Arve Systad Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Trur du må skrive ut med navn "element" og "element2", f.eks, ved hjelp av serverside - og deretter style dei to ulike. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 argh... det der suger... men jeg forstår forsatt ikke helt hvordan man gir dem ulik kode...? (dårlig med IQ her...) Lenke til kommentar
gamma48 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Hei. Eg har nettopp begynt med å lære HTML. Nå har eg fått begynt med hjemmesiden, men har støtet på eit problem. Indexen min har bl.annet. denne koden: <html> <frameset cols="25%,75%"> <frame noresize="noresize" src="meny.html"> <frame noresize="noresize" src="framside.html"> På venstre side har eg ein meny, og på høgre side har eg sjølve siden. Utdrag frå menykode. <a href="index.html" target="??" style="color=white">Framsiden</a> Er det nokon som veit kva eg skal skrive inn i target eller endre på "index" for å gjere slik at: - Når du trykker på linken "Framsiden" eller andre ting, vil menyen bli stående, men det i den andre rammen bli endret? Viss det var uklart skal eg prøve å forklare det nærmere... EDIT: Noen som kan hjelpe meg? Endret 27. juni 2006 av gamma48 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Beklager, vi hjelper nok ikke folk som forsøker å bruke frames. Selv om frames er med i spesifikasjonene til HTML 4 regnes det som en utdatert teknologi, og ingen seriøse webutviklere benytter seg av det. Lær deg å bruke stilark (CSS) og divisjoner (<div>). Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jaja, da er jeg tilbake fra en ukes konfirmantleir. Makan til masete gjeng med konfirmanter har jeg ikke vært borti.. Tror ikke jeg skal gå inn på diskusjonen om tom div vs. hr, da den stort sett er avsluttet nå. Tor: Tjejporr; ser helt klart at du har lest «The Elements of Typographic Style», ja. Nydelig typografi, det eneste må være bruken av Arial som sans-serif.. Jeg liker rett og slett ikke den fonten, foretrekker heller Tahoma (eller for meg som er ClearType-frelst; Candara).. Men ellers ser det mycket bra ut Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Konfirmasjonsleir? Du er da eldre enn femten, vel? Og Arial er langt finare enn Tahoma. Faktisk så likar eg Arial ganske godt. Sjølv har eg nettopp komt heim frå ein finfin tur på fjellet på sykkel. Om bildene blei bra kjem dei opp når eg har ete/slappa av litt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Enig med Arve angående Arial vs. Tahoma. (Du er fortsatt dum, Arve!) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Ja, da var tida inne til å beskrive mine timer på fjelltur Eg starta på rommet mitt, med utsikt mot toppen eg skulle på. Eg tok ingen bilete på vei opp, det var berre ikkje verdt det. Når eg først kom opp kunne eg jo for eksempel sjå ned att der eg starta. Det biletet eg vart mest fornøyd med, er nok dette. Kvifor er det slike på toppen av eit fjell, spør du deg sikkert, men faktumet er at eg har ein ~50m høg slik bak meg der eg tok biletet. Beistet som førte meg til topps slappar av litt, han og, før turen ned att står for tur. Det startar lett med nokre minutt på slike vegar i stor fart - det gir ein heilt spesiell følelse . Så tok grusvegen slutt, og slike og slike vegar stod for tur. Og så plutselig var eg heime att. Det var min kveld oppsummert på ein særdeles poetisk og visuell måte Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg var leder på konfirmasjonsleir da, ikke konfirmant Arial er finere enn Tahoma i noen tilfeller, ja, men akkurat på tjejporr.se synes jeg Tahoma så bedre ut enn Arial.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Arve: Så koslig da Må komme meg mer ut, jeg og. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Nice arve, digger landskapet der. Har så enormt lyst til å dra til de fjordane borti der. Litt mer borti sogndal da men. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Sykkel ja, noen må jo gjøre det også. Utrolig fin utsikt da, hvor er bildene av blånene, Arve? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Sykkel ja, noen må jo gjøre det også. Utrolig fin utsikt da, hvor er bildene av blånene, Arve? 6396240[/snapback] Var ikkje så bra lysforhold når eg var oppe no, var tåkete på eine sida og sterkt motlys på den andre. Skal nok opp igjen om et par dager, kan sjå da Og ja, utsikten fra fjella rundt her er ganske fin når du har bra vær. Ser langt, og veldig, veldig mange fjelltoppar Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jess, vestlandet er pent. Har hytte i Årdal, nærmere bestemt Øvre. Hytta ligger jo ikke der, den ligger i Fardalen, men du må jo gjennom Øvre for å besøke familie før du stikker på hytta Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hva ble vi enige om at var mest sematisk når det gjaldt oppsett av forum, definisjonslister? Lenke til kommentar
PT Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Er ikke helt sikker. Vi har i alle fall gjort det (sånn ca) slik med Vikingboard (bare html-koden som er ferdig der). Prøvde meg på noe jeg vil tro er en anelse mer semantisk med noen ordnede lister, definisjonslister og sånt, men fant ut at det var et helvete å style. Endret 28. juni 2006 av PT Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Nice arve, digger landskapet der. Har så enormt lyst til å dra til de fjordane borti der. Litt mer borti sogndal da men. 6395581[/snapback] Sogndal, hvor undertegnede sitter ATM, er 15x penere enn Førde, bare for å ha det klarert. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) PHP- & MySQL-innføring: Kapittel 1 På tide? Ja. Tilbakemeldinger? Ja takk. Endret 28. juni 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hah! Jeg har den peneste Google (Den ser faktisk sånn ut! Takket være Greasemonkey ) BTW: En-ukers Irlandtur på meg nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Var ikke så ille den nei, Judofyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå