Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Eg har nettopp begynt med å lære HTML.

Nå har eg fått begynt med hjemmesiden, men har støtet på eit problem.

Indexen min har bl.annet. denne koden:

<html>
<frameset cols="25%,75%">
<frame noresize="noresize" src="meny.html">
<frame noresize="noresize" src="framside.html">

På venstre side har eg ein meny, og på høgre side har eg sjølve siden.

Utdrag frå menykode.

<a href="index.html" target="??" style="color=white">Framsiden</a>

Er det nokon som veit kva eg skal skrive inn i target eller endre på "index" for å gjere slik at:

- Når du trykker på linken "Framsiden" eller andre ting, vil menyen bli stående, men det i den andre rammen bli endret? Viss det var uklart skal eg prøve å forklare det nærmere...

EDIT: Noen som kan hjelpe meg? :hmm::ermm:

Endret av gamma48
Lenke til kommentar

Beklager, vi hjelper nok ikke folk som forsøker å bruke frames. :) Selv om frames er med i spesifikasjonene til HTML 4 regnes det som en utdatert teknologi, og ingen seriøse webutviklere benytter seg av det. Lær deg å bruke stilark (CSS) og divisjoner (<div>). :)

Lenke til kommentar

Jaja, da er jeg tilbake fra en ukes konfirmantleir. Makan til masete gjeng med konfirmanter har jeg ikke vært borti..

Tror ikke jeg skal gå inn på diskusjonen om tom div vs. hr, da den stort sett er avsluttet nå.

Tor: Tjejporr; ser helt klart at du har lest «The Elements of Typographic Style», ja. Nydelig typografi, det eneste må være bruken av Arial som sans-serif.. Jeg liker rett og slett ikke den fonten, foretrekker heller Tahoma (eller for meg som er ClearType-frelst; Candara).. Men ellers ser det mycket bra ut :)

Lenke til kommentar

Ja, da var tida inne til å beskrive mine timer på fjelltur :p

Eg starta på rommet mitt, med utsikt mot toppen eg skulle på. Eg tok ingen bilete på vei opp, det var berre ikkje verdt det. Når eg først kom opp kunne eg jo for eksempel sjå ned att der eg starta. Det biletet eg vart mest fornøyd med, er nok dette. Kvifor er det slike på toppen av eit fjell, spør du deg sikkert, men faktumet er at eg har ein ~50m høg slik bak meg der eg tok biletet. Beistet som førte meg til topps slappar av litt, han og, før turen ned att står for tur. Det startar lett med nokre minutt på slike vegar i stor fart - det gir ein heilt spesiell følelse :). Så tok grusvegen slutt, og slike og slike vegar stod for tur. Og så plutselig var eg heime att.

Det var min kveld oppsummert på ein særdeles poetisk og visuell måte :)

Lenke til kommentar
Sykkel ja, noen må jo gjøre det også. Utrolig fin utsikt da, hvor er bildene av blånene, Arve? ;)

6396240[/snapback]

Var ikkje så bra lysforhold når eg var oppe no, var tåkete på eine sida og sterkt motlys på den andre. Skal nok opp igjen om et par dager, kan sjå da :)

Og ja, utsikten fra fjella rundt her er ganske fin når du har bra vær. Ser langt, og veldig, veldig mange fjelltoppar :)

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker. Vi har i alle fall gjort det (sånn ca) slik med Vikingboard (bare html-koden som er ferdig der). Prøvde meg på noe jeg vil tro er en anelse mer semantisk med noen ordnede lister, definisjonslister og sånt, men fant ut at det var et helvete å style.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...