Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lag deg en tom clear div da.

 

<div class="clear"></div>

 

.clear {

height: 1px;

overflow: hidden;

clear: both;

display: block !important;

display: none;

}

 

Selv om det ikke er så gøy med ekstra diver

 

Edit: Som Mr.Berg poengterer så bruk heller hr istedet for div :)

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Hadde en liten diskusjon med Arve, som i sin tur hadde diskutert det samme med Henrik tidligere, om hvor vidt <hr> eller <div> skulle brukes i tilfellet over.

 

Definisjonen av «rule» er

a)

norm, rettesnor, sedvane

(gramatikk) regel

regel, bestemmelse, forskrift

styre, herredømme, regjering

tommestokk

 

b)

herske (over), regjere (over), styre

kontrollere, beherske

fastsette, påby, avgjøre

linjere, trekke en strek

 

Arve mener at «rule» er synonymt med «strek» og at det derfor ikke er semantisk riktig å bruke, mens jeg mener at det ligger mer i ordet enn betydningen «strek», horisontal rule skal nemlig også kontrollere/beherske to flytende elementer som ikke oppfører seg og legger seg slik de skal. For meg er en tom div tullball fra ende til annen.

 

Ser imidlertid at <hr> er kommet på lista over «bad HTML tags» på HTMLDog.com, så er mulig jeg må krype til korset, noe som betyr at jeg alltid må ha med en footer på sidene jeg lager, ettersom jeg nekter å bruke tomme diver :)

 

 

Så det så :p

Lenke til kommentar
DOCTYPE declaration (Document Type Declaration) oppgir hvilken DTD verson som er brukt for dokumentet. Den er brukt for for å sjekke dokumentet for validering.

6359723[/snapback]

En av de bedre forklaringene jeg har sett.. :)

 

"Doctype (DTD) oppgir hvilken DTD (Doctype) som er oppgitt."

No shit. :)

6361297[/snapback]

Takk for det!

 

Er ikke helt sikker på hva du mente med den setningen i gåseøyne, men DTD er _ikke_ det samme som DOCTYPE viss det var det du ville frem til. Beklager viss jeg misforsto helt hva du mente nå.

Lenke til kommentar
En tom DIV er ikkje logisk, ei heller ulogisk - det har overhodet ingen semantisk innvirkning på dokumentet ditt.

Kan strekke meg så langt som at DIV som element ikke har noe bestemt definert bruksområde, og ergo er semantikk noe som ikke er tilstede når det gjelder DIV, men med en gang du faktisk setter et element inn i en side, skal det ha en betydning (siden HTML dreier seg om å markere ulike ting med riktige tagger), og en tom DIV i en HTML-side har semantisk betydning som alt annet.

 

Syns det blir feil å si at det hverken blir logisk eller ulogisk - selv om elementet i seg selv ikke har noen definert betydning, blir det IMO ulogisk med en tom DIV.

Lenke til kommentar
DOCTYPE declaration (Document Type Declaration) oppgir hvilken DTD verson som er brukt for dokumentet. Den er brukt for for å sjekke dokumentet for validering.

6359723[/snapback]

En av de bedre forklaringene jeg har sett.. :)

 

"Doctype (DTD) oppgir hvilken DTD (Doctype) som er oppgitt."

No shit. :)

6361297[/snapback]

Takk for det!

 

Er ikke helt sikker på hva du mente med den setningen i gåseøyne, men DTD er _ikke_ det samme som DOCTYPE viss det var det du ville frem til. Beklager viss jeg misforsto helt hva du mente nå.

6369764[/snapback]

Hm, er sikkert bare jeg som surrer.. :)

Tror jeg misforstod hva du skrev i første omgang, så du kan se bort fra innlegget mitt. :)

Lenke til kommentar
Hadde en liten diskusjon med Arve, som i sin tur hadde diskutert det samme med Henrik tidligere, om hvor vidt <hr> eller <div> skulle brukes i tilfellet over.

 

Definisjonen av «rule» er

a)

    norm, rettesnor, sedvane

    (gramatikk) regel

    regel, bestemmelse, forskrift

    styre, herredømme, regjering

    tommestokk

 

b)

    herske (over), regjere (over), styre

    kontrollere, beherske

    fastsette, påby, avgjøre

    linjere, trekke en strek

 

Arve mener at «rule» er synonymt med «strek» og at det derfor ikke er semantisk riktig å bruke, mens jeg mener at det ligger mer i ordet enn betydningen «strek», horisontal rule skal nemlig også kontrollere/beherske to flytende elementer som ikke oppfører seg og legger seg slik de skal. For meg er en tom div tullball fra ende til annen.

 

Ser imidlertid at <hr> er kommet på lista over «bad HTML tags» på HTMLDog.com, så er mulig jeg må krype til korset, noe som betyr at jeg alltid må ha med en footer på sidene jeg lager, ettersom jeg nekter å bruke tomme diver :)

 

 

Så det så :p

6369134[/snapback]

 

Printing. A thin metal strip of various widths and designs, used to print borders or lines, as between columns.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...