Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synes folket om siden min da? :wee:

6287909[/snapback]

Kult domene.

6287914[/snapback]

Og diggbar placeholder. :D

bare lurer, går det å få ett .no domene uten å betale? altså, hvis ingen har tatt det, kan jeg da lage min egen side der da?

ulempen er vel at min pc blir serveren.

6289032[/snapback]

Ikke hvis ikke du eier NORID og driver din egen godkjente DNS-server. Noe som vil koste deg bittelitt mer enn de ca. 100kr/år for et .no-domene. :)

EDIT: men om du bare ønsker et greit domene for å peke mot din lokale server, kan du bruke www.dyndns.org, og få hoste din egen side selv, til og med på dynamisk IP. Om du vil, kan du også kjøpe domene, og linke domenet til dyndns-kontoen din. http://jorgis.dyndns.org/ hostes f.eks. på en 500MHz-server som står her på rommet. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

For .no domener koster det vanligvis 200 kr. ved registrering av domenet og 100kr. hvert år fra det 2. året.

For .com og .net domener koster det vanligvis 100 kr. hvert år og ingenting i registrering.

Skal du registrer .NO domer må du være registrert i Brønnøysundregisteret med en organisasjon/firma/enkeltmannsforetak.

En annen dynamisk ip/subdomene tjeneste er no-ip.com (Du kan velge mellom mange forskjellige domener)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noen som "låner" ut org. nummeret sitt slik at jeg kan registrere et .no domene?

6289595[/snapback]

Koster ikke noe penger å få org. nummer. :)

EDIT:

Underbyggende sitat fra brreg.no:

Hva er et enkeltpersonforetak?

Enkeltpersonforetak er en organisasjonsform hvor en "fysisk person", altså ett menneske, står ansvarlig for en næringsvirksomhet. Det betyr at han eller hun har fullt økonomisk ansvar for virksomhetens gjeld.

Eieren bestemmer alt i foretaket og det er ikke gitt særskilte regler eller egen lov om enkeltpersonforetak. Det gjelder noen egne krav hvis selskapet har mer enn 30 ansatte.

Eieren må være myndig, men behøver ikke å være bosatt i riket, selv om foretaket må ha adresse i Norge. Eieren av et enkeltpersonforetak plikter ikke å sette til side penger (skyte inn kapital) spesielt for selskapet, siden han uansett står personlig ansvarlig.

Skattemessig liknes virksomhet i enkeltpersonforetak sammen med eieren personlig. Dette betyr at nettooverskuddet er skattepliktig (eller nettotapet fradragsberettiget) sammen med eierens andre inntekter, for eksempel lønnsinntekter.

Alle enkeltpersonforetak kan registrere seg gratis i Enhetsregisteret. De har også rett til å registrere seg i Foretaksregisteret, men det koster penger. Hvis enkeltpersonforetaket har minst fem ansatte eller driver varehandel, har det registreringsplikt i Foretaksregisteret.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...