Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Håper ikke de har sånne teite krav på Webkomm også, der er dem jo nødt til å vite bedre.

Er sikkert litt høyere nivå der ja. Det faget jeg hadde eksamen i var et halvtårsfag med en drøss emner, ikke særlig grundig i hvert emne mao. Webdesign-faget jeg tar til neste år blir sikkert bedre. Læreren der flekket fram CSS Zen Garden og W3.org når han presenterte faget, så det lover godt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må virkelig si at Brainfuck er morro! Begynner å like dette litt kompliserte språket. Men det er utrolig godt gjort å lage en compiler under 200 bytes!

Eksempel:

++++++++++[>++++++<-]>--<++++++++++[>-.<-]

Den printer ut tallene fra 9-0. Bare det å sette seg inn i en Brainfuck-snutt er jo praktisk talt umulig hvis den ikke er godt kommentert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
For dere som har dreamhost. For å få FastCGI fungere er det bare å aktivere det i webpanelet, ikke sant? Jeg har prøvd å lage en test fil, men browseren klarer ikke å vise siden. Har også lagt til fcgi.py i samme subdomene.

#!/usr/bin/python2.3
from fcgi import WSGIServer
def test_app(environ, start_response):
   start_response('200 OK', [('Content-Type', 'text/plain')])
   yield 'Hello, world!\n'

WSGIServer(test_app).run()

(prøver å installere django på et subdomene på serveren og jeg tror det eneste som gjør at det ikke fungerer er at FastCGI ikke virker.)

6217258[/snapback]

Hei

Jeg har selv bare satt opp Django sammed med mod_python, så alt jeg kan gjør er å peke deg til noen linker jeg har liggende:

http://code.djangoproject.com/wiki/ServerArrangements

http://www2.jeffcroft.com/2006/may/11/django-dreamhost/

Lenke til kommentar
Håper ikke de har sånne teite krav på Webkomm også, der er dem jo nødt til å vite bedre.

Er sikkert litt høyere nivå der ja. Det faget jeg hadde eksamen i var et halvtårsfag med en drøss emner, ikke særlig grundig i hvert emne mao. Webdesign-faget jeg tar til neste år blir sikkert bedre. Læreren der flekket fram CSS Zen Garden og W3.org når han presenterte faget, så det lover godt :)

6218290[/snapback]

Høres mer ut som den skolen jeg skal gå på, ja :p

Lenke til kommentar
det kuleste språket må være L33t Programming Language! :D

6218583[/snapback]

Nupe, The Whitespace Programming Language EIER alle andre språk, siden det skrives utelukkende i whitespace og dermed kan puttes inn hvor som helst (prøv å finn ut om jeg har et hello world-program puttet inn i posten min ett sted, da ;) ), samt at sikker oppbevaring av kildekode er kjempeenkelt: skriv det ut på et hvitt ark og putt det i hyllen. :D

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Takk for fine tilbakemeldinger, folkens :)

@Mikael: Sorry, jeg som har glemt og oppdatere listen, men den er fikset nuh :)

@ingveh: Hvilken font har du brukt der? Tror kanskje at det ikke ble så verst egentlig ;)

@tipp-ex: Hvilke linjer mener du...? Er litt trøtt akkurat nå, så det kan ha noe med oppfattelsesevnen å gjøre akkurat på det nåværende tidspunkt, ja.. :p

Endret av OShea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...