Arve Systad Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Begynner å ta ting på alvor, altså... *Klappe* Edit: Blir visst flyttings likevel, ifølge gather/Øyvind gjelder ikke oppgraderinga QXL-pakka. Dustete. 6327667[/snapback] Om ikkje QXL-pakka blir oppgradert blir eg litt irritert. Om STW viser seg å bli bedre på stabilitet og alt det der òg etter lokalskifte, så kan det hende eg berre oppgraderer til den vanlige, så slepp eg styre med forflytting av både domene, innhold, epostkontoar og så vidare. Om ikkje, så blir det nok MediaTemple på meg etter kvart. Var faktisk langt billigare enn eg hadde forventa. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Begynner å ta ting på alvor, altså... *Klappe* Edit: Blir visst flyttings likevel, ifølge gather/Øyvind gjelder ikke oppgraderinga QXL-pakka. Dustete. 6327667[/snapback] Oppgraderingen gjelder vel egentlig ikke eksisterende kunder på QXL-pakke, men vil tro at litt tyting/flørting med supportmenneskene vil få deg en oppgradering, eventuelt kan du jo bare kjøpe ny pakke, da jeg regner med de oppgraderer nysalg av QXL-pakkene. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Ahh, jeg har beyond-sanity.com som vanlig pakke, ikke QXL! Diggbart, da blir det kanskje litt raskere linje hos meg også, da Men Arve: Kan du ikke bare installere en webserver på maskinen din for testing? Funker jo like bra det, da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Jibril2k: ikke raskere linje, men mer båndbredde. Om jeg ikke tar helt feil var det opp fra 10GB/mnd. til 100GB/mnd. Og hvem er det nå til dags som ikke har egen server på rommet? EDIT: Fra statussiden i google-cache: Viktig Driftsmelding: ServeTheWorld skifter lokasjon av serverlokale lørdag den 17.06-06 til Digiplex (www.digiplex.no). Dette vil medføre nedetid på alle serverne. Noen vil oppleve kort nedetid, mens andre vil oppleve lengre nedetid. Vi starter flyttingen av serverne til de nye rackene kl.18.00 og arbeider utover kvelden/natten. Nedetiden for den enkelte webside vil avhenge av om man ligger blant de første eller de siste serverne som blir satt inn i de nye rackene. Vi vil arbeide så effektivt som mulig og søke å gjøre nedetiden så kort som mulig. Mailserverne er blant de første serverne som settes inn i rackene, slik at nedetid på mail skal bli kortest mulig. Bytte av leverandør vil medføre at prisene blir lavere. I denne forbindelsen vil vi øke båndbredden kraftig i alle webhotellpakkene uten å øke prisene. Webhotellpakke alternativ 1 vil ha 100 GB båndbredde (frem til nå hadde den 10 GB). Alle nye kunder og alle eksisterende kunder som har en av de tre webhotellpakkene vi averterer med http://www.servetheworld.no/produkter/ vil få oppgradert webhotellpakkene. Nedetiden inngår ikke i oppetidsgarantien da dette er varslet nedetid. Endret 17. juni 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Fra statussiden i google-cache:Viktig Driftsmelding: ServeTheWorld skifter lokasjon av serverlokale lørdag den 17.06-06 til Digiplex (www.digiplex.no). Dette vil medføre nedetid på alle serverne. Noen vil oppleve kort nedetid, mens andre vil oppleve lengre nedetid. Vi starter flyttingen av serverne til de nye rackene kl.18.00 og arbeider utover kvelden/natten. Nedetiden for den enkelte webside vil avhenge av om man ligger blant de første eller de siste serverne som blir satt inn i de nye rackene. Vi vil arbeide så effektivt som mulig og søke å gjøre nedetiden så kort som mulig. Mailserverne er blant de første serverne som settes inn i rackene, slik at nedetid på mail skal bli kortest mulig. Bytte av leverandør vil medføre at prisene blir lavere. I denne forbindelsen vil vi øke båndbredden kraftig i alle webhotellpakkene uten å øke prisene. Webhotellpakke alternativ 1 vil ha 100 GB båndbredde (frem til nå hadde den 10 GB). Alle nye kunder og alle eksisterende kunder som har en av de tre webhotellpakkene vi averterer med http://www.servetheworld.no/produkter/ vil få oppgradert webhotellpakkene. Nedetiden inngår ikke i oppetidsgarantien da dette er varslet nedetid. 