Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Edit: Men jeg ville kanskje bestilt den fra Amazon i stedet, jeg betalte halvparten av det den koster på bokkilden inkludert frakt!

6430518[/snapback]

 

Eg og ville igrunn det, men amazon hadde den ikkje inne, og det var tydeligvis uvisst når dei fekk tilgang til den igjen.

 

Men er ikkje eg som betaler bøker eg kjøper likevel :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Men jeg ville kanskje bestilt den fra Amazon i stedet, jeg betalte halvparten av det den koster på bokkilden inkludert frakt!

6430518[/snapback]

 

Eg og ville igrunn det, men amazon hadde den ikkje inne, og det var tydeligvis uvisst når dei fekk tilgang til den igjen.

 

Men er ikkje eg som betaler bøker eg kjøper likevel :D

6430570[/snapback]

 

Samme med meg, jeg tipser bare biblioteket om fine bøker de kan kjøpe inn, og en uke senere ligger i de i hyllen. :)

Lenke til kommentar
På folkebiblioteket hadde de ikke en eneste bok om programmering, jeg har spurt. Fant ikke noe særlig om grafikk heller.

6431024[/snapback]

Seriøst? Det er merkelig... Husker da jeg var i London, hver eneste seriøse bokbutikk hadde hylle på hylle med programmeringsbøker. Den største hadde faktisk en hel etasje kun for programmering/grafikk ol. Kortet gikk vel varmt til slutt. ^^

Lenke til kommentar
På folkebiblioteket hadde de ikke en eneste bok om programmering, jeg har spurt. Fant ikke noe særlig om grafikk heller.

6431024[/snapback]

Seriøst? Det er merkelig... Husker da jeg var i London, hver eneste seriøse bokbutikk hadde hylle på hylle med programmeringsbøker. Den største hadde faktisk en hel etasje kun for programmering/grafikk ol. Kortet gikk vel varmt til slutt. ^^

6431072[/snapback]

 

Bibliotek != Butikk

 

I hvert fall i den forstand at biblioteker inneholder det noen rare gamle damer tror at folk vil ha, mens butikker inneholder det sjefen VET at folk vil ha. Men gi dem en liten melding, så tar de hintet. Tross alt betaler vi for de bøkene gjennom skatten vi betaler. :)

Lenke til kommentar
Bibliotek != Butikk

6431159[/snapback]

Joda, selvsagt klar over det. Men når bokbutikker kan ha såpass stort utvalg av programmeringsbøker burde også bibliotekene ha det. De skal jo låne ut bøkene folk vil lese.

6431173[/snapback]

 

Bibliotekene tjener ikke penger på at folk låner bøkene, så for dem er det likegyldig hvor mange som låner dem. Derfor trenger de ikke å skaffe seg "det nyeste nye", og har gjerne liten peiling på spesialemner som programmering og data. :)

Lenke til kommentar
Bibliotekene tjener ikke penger på at folk låner bøkene, så for dem er det likegyldig hvor mange som låner dem. Derfor trenger de ikke å skaffe seg "det nyeste nye", og har gjerne liten peiling på spesialemner som programmering og data. :)

6431333[/snapback]

Bibliotekenes eneste mål er å kunne låne ut bøkene folk vil lese. Folk leser åpenbart programmeringsbøker når alle større bokbutikker (både i Norge og utlandet) har et utvalg av slike bøker. I motsetning til bibliotekene har bokbutikkene økonomiske interesser. Siden bokbutikker har programmeringsbøker må det ligge et visst marked der. :)

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

HOI!

 

Nå er det litt for lenge sia jeg leste her.. :p 10 sider siden sist +/- ..

 

ang clear ved fauxcoloumns.. hva med .clearfix aka easyclearing?

http://www.positioniseverything.net/easyclearing.html

 

jorgis: @VB design.. legge til body {background:#fff;} ? ting ser litt rart ut i Opera med grått som normal bakgrunnsfarge..

(blame windoze/windowblinds)

 

@ RobbieDeluxe.

Jobber med webdesign til daglig :)

 

 

Forresten..

Noen andre som har prøvd å lage scripts (plugins) til Messenger Plus! Live? Genialt med Jscript og xml.. :)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Bibliotekene tjener ikke penger på at folk låner bøkene, så for dem er det likegyldig hvor mange som låner dem. Derfor trenger de ikke å skaffe seg "det nyeste nye", og har gjerne liten peiling på spesialemner som programmering og data. :)

6431333[/snapback]

Bibliotekenes eneste mål er å kunne låne ut bøkene folk vil lese. Folk leser åpenbart programmeringsbøker når alle større bokbutikker (både i Norge og utlandet) har et utvalg av slike bøker. I motsetning til bibliotekene har bokbutikkene økonomiske interesser. Siden bokbutikker har programmeringsbøker må det ligge et visst marked der. :)

6431477[/snapback]

Noe av grunnen ligger nok i hvem som besøker biblioteket, og hvem som kjøper bøker selv.

Tipper majoriteten av de som driver med programmering kjøper bøkene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...