Steinmann Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Den gjør at ingen elementer kan legge seg ved siden av den, eller at den kan legge seg ved siden av noen andre elementer. Brukes ofte til å fikse at et element kolapser ved å legge et element med clear:both; til slutt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Den gjør at ingen elementer kan legge seg ved siden av den, eller at den kan legge seg ved siden av noen andre elementer.Brukes ofte til å fikse at et element kolapser ved å legge et element med clear:both; til slutt. 6284918[/snapback] Det er heile tida snakk om flytande element - altså element med float-egenskapen. Du kan for eksempel alltid bruke position:absolute Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Som noen anser som djevelens vært i de fleste tilfeller Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Det er sjelden lurt å bruke position:absolute; ettersom det blir vanskelig for små sider sjermer å se siden. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Hvor mye skal man vektlegge små skjermer egentlig? Jeg mener, det er jo greit nok å ta hensyn til små skjermer hvis man driver f.eks en nyhetstjeneste, men er det vits å ta hensyn til mobiltelefoner etc. på hjemmesidene til den lokale hundeklubben? Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Man må selvfølgelig se ann brukergruppen, men jeg pleier å gjøre så godt jeg kan for at siden skal være bra for alle. Mest av prinsipp egentlig, men det er greit å ikke legge til seg noen uvaner. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Syns det er greit å teste siden i Opera (med small-screen-rendering) og skjekke at den er leselig. Det viktigste er alt folk greier å lese/finne den informasjonen de trenger. EDIT: Men vis siden din er helt uleselig i mobile lesere er det jo bare å lage en ny CSS fil for mobile lesere. Endret 11. juni 2006 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Liker bare ikke position:absolute jeg. Virker så amatør: Jeg vil ha elementet her og om noen tilfeldigvis har en annen oppløsning, annen nettleser, eller os enn meg plager ikke det meg så lenge det ser fint ut for meg. Blir så fort problemer med position:absolute design, og problemet er position:absolute :\ Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Noen som vet om en løsning på at /height: 500px; ikke virker i IE7 beta? Vet det er beta versjon, men irriterende fordi den leser det som at høyden skal være 500px og ikke mer, selv om det er mer innhold. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 height spesifiserer at høyden skal være slik, mens min-height sier at høyden skal være minimum så høy, men gjerne mer om det er innhold. Tror min-height er løsningen du trenger. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Haha, digger når folk klager på at ting tolkes riktig :!: Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 height spesifiserer at høyden skal være slik, mens min-height sier at høyden skal være minimum så høy, men gjerne mer om det er innhold. Tror min-height er løsningen du trenger. 6286212[/snapback] Ah, selvsagt. Ser nå at jeg hadde gjort det litt feil: min-height: 800px; /height: 800px; Den andre koden overskrev den første. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Haha, digger når folk klager på at ting tolkes riktig :!: 6286249[/snapback] Klagde jo ikke. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Du burde se bortifra browserhacks å heller bruke conditional comments http://geek.focalcurve.com/archive/2005/09...ring-off-hacks/ Lenke til kommentar
Leon Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Og man kan gjøre den samme greia med andre nettlesere, eller er dette ie only? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Du burde se bortifra browserhacks å heller bruke conditional comments http://geek.focalcurve.com/archive/2005/09...ring-off-hacks/ 6286263[/snapback] Som noen sa i en kommentar, er det mulig å bruke denne metoden i en CSS fil, i stedet for å lage nye filer? Noe lignende /* <!-- [if gte IE X] -> */ Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Hvorfor ha det i én fil, da? Er jo ganske greit å kunne separere ut alt IE-sentrisk i en fil, slik at du ikke får trøbbel om du endrer feil del av filen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 Hvorfor ha det i én fil, da? Er jo ganske greit å kunne separere ut alt IE-sentrisk i en fil, slik at du ikke får trøbbel om du endrer feil del av filen. 6286737[/snapback] Var bare det at det er kun én ting jeg må bruke hacks på for at det skal virke i IE 7. Men det virket ikke uansett. Ingen forandring i IE 7 med den nye hacks metoden. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) edit: jo mer jeg ser på det, jo styggere ser det ut. Jeg starter på ett nytt design nå. bort med det gamle. (for de som ikke har lest inlegget før det ble redigert; det var link til hjemmesiden min ) Endret 11. juni 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2006 VRÆL! Lyserødt på mørkerødt! Det skar så mye i øynene at jeg ikke klarte å se noe annet galt med siden bortsett fra at menyen var mindre pen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå