Magnus Holm Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Ser bra ut, ja. Men hvorfor bruker du ikke "nyere" programmeringsspråk/rammeverk (Som RoR og Django)? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Ser bra ut, ja. Men hvorfor bruker du ikke "nyere" programmeringsspråk/rammeverk (Som RoR og Django)? 6467619[/snapback] Fordi jeg rett og slett ikke orker å lære meg det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Jeg la like gjerne ut prosjektet jeg driver med. Det er fullt av inline-JS og -CSS, ser totalt crappy ut i IE, har manglende alt på img-tagger osv., men hovedpoenget er å vise hvordan jeg tenker å bruke AJAX. Se her. (Kun "meldinger" fungerer). 6467408[/snapback] Hold det oppdatert, for må neste følge med på hvordan det går videre Endret 10. juli 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hold det oppdatert, for må neste følge med på hvordan det går videre 6467786[/snapback] Roger that. Problemet er bare at jeg ikke aner hvor jeg skal starte. Hva er det viktigst å få på plass først? Forøvrig trenger jeg jo et navn på prosjektet, noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 It's Better Learning, Vikinglearn Nei, aner ikke. Gode navn er som oftest ganske vanskelig å komme på, og dukker gjerne opp en eller annen gang under utviklingen. Av det som er viktig å få på plass er vel brukerkontoer og fag temmelig viktig... Eventuelt database/themes/og sånt hvis du ikke har kommet dit enda. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 It's Better Learning, Vikinglearn 6468072[/snapback] Hahaha, så utrolig herlig. Vi har en hel verden av muligheter foran oss: Vikingboard, Vikinglearn, Vikingnews, Vikingcalendar, Vikingauction, Vikingsearch osv. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 "The Vikinggroup" Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 "The Vikinggroup" 6468147[/snapback] Er det et hint om at papirmølla rundt BRREG må startes allerede? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hmm. Jeg og PT snakker på MSN om navn nå, og blandt "Andrés skolesystem" og "youLearn - Learn, bitch!" kom iLearn frem. Kan det fungere? Selv er jeg en motstander av disse i-navnene, men det ser jo ut til at andre liker de. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Hadde jo vært genialt å få i hop en skikkelig samling Vikingscripts. Navnet er jo intet annet enn genialt, så why not VikingHotOrNot, VikingCMS, u name it EDIT: Nei! Ikke iLearn! Værsåsnill spar meg for flere iTing! Endret 10. juli 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) EDIT: Nei! Ikke iLearn! Værsåsnill spar meg for flere iTing! 6468574[/snapback] My thoughts exactly. Uansett finnes det allerede et firma som tilbyr slike tjenester som har registrert iLearn.net, så da har det toget gått. Og godt er det. Edit: Aight, nå har Ueland og PT fått overbevist meg om å la prosjektet mitt bli en del av Viking-opplegget. Så får jeg bøffe litt back-end-kode fra Vikingboard også, så slipper jeg mye arbeid selv. Noen som har noen gode ideer til navn som inkluderer "Viking"? Endret 10. juli 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 SimpleLearning / LettLært? Vet ikke hva du har tenkt å bruke det til når det er ferdig, men det er jo alltid kjekt med et norsk navn. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Eg skal lage HerligLæring! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Eg skal lage Learnalized.com Hva med uLearn, Learn-a-Lot, Learnalized og LearningSchmerning? Endret 10. juli 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Litt seint ute med med det kansje, men: Aldri bruk ajax og javascript kun for å bruke det med mindre det er for å lære. Aldri prøv å vis hva du kan gjøre, gjør heller det du skal. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Noen som har noen gode ideer til navn som inkluderer "Viking"? Viking@school? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Vikinglárrur (;konservativ_wått); Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Kan noen opplyse oss som hva It's Learning og det der Dahl driver og utvikler er/skal være godt for..? Det er tydeligvis noe skolegreier dem har innført etter min tid..? Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Noen som vet om ett bra gratis FTP program. har prøvs WS_FTP som var bra, helt til prøvetiden gikk ut noen forslag. har ogå brukt smartftp, men det var litt dårlig. edit: damn, jeg fikk post nr 31000 i denne tråden Endret 10. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Litt seint ute med med det kansje, men:Aldri bruk ajax og javascript kun for å bruke det med mindre det er for å lære. Aldri prøv å vis hva du kan gjøre, gjør heller det du skal. 6468761[/snapback] Nå begynner jeg å bli lei av å svare på dette. Grunnen til at jeg bruker AJAX er at det senker lastetiden drastisk, noe som er viktig for slike systemer. Slapp av, jeg skal ha en JS-fri versjon av systemet. FTP-program: Core FTP fungerer fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå