Lovskogen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Har pønske litt på en liten idé her ikveld. Trenger krass kritikk. Hvordan jeg kan få en bedre overgang fra tapeten til lista, for eksempel. Bare sleng med munnen. - Fikse snorene så de ikke ser så pixlete ut - Smusse bildet litt ned - Endret 10. juli 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Jeg har alltid irritert meg over hvor dårlig It's Learning er, og har lenge gått med tankene på å lage et eget, liknende system basert på AJAX. Nå fikk jeg lyst til å prøve meg ut, og dette ble resultatet (ikke overraskende ser det helt forferdelig ut i IE, men i Firefox og Opera funker det fint): Endret 10. juli 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Har pønske litt på en liten idé her ikveld. Trenger krass kritikk. Hvordan jeg kan få en bedre overgang fra tapeten til lista, for eksempel. Bare sleng med munnen. - Fikse snorene så de ikke ser så pixlete ut - Smusse bildet litt ned - 6464007[/snapback] Det ser ut som polariod bildet er 2x3 meter nå. Enten gjør bildet litt mindre, eller en annen type ramme, eller gjør tarpeten større, eller du kan blure bakgrunnen for at bildet skal se ut som det står nærmere kameraet. (Hvis det ikke er meningen at bildet skal se så stort ut altså.) Dahl: Ser veldig bra ut! Endret 10. juli 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Syns det ble alt for mange visuelle inndelinger av siden, ser også merkelig ut med hullet til logoen. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. 6464490[/snapback] Og hvor mange millioner betalte de for dette? Det tekniske arbeidet alene er jo elendig. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. 6464490[/snapback] Og hvor mange millioner betalte de for dette? Det tekniske arbeidet alene er jo elendig. 6464636[/snapback] Mener du eWay systemet vårt? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. 6464490[/snapback] Og hvor mange millioner betalte de for dette? Det tekniske arbeidet alene er jo elendig. 6464636[/snapback] Mener du eWay systemet vårt? 6464640[/snapback] Mener koden bak f.eks forsiden. Er en blanding av html og xhtml sendt som text/html. Validerer ikke. Er en blanding av store og små bokstaver i html-tagene (detalj). Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. 6464490[/snapback] Og hvor mange millioner betalte de for dette? Det tekniske arbeidet alene er jo elendig. 6464636[/snapback] Mener du eWay systemet vårt? 6464640[/snapback] Mener koden bak f.eks forsiden. Er en blanding av html og xhtml sendt som text/html. Validerer ikke. Er en blanding av store og små bokstaver i html-tagene (detalj). 6464655[/snapback] Corporate-siter validerer ikke. Sånn er det bare. Schibsted.no er uansett drevet at tre CMS'er så koden blir nok ikke så hyggelig - dessuten er det Flash på siden så valideringen hadde nok stoppet der uansett, med mindre utviklerne hadde hacket litt. Men, når man jobber med slike nettsider er ikke validering noe som blir tenkt på engang. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Corporate-siter validerer ikke. Sånn er det bare. Schibsted.no er uansett drevet at tre CMS'er så koden blir nok ikke så hyggelig - dessuten er det Flash på siden så valideringen hadde nok stoppet der uansett, med mindre utviklerne hadde hacket litt. Men, når man jobber med slike nettsider er ikke validering noe som blir tenkt på engang. 6464671[/snapback] Tror jeg på. En annen ting. Jeg får hele tiden følelse av at siden ikke tegnes opp skikkelig. Det har med alle de 6px(?) "luft"-kolonnene + et par horisontale striper. Jeg assosierer det f.eks. med NextGenTels hjemmekontor sett i Opera: Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. 6464490[/snapback] Som et mediekonsern hadde ikke jeg heller vært fornøyd. Nå kikker ikke jeg på koden, men selve utseendet var ikke noe det reiser seg i buksa av. Endret 10. juli 2006 av Marvil Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Jeg har alltid irritert meg over hvor dårlig It's Learning er, og har lenge gått med tankene på å lage et eget, liknende system basert på AJAX. Nå fikk jeg lyst til å prøve meg ut, og dette ble resultatet (ikke overraskende ser det helt forferdelig ut i IE, men i Firefox og Opera funker det fint): 6464352[/snapback] Hva bruker du AJAX til? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva bruker du AJAX til? 6464863[/snapback] Navigering på fanene i hovedmenyen, og til mappene og meldingene. Med andre ord det meste. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. 6464490[/snapback] Uff, dette så veldig dårlig ut, særlig med et slikt selskap som har stort potensiale. Selve layouten ser halvferidg ut, er siden av nylig dato? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva synes vi om den nye Schibsted.no? Er ikke alle i konsernet som er like fornøyd. 6464490[/snapback] Uff, dette så veldig dårlig ut, særlig med et slikt selskap som har stort potensiale. Hihi. Du vet tydeligvis ikke hvor stort Schibsted er. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Hva bruker du AJAX til? 6464863[/snapback] Navigering på fanene i hovedmenyen, og til mappene og meldingene. Med andre ord det meste. 6465158[/snapback] Og vi driter i de som ikke har JS Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 AJAX er noe som implementeres etter at systemet er ferdig. Man må ha det i baktanken når man lager systemet, med det er fortsatt kun en ekstra liten puff for de som støtter det, lag aldri et system som kreverjs støtte Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Det samme kan man si om flash. Lag alltid innholdet slik som det skal være med vanlig html og css, og "bytt" det ut senere med flash for de som har støtte for det. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 @Robbiedeluxe: Det jeg mente var at de ikke burde ha en bedriten hjemmeside når de er et så stort selskap, eller er de ikke store? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2006 Og vi driter i de som ikke har JS 6465411[/snapback] Feil. Jeg skal lage en egen variant for de stakkarene som ikke har JS. Hvor mange er det egentlig som ikke har det i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå