Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns ikke dette trenger ett nytt emne, så jeg spør her:

Hvilken størrelse trenger jeg på bakgrunnen, den passer ikke inn i siden.

Den blir repetert, noe som ødelegger den. En anbefalt størrelse?

Den ser Slik ut nå

tekst og knapper osv skal inn på midten. Hvis dere har sett på gamespot's design så skjønner dere sikkert.

edit: fargene er midlertidige, så ikke slakt meg pga de.

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Er jeg nødt til å bruke div, eller finnes det en snedig løsning? Problemet er jo at <p>-ene ikke automatisk "adopterer" egenskapene til p-en "over".

Endret koden litt, men den vil fortsatt ikke lystre:

<p class="comment">In consequat consequat sapien. Duis accumsan turpis nec mauris. Cras pharetra.</p><blockquote><p>Lorem Ipsum dolor si amet</p></blockquote><p>Da er det tid for vÃ¥r faste programpost "Hvor i allverden?" vÃ¥r turistguide. <strong>virker</strong>  Reven. Du tenker pÃ¥ reven ost? Nei, fox, som det heter pÃ¥ engelsk. 20 Ã¥rhundrets rev?</p>

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre her. Kunne kanskje brukt noe annet enn p for class="comment", men hva?

Lenke til kommentar

Webby1: Åpne filene i notepad og velg tegnsett UTF-8 der.

Har endelig fått Django installert på domenet mitt. Det virker veldig bra utenom at jeg absolutt ikke har peiling på python koding. Dere andre som har django på en ekstern server, hvordan koder dere? Bruker dere putty, eller bruker dere en editor for så å laste dette opp med ftp?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
det blir vel sånn i cssen:

#din_div blockquote p {
color:green;
}

eller noe slikt? Så gir du bare samme verdier til denne blockquoten som du har gitt til p.comment. HAr ikke prøvd selv men tror det skal fungere sånn.

6273970[/snapback]

Jeg har bare én div til både artikkel og kommentarer, ergo vil eksempelet ditt påvirke begge.

Problemet er ikke bare blockquoten, men p etterpå, også. Gir jeg den p'en class="comment", blir det riktig. Det kan jeg ikke gjøre med blockquote, fordi "dekorasjonen" er en border-left. Resultatet blir at border-left står igjen 8px fra venstrekanten, og etter det er det et innrykk på 150px for .comment.

blockquote {
border-left: #ff7f4b solid 3px;
padding-left: 8px;
}

.comment {
margin-left: 150px;
padding-top: 10px;
}

Det jeg vil, er at .comment skal fungere som en "wrapper", sånn at alt som står "innenfor" får innrykk på 150px fra venstre, og innrykk fra toppen på 10px. Skjønner?

Lenke til kommentar
meastp: padding-left: 150px?

6276649[/snapback]

Ja... beste ville kanskje vært float: right og clear:both?

Per Anoid viser hvordan det skal se ut.

EDIT: Det fungerer når jeg bruker <div class="comment"> rundt kommentaren, men det er ikke "lov" ?

EDIT2: La til bilde uten noe padding.

post-5309-1149877874_thumb.png

post-5309-1149940874_thumb.png

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...