Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Nå har jeg ikke vert her inne på en liten stund, og når jeg endelig kommer for og lese litt så driver dere på med en teit "Opera vs. Firefox" greie. Fysent gjort syntes jeg :p

Lenke til kommentar
Det du gjør er å vertikalt midstille bulleten i forhold til teksten;

background: url(gfx/bullet.gif) center left no-repeat; osv... Regner med at det er custom bullets det er snakk om, de forhåndsdefinerte midtstiller seg selv...

6268167[/snapback]

Takk!

Nytt problem.

Det kan sees av screenshot. Poenget er at <p> </p> i blockquoten ødelegger innrykket...

EDIT: vil ha det som på bilde 2.

post-5309-1149793598_thumb.png

post-5309-1149955629_thumb.png

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Noen som vet om en enkel måte for folk som meg -- kjører ppc mac -- å få sjekket nettsider i IE/FF/Opera for windows?

(tenker ikke på å bruke en ekstra windowsmaskin, eller å kjøpe meg en intelmac)

Lenke til kommentar

Og ang. Firefox og Alt + Numpad, er svaret rimelig enkelt: Dere bruker feil OS, alle sammen. :)

“Her brukes nemlig AltGr + V og AltGr + B for semi-“typografiske“ hermetegn”, mens en kan bruke «AltGr + Z og AltGr + X for å få slike «typografiske hermetegn» om en ønsker det». Lett tilgang til middledot · har jeg også, samt at ©-tegnet er lett plassert. :) Bare tåpelig å bruke teite numpad-kombinasjoner (Alt + 0169 o.l.) når en har greie AltGr-taster tilgjengelig. :)

¡ay Caramba!, er også lettere å skrive uten at man må slå opp numpad-kombinasjonen i tegnkart først, samt at tyßk er lekende lett å skrive. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Hva med å skrive inn dette i CSS filen:

blockquote p {margin-left:10px;}

Har ikke prøvd om det funker, men det er sikkert verdt ett forsøk.

6270920[/snapback]

Dessverre. Det gir et lite innrykk for blockquoten, men påvirker ikke avsnittet etter blockquote. Noen andre?

(Screenshotsene mine vitner om Dapper, Ubuntu 6.06. Dog, jeg får ikke abstinenser av å bruke "feil" hermetegn. Skulle jeg få lyst til det, er det null problem i Opera, har jeg hørt... :p)

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Her er det selvfølgelig ikke snakk om å slå opp i tegnkart, vi har da verdighet. Nei, her er alt vi trenger memorert.

6271400[/snapback]

Gah. Etter at jeg fikk meg mac har jeg glemt alle de gamle alt-kombinasjonene, dessverre.

Nå når jeg alt med "vanlige" tastekombinasjoner...

Kjipe greier, i grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...