Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal følge med på guiden, trenger litt php. Du får si ifra når neste 'issue' er ute. Tilbakemelding:

<div class="meny">

<a href="index.php">Hovedsiden</a>

<a href="bilder.php">Bilder</a>

<a href="forum.php">Forum</a>

</div>

Burde vært sneket inn none UL og LI's der, og vekk med divisjonen.

 

Edit: Var visst flere som påpekte det :)

Endret av George Bush
Lenke til kommentar

Hørte jeg navnet mitt på side 1526? :dremel:

 

I fjor en gang (eller var det året før der?) kom en ny clear-metode på banen. Ved å bestemme width, og samtidig sette height: auto;container-elementet, var det mulig å droppe bruk av clear-egenskapen fullstendig. Har noen av dere testet dette i stor grad? Jeg fikk det iallfall til å funke i alle nettlesere da jeg var borti metoden.

 

Hr. Berg har rett, jeg stiller meg på samme lag som arve87 og orsus i clear-element-debatten.

 

1. hr er i html 4 et visuelt-element, på linje med b og i, og bør unngås. hr er ikke en pause, ikke et innholdsskille, men en strek.

2. I denne debatten bruker dere ikke hr til å sette inn en strek, men som hjelpemiddel til å "cleare" (finnes det et norsk ord?) innholdet. Siden hr ikke har en semantisk funksjon, er det ikke nødvendigvis galt å bruke hr i dette tilfellet. Eric Meyer har for eksempel i flere tilfeller brukt <b> i stedet for <span class="navn">.

3. Når CSS er avslått, vises hr vanligvis som en stygg, tredimensjonal strek. Det gjør ikke div, b eller hva dere velger å bruke.

Lenke til kommentar
Hørte jeg navnet mitt på side 1526?  :dremel:

 

Søker du etter navnet ditt i trådane for å finne ut sånt, eller les du faktisk alt? :p

 

Hr. Berg har rett, jeg stiller meg på samme lag som arve87 og orsus i clear-element-debatten.

 

Har bytta brukarnavn for lehengesida, og du veit det godt :)

 

Du burde aktivisere deg meir i kafèen forresten, så får vi det heile litt nermare "oldschool-WDS" :)

Lenke til kommentar

Yay, jeg nevnte deg og hadde rett. Har rett i noe i alle fall. Fint at heller ikke <hr> er helt feil å bruke, siden elementet som du sier ikke har noen semantisk funksjon. Dette med streken som kommer til slutt, under innholdet, trenger jo ikke å være en dårlig ting. Kan jo markere at det er slutt. :p

 

Uansett, velkommen tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg savner oldschool-WDS. Hva med å lage en side dedikert til PoleCat en dag?

6400389[/snapback]

 

Suckup? :D Flott at du blir aktiv igjen uansett :)

 

Tviler på at Klingsheim kjem tilbake til WDS, igrunn. Han har låst seg alt for godt fast i WoW-land, og han er aldri på MSN lengre :(

 

Mr.Berg: du er dum :p

 

Edit: flause :blush:

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Nei, er eg  vel ikkje - Min tråd hadde blitt så fantastisk masse bedre enn "Backstage". I all hovedsak på grunn av navnet tråden har. :)

 

Nokon som trur eg er i stand til å få nye herlig.net på skinnene i løpet av kvelden? :)

6400617[/snapback]

 

Det bør du. Jeg har forresten fått opp en midlertidig side uten nyttig innhold siden sist, på http://pseudocontent.com/. Dumt jeg aldri har vett til å fullføre prosjektene mine.

Endret av haugsand
Lenke til kommentar
Var det ein høflig måte å fortelle meg at den noverande sida er stygg? :p

Nei :)

 

Den var litt...ufullstendig ja. Få opp ein ordentlig blogg du, så blir alt bra :)

6400739[/snapback]

Hva skal jeg skrive om? Skulle gjerne ha fått opp en side i løpet av ferien, men den skal ikke bestå bare av svada.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten få opp beyond-sanity.com igjen snart også, lei av å ikke ha noen ordentlig side.. Tror nok jeg dropper databasestyrt portefølje så lenge da, og heller hardkoder den, i hvertfall til å begynne med...

 

Og en blogg hadde ikke vært dumt å fått opp igjen, heller :) Har masse tid i ferien, iom at jeg ikke har noen jobb... Men jeg er redd det kan bli litt mye xbox360 også, ettersom jeg kjøper den så fort jeg får lønn..

Lenke til kommentar
Hah! Jeg har den peneste Google :love: (Den ser faktisk sånn ut! Takket være Greasemonkey ;) )

6398334[/snapback]

Lyst å dele?

Og Greasemonkey er vel JS, right? Vil da tro at det der gjøres enkelt med litt CSS..

6398421[/snapback]

Du kan bruke personlige css-skjema med Opera, og style hvilken som helst side etter smak og behag. Eneste problem er at ikke alle nettsteder bruker css skikkelig, og har markup-formateringer i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...