfarge, isteden for gjennomsiktig png. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 CSS-kunskapene mine har tapt seg stort etter ett år merker jeg. Så ett lite spørsmål. Hva er den enkleste måten å få bildet til og stå på midten av siden? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 img {margin: 0 auto;} Gjelder kanskje bare vannrett, og ikke loddrett. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) img{margin: 0 auto;} Gjelder kanskje bare vannrett, og ikke loddrett. 6508673[/snapback] Jeh, fant det ut når jeg ført tok tak i meg selv og begynte å søke litt Så må man jobbe videre med å forfriske kodekunnskapene. Endret 17. juli 2006 av kaiern Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Ok... nå har jeg laget et helt nytt design også kommer jeg på akkurat i det jeg er ferdig... ops, må kanskje sjekke hvordan det ser ut i IE ja. Da kom jeg på at IE støtter jo ikke gjennomsiktig .png bilder. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 For at bilder skal stå i midten må du sette text-align:center på <body>. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 For at bilder skal stå i midten må du sette text-align:center på <body>. 6508847[/snapback] Eventuellt berre på forelder-elementet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Ok... nå har jeg laget et helt nytt design også kommer jeg på akkurat i det jeg er ferdig... ops, må kanskje sjekke hvordan det ser ut i IE ja. Da kom jeg på at IE støtter jo ikke gjennomsiktig .png bilder. Hva gjør jeg nå? 6508828[/snapback] function fixpng() { var arVersion = navigator.appVersion.split("MSIE") var version = parseFloat(arVersion[1]) if ((version >= 5.5) && (document.body.filters)) { for(var i=0; i<document.images.length; i++) { var img = document.images[i] var imgName = img.src.toUpperCase() if (imgName.substring(imgName.length-3, imgName.length) == "PNG") { var imgID = (img.id) ? "id='" + img.id + "' " : "" var imgClass = (img.className) ? "class='" + img.className + "' " : "" var imgTitle = (img.title) ? "title='" + img.title + "' " : "title='" + img.alt + "' " var imgStyle = "display:inline-block;" + img.style.cssText if (img.align == "left") imgStyle = "float:left;" + imgStyle if (img.align == "right") imgStyle = "float:right;" + imgStyle if (img.parentElement.href) imgStyle = "cursor:hand;" + imgStyle var strNewHTML = "<span " + imgID + imgClass + imgTitle + " style=\"" + "width:" + img.width + "px; height:" + img.height + "px;" + imgStyle + ";" + "filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader" + "(src=\'" + img.src + "\', sizingMethod='scale');\"></span>" img.outerHTML = strNewHTML i = i-1 } } } } <body onload="fixpng()"> Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har allerede <body onload="liveReqInit();"> Hvordan fletter jeg den og <body onload="fixpng()"> sammen? <body onload="fixpng(); liveReqInit()"> ? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har allerede <body onload="liveReqInit();"> Hvordan fletter jeg den og <body onload="fixpng()"> sammen? <body onload="fixpng(); liveReqInit()"> ? 6509288[/snapback] Korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå