Steinmann Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ditto, hvis jeg virkelig kjeder meg endag kan det hende jeg leser nedover på wds forumet. Burde henge litt på asp forumet nå Fått et oppdrag på jobben der jeg skal lage en asp side som skal behandle umenneskeskelige mengder data. Og jeg kan ikke asp, fikk ingen kravspec og vet ikke hvordan databasen jeg jobber imot ser ut Dette kan bli gøy... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) IMO er du berre dum om du tar på deg oppdrag du veit at du ikkje har kompetanse til å utføre på skikkelig vis Endret 5. juli 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) En utfordring! Endret 5. juli 2006 av George Bush Lenke til kommentar
resol Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 IMO er du berre dum om du tar på deg oppdrag du veit at du ikkje har kompetanse til å utføre på skikkelig vis 6437519[/snapback] nah, dumt med det a? Vet om mange som har lært seg programmering på den måten! Vet også om en del arbeidsgivere som krever at programmeren er fleksibel med å lære seg nye ting, så det er ikke så uvanlig! Bare å begynne å lese det Lenke til kommentar
rønning Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Til dere som programmerer i Vim, hva er fordelen i forhold til enkle teksteditorer? Jeg har fått tips om at Vim er fantastisk til programmering, men jeg kan ikke å bruke det, så for meg fungerer det bare som en vanlig editor. Så det jeg lurer på er om det er noen vits åi å lære seg det... ~Ole Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Men hvordan lærer eg meg HTML da? er det programet Gratis? Erotic. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Men hvordan lærer eg meg HTML da? er det programet Gratis? Erotic. 6440127[/snapback] Wüt? rønning: Selv foretrekker jeg å bruke mer avanserte IDE'er fremfor teksteditorer til mine programmeringsgreier, da man får mye avansert funksjonalitet som er grei å ha. ZDE, som jeg bruker til PHP-koding har intern debugger, CVS-støtte, PHPDoc-generator og mange utrolig fine funksjoner som du ikke får i en enkel teksteditor. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg er veldig sjelden innom andre plasser en kaféen. Det går mest i mine innlegg. Det blir for mye det samme som går igjen og igjen. "Hvordan virker frames", "åssen får jeg tabllsuppa mi til å bli grøt?" osv. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Burde kanskje lagd en slags wiki / oppsummeringstråd og sette som sticky? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Tror en wiki kunne ha blitt ganske bra. Har tenkt på det før, har vel vært foreslått her før også. Hm, Ubuntu er pent, men jeg får pokker ikke til å installere Opera engang.. Skulle vel valgt i386-versjonen av Ubuntu, ikke 64-bits (som jeg gjorde). Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Skulle vel valgt i386-versjonen av Ubuntu, ikke 64-bits (som jeg gjorde). 6440855[/snapback] Mhm. Men vanligvis skal opera installeres ved å laste ned en .deb fra Opera.com, og dobbelklikke. Om du er glad i terminalen (som jeg er), og vil kontrollere at alt går greit kan du heller kjøre kommandoen: sudo dpkg -i oper[TAB] ([TAB] for autocomplete av filnavnet) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) I dag har eg svidd av mykje pengar - ny mobiltelefon var eit must, så eg kjøpte SE K800i. Deilig telefon, elsker den allerede. Anmeldelse kjem så fort eg er ferdig med den nye utgaven av bloggen min No er forresten tida inne for å sanke kritikk, så fyr laus på http://dev.herlig.net dei som føler for det. EDIT: Forresten så er det ein kopi av databasen som blir brukt der, så kommentering vil bli unyttig i og med at databasekopien truleg blir sletta når eg er ferdig. Endret 5. juli 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Får vel installere Ubuntu på nytt en dag, det er no-use uten Opera. K800 ser veldig bra ut, hvor mye ga du for den? Kjøpte k750 for en slikk og ingenting på mandag, angrer ikke på det.. Ang dev.herlig.net: Synes du har en del fine kreative løsninger, liker hele sida veldig godt. Men .adminkommentar er for dårlig skillet fra resten av kommentarene, ser bare litt rotete ut når noen av boksene er i en farge som bare skiller seg liiiitt fra de andre. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 K800 ser veldig bra ut, hvor mye ga du for den? Kjøpte k750 for en slikk og ingenting på mandag, angrer ikke på det.. 6441601[/snapback] Gav nok for den, men får spesialpriser sida eg jobbar på MobilData Ang dev.herlig.net:Synes du har en del fine kreative løsninger, liker hele sida veldig godt. Men .adminkommentar er for dårlig skillet fra resten av kommentarene, ser bare litt rotete ut når noen av boksene er i en farge som bare skiller seg liiiitt fra de andre. Først av alt, takk .adminkommentar er en ting eg skal jobbe meir med ja, prøver berre ut ulike ting igrunn. Lenke til kommentar
resol Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Arve: sia ser jo grei ut, typisk html-kode-digger-design men syns det mangler noe, burde skaffa deg en bedre logo så hadde det gjort så mye mye mer! Kunne sprita opp typografien på brødtekst og overskrifter også, kanskje ikke selve brødteksten, men detaljer rundt, linker, dato, heading o.l Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har igrunn ikkje veldig lyst å "sprite opp" typografien - har lyst å holde det til absolutt simpelhet, igrunn, og er relativt fornøyd med typografien sjølv Lenke til kommentar
resol Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 den er jo ikke STYGG eller uleslig, men er sikker på du kunne gjort mer ut av det bare, men logisk nok bestemmer du jo det selv! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Når vi er inne på mobiltelefoner... Gud som jeg elsker den innebygde browseren på mobilen min - basert på Apple's Safari (som igjen er basert på KDE/Konqueror). At en mobil nettlesere kan ha så god støtte for JavaScript er helt sykt. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 I dag har eg svidd av mykje pengar - ny mobiltelefon var eit must, så eg kjøpte SE K800i. Deilig telefon, elsker den allerede. Anmeldelse kjem så fort eg er ferdig med den nye utgaven av bloggen min 6441374[/snapback] Selv om du sikkert skriver om det i anmeldelsen: Er kameraet like bra som de gir uttrykk for? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Selv om du sikkert skriver om det i anmeldelsen: Er kameraet like bra som de gir uttrykk for? 6442001[/snapback] Kameraet er imponerande til å vere i ein mobiltelefon, heilt klart. Du har innstillingsmoglegheiter som er langt betre enn på dei enklaste kompaktkameraa (lysjustering,kontrast etc), og i tillegg er der innebygd programvare på telefonen til å justere bileta i ettertid. Autofokus og skikkelig blitz er der òg. Kvaliteten på bileta er svært bra, dei òg - einaste eg merkar han slit med er område med mykje skygge og ujevnt lys. Når vi er inne på mobiltelefoner... Gud som jeg elsker den innebygde browseren på mobilen min - basert på Apple's Safari (som igjen er basert på KDE/Konqueror). At en mobil nettlesere kan ha så god støtte for JavaScript er helt sykt. Testa Opera Mini? Eg er forelska i den. Tar litt ekstra tid fordi sidene må behandlast på ein ekstern server, men når du først får sidene går det fort, samt at sidene då er i perfekt format for ein liten skjerm Endret 5. juli 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå