Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Og jeg kan ikke asp, fikk ingen kravspec og vet ikke hvordan databasen jeg jobber imot ser ut :) Dette kan bli gøy...

6437302[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvilken erfaring du har fra før, men kan skrive under på at du tar deg vann over hodet nå.

Å beherske ASP krever prøving, feiling om igjen og om igjen. Vil mene det er best å drive på med dette på hobbybasis en god stund, før man er kompetent til å lage et produkt for en kunde. Joda, kan man et språk, er det enklere å kaste seg i vei med nye. Men fordi om jeg kan ASP, VBScript, (har holdt på med det i to/tre år), tror jeg ikke det hadde vært helt smertefritt å lage noe i PHP. Har selvsagt prøvd meg på PHP, og fått det til, men det har dreid seg om relativt enkle saker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, dette er ikke et oppdrag jeg har "tatt på meg" jobber på timesbasis i et firma der de slenger div oppdrag i tryne på meg. Så tar dette som en utfordring, også spør jeg de andre på jobben om det skulle bli noen problemer.

har drevet med VB så lenge jeg kan huske, kan php, sql, java, så burde ha en god plattform for å lære det.

Eneste jeg ikke liker er koden som .net gennererer.

En checkboxlist er jo seff en tabell med checkboxer i :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Kameraet på K750i er utrolig bra! Det er den beste mobilen jeg noensinne har hatt :love:

6443960[/snapback]

word

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke liker med opera mini er at det lagger en del hvis man har på liten skrift... Nå skal det nevnes at jeg sitter på en k700i da, som ikke akkurat er noen ny mobil, men den duger :)

@VB: IMO blir det mer skripting enn programmering, men det kommer jo an på øyet som ser...

Arghe på begrenset lengde på innlegg i opera mini...

Lenke til kommentar
har drevet med VB så lenge jeg kan huske, kan php, sql, java, så burde ha en god plattform for å lære det.

6443245[/snapback]

Visual Basic er ikke programmering. :)

6444312[/snapback]

Om man programerer avansert vg så.

asp.net er jo vb.net.

Programere GUI er bare hassle uansett spør du meg :s

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg nesten lyst til å sette opp en fotoblogg med de bildene jeg har tatt fra turen, desverre så har jeg ikke tilgang til serveren min :(

6445238[/snapback]

Jaja, da ble det til at jeg la dem ut på Flickr. Er ikke så mange bilder der ennå, men flere kommer ;)

http://www.flickr.com/photos/41949814@N00/...57594189738357/

6446022[/snapback]

Jeg lar meg imponere av kvaliteten på mobilkameraet. Jeg ser for meg at i fremtiden er det bare seriøse fotografer som har et dedikert fotoapparat. Resten av oss dødelige kommer til å bruke mobilen.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er helt enig med Balletryne i dét. Fin optikk kommer alltid til å ta plass.. Vil tro de mange fortsatt vil ha et lite digitalkamera fordi det alltid vil gi bedre bilder (med mindre kameraet opptar en mye større del av mobilen enn det gjør nå, noe som jeg tror ikke er sannsynlig).

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg er helt enig med Balletryne i dét. Fin optikk kommer alltid til å ta plass.. Vil tro de mange fortsatt vil ha et lite digitalkamera fordi det alltid vil gi bedre bilder (med mindre kameraet opptar en mye større del av mobilen enn det gjør nå, noe som jeg tror ikke er sannsynlig).

6446560[/snapback]

Hadde vert litt gøy med en telefon som hadde et skikkelig kamera integrert ja, slik at det gjerne droppet litt av funksjonene på mobilen.

For min del hadde det ikkje gjort serlig mye siden jeg bare bruker å ringe og sende meldinger, men for skikkelig bra bilder må man nok ha et eget kamera ja :)

Lenke til kommentar

Judofyr: Det var utrolig fine bilder til å være tatt med mobil-kamera. Men med større oppløsninger er vel kanskje ikke bildene så bra, eller??

Tror nok de fleste kommer til å bruke bare mobilen som kamera i fremtiden. Men sånn som det ser ut nå tror jeg det blir ganske lenge til det skjer. Folk blir jo bare mer og mer kravstore når det gjelder kvalitet. Samtidig er det mange som ikke gidder å ta med kamera på så mange steder. Antageligvis vil det bli en gradevis overgang hvor folk bruker mer og mer mobilen til å ta bilder med, men jeg tror det først er om 20 år det blir funnet opp så god og liten opptikk at folk vil kvitte seg med de dedikerte kameraene for gått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...