Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arve: Riktig. Det jeg mener er at designet først blir fokusert på når webshopen faktisk fungerer som den skal, men at de har et midlertidig design for å vise sånn delvis hvordan det skal se ut..

6428249[/snapback]

 

Japp, en webshop har en lei tendens til å være grisedyr (om en ikke velger en av de meget gode opensource-løsningene ;) ). :)

 

Men helt seriøst, mange folk skal ha farlig mye penger for dårlig webdesign. Det er mange som har betalt 15k eller mer for frontpage-design eller værre. :(

Lenke til kommentar
 

QUOTE(Jibril2k @ 03/07-2006 : 17:48)

Arve: Riktig. Det jeg mener er at designet først blir fokusert på når webshopen faktisk fungerer som den skal, men at de har et midlertidig design for å vise sånn delvis hvordan det skal se ut..

For meg blir det veldig bakvendt.

 

Først funksjonsskisser og kommunikasjon/design. Så få det til å fungere etter skissene.

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Kan ikke se et bedre sted enn her å poste dette.

 

Dette er iallefall en webrelatert ting. Har bare lyst til å anbefale en gratis webhost som er fri for reklame og har mulighet for mysql og php. Fant ikke noen lignende tråd i php forumet, så poster det her av den grunn.

 

vet ikke om noen bedre host enn denne som er gratis, så ville bare dele det med de av dere som desperat leter etter en gratis host uten reklame :)

 

Her er linken :)

Lenke til kommentar
Er det en mulighet for å få byttet ut CuteNews med Wordpress uten å miste innleggene eller kommentarene? Kanskje bare kopiere dem inn, eller?

 

Har uansett merket at det er en del koder som ikke funker på siden min, slik som f.eks lister :hmm:

6428704[/snapback]

Det er en sånn import dings i panelet på wp du kan jo prøve.

Lenke til kommentar
Kan ikke se et bedre sted enn her å poste dette.

 

Dette er iallefall en webrelatert ting. Har bare lyst til å anbefale en gratis webhost som er fri for reklame og har mulighet for mysql og php. Fant ikke noen lignende tråd i php forumet, så poster det her av den grunn.

 

vet ikke om noen bedre host enn denne som er gratis, så ville bare dele det med de av dere som desperat leter etter en gratis host uten reklame :)

 

Her er linken :)

6428540[/snapback]

 

Når det gjelder Webhosting gjelder også den gode gamle regelen "Du får alltid (stort sett) det du betaler for". Gratis webhosting er notorisk ustabilt, og om noe går galt med webhosten sitter du igjen med buksen på knærne. Det er alt for mange 15-16-åringer som har funnet ut hvor lett det er å reselle webhosting, og resultatet er at etter en stund vil etterspørselen bli så stor at de ikke lenger klarer å tilby service på en god måte lenger, og de drar ut pluggen. Tro meg, det har skjedd med meg et par ganger før.

Lenke til kommentar
Jørgen, din slask! Hvorfor er ikke du på MSN? :p

6429090[/snapback]

 

Fordi jeg er midlertidig ute av mitt vanlige habitat (Ubuntu), grunnet Heroes of Might & Magic IV :)

 

Noe spesielt du ville mase på MSN om, eller hadde du bare behov for at jeg var synlig på listen din? :p

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
http://forum.vikingboard.com/ :)

6430412[/snapback]

 

*kremt*

 

:blush:

 

Å.. Men den ligg under "community" på menyen, då! Demo.vikingboard.com burde absolutt fungere når det er eit val på menyen. Nei, her har dei vist mykje å lære angåande brukarvennlegheit :D

 

Eg bestilte meg forresten to bøker for eit par dagar sidan òg, som eg skal lese i militæret - med mindre eg les dei ut før, vel og merke.

 

The Elements of Typographic Style og Designing with Web Standards.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

The Elements of Typographic Style er absolutt å anbefale, kjøpte den for noen uker siden :) Er ikke ferdig enda, grunnet leirer og andre ting som har tatt opp mer av tiden enn boken har fått gjøre.. Men nå er det hyttetid fra og med i morgen, så da får vi se hvaordan det går.

Så langt har jeg lært mye fra boken jeg ikke visste, og også fått gode forklaringer på begreper jeg kun har hørt før.

 

Edit: Men jeg ville kanskje bestilt den fra Amazon i stedet, jeg betalte halvparten av det den koster på bokkilden inkludert frakt!

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...