6328002[/snapback] Ah, bra du posta det der! Lurte på hva som hadde skjedd siden alle domenene mine og servetheworld.net var nede. Håper bare de fortsatt jobber med det, siden jeg hverken har mail eller domener oppe igjen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Men Arve: Kan du ikke bare installere en webserver på maskinen din for testing? Funker jo like bra det, da? 6327930[/snapback] Joda, kunne eg sikkert - men eg orkar ikkje Installere webserver, konfigurere alt som må, sette opp databasen på nytt og verst av alt; eg kan ikkje alt innhaldet på herlig.net i hovudet! Ein kan ikkje lage templates utan innhald å titte på! Nei, det enklaste blir nok å vente til i morgon ein gong, og fortsette då. Endret 17. juni 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Installere webserver, konfigurere alt som må, sette opp databasen på nytt og verst av alt; eg kan ikkje alt innhaldet på herlig.net i hovudet! Ein kan ikkje lage templates utan innhald å titte på! Nei, det enklaste blir nok å vente til i morgon ein gong, og fortsette då. 6328188[/snapback] Ah, du har ikke backup en gang, ja. Smart. Endret 18. juni 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Noen som har testet Hybrid CSS Dropdowns? Jeg får den ikke til å fungere i IE i det hele tatt, mens den funker som den skal i FF, og sånn delvis i Opera.. Siden det gjelder. Skal få fikset tab'ene også, men jeg vil helst få alt til å fungere før jeg begynner på tab-styling.. Trenger fortsatt litt hjelp til denne.. Fått fikset det sånn delvis i IE, men skjønner ikke hva som går av menyen i Opera... Eneste som skjedde i IE, var at den tydeligvis ikke likte at jeg satte negative marginer på h2, for da forsvant innholdet i innholdsdiven.. Endret 18. juni 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/17/469168.html?i=10 Tok bildet i tilfelle det noen gang kommer en fotokonkurranse med nasjonalromantikk som tema. Klubblan kjører QXL-pakken til Servetehworld. Etter hva jeg fikk med meg, var det bare mySQL-serveren vår som var nede i natt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hehe, artig Mikael Sjekk hva Josh Bobbington har å bidra med til Vikingboard! :o Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Sjekk hva Josh Bobbington har å bidra med til Vikingboard! :o 6330419[/snapback] Hahaha. Sitter her og humrer for meg selv. Hva synes folket om det nye designet til Aftenposten.no? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hva synes folket om det nye designet til Aftenposten.no? 6330457[/snapback] Trangt. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Nei, huff. Det nye designet til Aftenposten.no er helt klaustrofobisk. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Synes det var ganske bra, jeg. Rent, ryddig og framhever innholdet. Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Sjekk hva Josh Bobbington har å bidra med til Vikingboard! :o 6330419[/snapback] Ah, den karen ja.. Føles alltid litt kjipt å måtte si til folk at det de tror er veldig bra, ikke er bra i det hele tatt. Jeg klarte å snike meg unna det, og Ueland fikk den æren -- Mikael: Den nye Klubblan-siden var veldig bra. Lenge siden designet ble byttet? EDIT: Er det noe jeg må gjøre i sommer, så er det dette Endret 18. juni 2006 av PT Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hva synes folket om det nye designet til Aftenposten.no? 6330457[/snapback] Trangt. 6330504[/snapback] I'm lovin' it. Fantastisk deilig synes jeg. Mulig det er Macen min som gjør det, da. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 På min shuttle så ser det slik ut at jeg syns de har bomma litt ved å designe for 800x600. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Nye aftenposten var langt bedre enn den gamle iallefall, men fortsatt litt trangt synest eg. Tjoho, innlegg 8500! (pluss en del fra mine aktive OT-dager som ikkje er telt med) Endret 18. juni 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Mulig det er Macen min som gjør det, da. 6330808[/snapback] Å? (burde sikkert tatt den) Synes fortsatt det er trangt, men blant de bedre nettavisene. Kom over Drammens Tidene sin nettutgave her om dagen. Også den blant de bedre i mine øyne. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 For i OS X på min shuttle, i Safari, så ser den lik ut som i Opera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå