Lovskogen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Blir jo ikke «useless», Berg. Det blir «usefull» å bytte til Opera. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Nå har jeg ikke vert her inne på en liten stund, og når jeg endelig kommer for og lese litt så driver dere på med en teit "Opera vs. Firefox" greie. Fysent gjort syntes jeg Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hvordan kan jeg sentrere teksten vertikalt i en liste, altså tekst i senter i forhold til bulleten. Tråden passerte akkurat 1000 sider for meg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det du gjør er å vertikalt midstille bulleten i forhold til teksten; background: url(gfx/bullet.gif) center left no-repeat; osv... Regner med at det er custom bullets det er snakk om, de forhåndsdefinerte midtstiller seg selv... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Uhhh, ble forumutseendet fucka hos noen andre nå? Ser helt rompe ut i FF, mens Opera ser grei ut :S EDIT: Det var det greit igjen.. hmm Endret 8. juni 2006 av Loomy Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Det du gjør er å vertikalt midstille bulleten i forhold til teksten; background: url(gfx/bullet.gif) center left no-repeat; osv... Regner med at det er custom bullets det er snakk om, de forhåndsdefinerte midtstiller seg selv... 6268167[/snapback] Takk! Nytt problem. Det kan sees av screenshot. Poenget er at <p> </p> i blockquoten ødelegger innrykket... EDIT: vil ha det som på bilde 2. Endret 10. juni 2006 av meastp Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Men hvorfor vil du ha <p> inni blockquoten, da? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Er vel bare rett og rimelig med <p> inni blockquote, vel? Må ha ettellerannet blokk-element vertfall. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vel, for det første leste jeg at det skulle være det, og for det andre er det jo nødvendig dersom du skal ha flere avsnitt i en blockquote. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Helt riktig, man skal ha <p> i <blockquote>, i <q> skal man ikke ha det Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ja, men det har jo oppstått et lite problem pga dette. Finnes det en snedig løsning? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hva med å skrive inn dette i CSS filen: blockquote p {margin-left:10px;} Har ikke prøvd om det funker, men det er sikkert verdt ett forsøk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) uki, trodde <blockquote> hadde lov til å stå alene, jeg. Men anyhoo: http://www.mozilla.org/access/dhtml/slider <-- nice EDIT: http://www-128.ibm.com/developerworks/xml/...gr-lnxw03XHTML2 <-- nice too Endret 8. juni 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Leon Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Noen som vet om en enkel måte for folk som meg -- kjører ppc mac -- å få sjekket nettsider i IE/FF/Opera for windows? (tenker ikke på å bruke en ekstra windowsmaskin, eller å kjøpe meg en intelmac) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Og ang. Firefox og Alt + Numpad, er svaret rimelig enkelt: Dere bruker feil OS, alle sammen. “Her brukes nemlig AltGr + V og AltGr + B for semi-“typografiske“ hermetegn”, mens en kan bruke «AltGr + Z og AltGr + X for å få slike «typografiske hermetegn» om en ønsker det». Lett tilgang til middledot · har jeg også, samt at ©-tegnet er lett plassert. Bare tåpelig å bruke teite numpad-kombinasjoner (Alt + 0169 o.l.) når en har greie AltGr-taster tilgjengelig. ¡ay Caramba!, er også lettere å skrive uten at man må slå opp numpad-kombinasjonen i tegnkart først, samt at tyßk er lekende lett å skrive. Endret 8. juni 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jorgis: Hvilket OS er det du snakker om da? Versjon? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Her er det selvfølgelig ikke snakk om å slå opp i tegnkart, vi har da verdighet. Nei, her er alt vi trenger memorert. Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Godeste Tellnes snakker nok om Ubuntu 6.06. Som er et glimrende OS forresten Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Hva med å skrive inn dette i CSS filen: blockquote p {margin-left:10px;} Har ikke prøvd om det funker, men det er sikkert verdt ett forsøk. 6270920[/snapback] Dessverre. Det gir et lite innrykk for blockquoten, men påvirker ikke avsnittet etter blockquote. Noen andre? (Screenshotsene mine vitner om Dapper, Ubuntu 6.06. Dog, jeg får ikke abstinenser av å bruke "feil" hermetegn. Skulle jeg få lyst til det, er det null problem i Opera, har jeg hørt... ) Endret 8. juni 2006 av meastp Lenke til kommentar
Leon Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Her er det selvfølgelig ikke snakk om å slå opp i tegnkart, vi har da verdighet. Nei, her er alt vi trenger memorert. 6271400[/snapback] Gah. Etter at jeg fikk meg mac har jeg glemt alle de gamle alt-kombinasjonene, dessverre. Nå når jeg alt med "vanlige" tastekombinasjoner... Kjipe greier, i grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå