Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Just a simple question from my side:

Hvordan er Django i motsettning til PHP, TurboGears etc? Jeg har planer om å begynne for fullt med en slags form for programmering... Og for min del ser Python og Django intersante ut.

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar

Django er jo ikke noe eget programmeringsspråk, kun et API som er bygget på Python. Hvis du lærer deg Python skal du nok ikke ha noen store problemer med Django..

PHP er enkelt nok til at du ikke har noen problemer med å lære deg det, men er likevel et ganske avansert språk som støtter mye rart..

Lenke til kommentar

Jeg har bare gjort enkle ting med PHP, og TurboGears har jeg aldri prøvd. Jeg installerte nettop django selv for 1 uke siden, og jeg kan fortelle deg at den lille kodingen jeg har gjort med django (eller python) virker utrolig bra. Jeg skjønner egentlig ikke en dritt av php, men dette virker mer logisk syns jeg.

Om du er php-guru så er det nok ikke så aktuelt å bytte til python og django tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Django er jo ikke noe eget programmeringsspråk, kun et API som er bygget på Python. Hvis du lærer deg Python skal du nok ikke ha noen store problemer med Django..

PHP er enkelt nok til at du ikke har noen problemer med å lære deg det, men er likevel et ganske avansert språk som støtter mye rart..

6293622[/snapback]

Takker for infoen. :) Må se litt nærmere på Django og TurboGears... Har litt problemer med å velge mellom dem.

Jeg har bare gjort enkle ting med PHP, og TurboGears har jeg aldri prøvd. Jeg installerte nettop django selv for 1 uke siden, og jeg kan fortelle deg at den lille kodingen jeg har gjort med django (eller python) virker utrolig bra. Jeg skjønner egentlig ikke en dritt av php, men dette virker mer logisk syns jeg.

Om du er php-guru så er det nok ikke så aktuelt å bytte til python og django tror jeg.

6293634[/snapback]

Jeg er langt ifra noen PHP-guru... Men Django ser jo interesant ut, det samme gjelder TurboGears, noe som kan bli et problem :p
Lenke til kommentar
Solen eller eksamensforberedelse? Hum, hum.

SOLSOLSOL!

6293383[/snapback]

Eksamen har du bare foo (evnt foo * int) ganger, solen har du en del måneder til :)

6293559[/snapback]

Vet ikke helt. Er ikke alle som er like privliligerte som dere i Rogaland når det gjelder sol og sommer.

Jibril: Snasent. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

da har jeg begynt på ett nytt design på hjemmesiden min. Forhåpentligvis blir dette bedre enn det forrige :hrm:

Slik ser det ut fåreløpig, holder fortsatt på med det, men gjerne få inn litt forslag til forbedringer tidlig i fasen. da er det letter å fikse på det.

Hva synes dere?

edit: skal ha en header på toppen, har bare laget bakgrunnen og navbaren.

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes at IE7 er latterlig lite brukervennlig? Det som irriterer meg mest for øyeblikket: Ctrl + T åpner en ny tab med about:tabs, og setter ikke engang fokuset på adresselinjen. Det som iallefall er latterlig er hvordan den viser Acid 2-testen. :!:

Lenke til kommentar

Acid 2-test under Windows Vista Beta 2 Build 5384:

Internet Explorer 7.0.5384.4 (IE7+ Beta 2):

post-26420-1150144788_thumb.png

Opera 8.54, Build 7730:

post-26420-1150144802_thumb.png

Mozilla Firefox 1.5.0.4:

post-26420-1150144821_thumb.png

Prøvde også å få startet IE6, men det gikk heller dårlig. Yay for bluescreen.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...