Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Er ikke jeg som har skrevet koden. Jeg fikser header nå. Men under den streken er det ganske mye luft. Hvordan får jeg det bort? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Hvis du setter ned høyden på selve #header {}, så minker du mye av luften.. Du kan vel kanskje også sette på litt negative marginer på #hoved og #menu i tillegg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Hvordan setter jeg negative marginer? Hvordan skrives den koden? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 margin: -XXpx; Bare å sette minus foran Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg fikset litt på størrelsen på header, det så ikke så bra ut med negative marginer. Her. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 #header { background: url('gfx/header.gif') no-repeat; height: 220px; margin-left: 0!important; margin-left: 1px; margin-bottom: -20px; } ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Takk Opprettet en egen tråd for siden. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 orsus: Nå som du mestrer ASP: Du kommer vel ikke til å bytte fra PHP? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 orsus: Nå som du mestrer ASP: Du kommer vel ikke til å bytte fra PHP? 6477353[/snapback] Mestrer er kansje å ta litt hardt i, klart å lage en form som lager en spørring med utdata i asp.net. php vil alltid banke asp :!: Lenke til kommentar
resol Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) orsus: Nå som du mestrer ASP: Du kommer vel ikke til å bytte fra PHP? 6477353[/snapback] Mestrer er kansje å ta litt hardt i, klart å lage en form som lager en spørring med utdata i asp.net. php vil alltid banke asp :!: 6477355[/snapback] Hehe, sett flere phputviklere begynne med asp.net (pga jobben) påstå at dem aldri kommer til å gi slipp på php for å satse på .net, og noen mnd etterpå så klarer dem ikke snakke om annet enn hvor fett .net er... OG: pdf ? Endret 12. juli 2006 av resol Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) OG: pdf ? 6477429[/snapback] En anelse genialt *daske Jørgen og Ueland som forsvinner når de for en gangs skyld trengs* Endret 12. juli 2006 av PT Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Kan noen svare meg på et par CSS-ting? Sitter med Joomla (en CMS, kan ikke styre output'n noe særlig), men kan altså herje med CSSen som jeg vil. Her er utrdrag av XHTML-koden: <div id="midtkolonne"> <div class="contentitem"> <h1>Newsflash 1 </h1> <div class="credentials"> <span class="createdate date">mandag 09. august 2004</span> </div> <div class="contentintro">Joomla! 1.0 - 'Experience the Freedom'!. It has never been easier to create your own dynamic site. Manage all your content from the best CMS admin interface.</div> <span class="modifydate date">Sist oppdatert ( tirsdag 11. juli 2006 )</span> (det mangler selvfølgelig diverse avsluttende tag'er, men de er ikke viktige her) "midtkolonne" er tag fra mitt design, resten er Joomla. Hvordan får jeg til å sette en generell padding i "midtkolonne" uten å lage luft for footeren som også er i "midtkolonne"? Har prøvd #midtkolonne a { padding:0.5em; } og sånn uten at det funker. Med #midtkolonne * { padding:0.5em; } så får alle tag'er hver sin padding, og det blir i alle fall ikke bra (padding på padding). Jeg sliter også med den siste span'en. Jeg får ikke denne over til høyre med .modifydate { text-align:right; }. Endret 12. juli 2006 av Ratleto Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) du kan spesifisere hvor du vil ha padding. "Topp-høyre-bunn-venstre" så du kan ha : padding: 10px 5px 7px 20px; prøv med .modifydate{float:right;} Endret 12. juli 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) du kan spesifisere hvor du vil ha padding. "Topp-høyre-bunn-venstre" så du kan ha : padding: 10px 5px 7px 20px; prøv med .modifydate{float:right;} 6477851[/snapback] Det vet jeg. Er ikke så "newbie" med CSS. Problemet er at paddingen ikke skal påvirke footeren, noe den gjør, dersom jeg setter padding direkte i "#midtkolonne". Setter jeg paddingen i "#midtkolonne a", skjer det ingenting. Med "#midtkolonne p" skjer det også fælt lite... Er kun med "#midtkolonne *" ting skjer, og da skjer det alt for mye. Hehe. Edit: float:right funka for den siste span'en. Takker Endret 12. juli 2006 av Ratleto Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) I IE og 1024x768 (avansert skjerm på jobben ) ser det rart ut.. PNG funker ikke, og siden er for bred, vertfall på "Meldinger".Hadde disse Ny Melding, Send/Motta osv knappene gått nedover istedenfor bortover, så hadde det hjulpet. 6476434[/snapback] Som jeg har sagt tidligere, jeg har ikke brydd meg noe om å få det til å funke i IE enda. De knappene du snakker om går nedover i Opera/FF. Endret 12. juli 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Var ikke så lurt med float:right allikevel. Footeren blir rota til nå, fordi .modifydate delvis går over i footeren, og påvirker det som står der. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Er ikke så veldig lett å hjelpe når vi bare får se et lite utdrag av koden, og vi ikke vet hvordan designet ser ut. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 I IE og 1024x768 (avansert skjerm på jobben ) ser det rart ut.. PNG funker ikke, og siden er for bred, vertfall på "Meldinger".Hadde disse Ny Melding, Send/Motta osv knappene gått nedover istedenfor bortover, så hadde det hjulpet. 6476434[/snapback] Som jeg har sagt tidligere, jeg har ikke brydd meg noe om å få det til å funke i IE enda. De knappene du snakker om går nedover i Opera/FF. 6477869[/snapback] Oki, hadde ikke fått med meg det.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 Er ikke så veldig lett å hjelpe når vi bare får se et lite utdrag av koden, og vi ikke vet hvordan designet ser ut. 6478231[/snapback] Skjønner - men jeg er mest interessert i åssen man gjør dette generelt. Mer kortfattet: Hvordan få en hoved-div med masse andre div'er inni seg til, til å kontrollere padding? Sånn som det er nå, må jeg legge inn padding for hver eneste div, istedet for hoved-div'en. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2006 @Krastsiden: la span-elementet som lager hooverbilder i menyen vises selv uten hover, men sett høyde og bredde til 0px. Ved hover endrer du da altså størrelsen på boksen i stedenfor å vise bakgrunnen (bakgrunnen viser jo allerede, men det er ikke plass til den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå