Steinmann Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Amobil i ny innpakning Må bare elske noen av de utsagnene om html som kommer utenfor wds: Derfor jeg følte siden var "naken". Så den i IE nå, ser skuffende nok bedre ut der. Siden er jo i xhtml og css så skjønner ikke helt hvorfor.[...] 6210485[/snapback] Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Ah, nettopp ferdig med eksamen i datateknikk (XHTML, XML, XSL, JS og denslags). Måtte kode en rævstøgg frames-side (!), progge et lite javascript og forklare en DTD. Utrolig nok klarte jeg frames-oppgaven med glans Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 En skam at man undervises i å lage frames fortsatt. Frames skulle vært forbudt! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Tja, finnes et og annet godt eksempel på fornuftig bruk av frames, men at det teller 40% av en eksamen er å ta det litt langt IMHO. I tillegg kan jeg jo nevne at jeg måtte bruke en tabell til å fikse layouten på et skjema og at jeg burde (slik jeg tolket det) bruke <center> til å midtstille Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Viste ikke at det sto så dårlig til med kunnskapsnivået i undervisningsdirektoratet. At det er dårlig med kompetete lærere er jo en kjent sak. Men jeg syns i hvert fall de burde greie å få inn noen kompetente folk til å lage eksamen! Eller er det sånn at det er læreren deres som bestemmer hva dere skal kunne få på eksamen? EDIT: Tror jeg er på nivå 5 på "Level of HTML knowledge". Endret 31. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Eller er det sånn at det er læreren deres som bestemmer hva dere skal kunne få på eksamen? 6215103[/snapback] Er vel stort sett det, ja.. Sett ut ifra at det følger studieplanen osv.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Eller er det sånn at det er læreren deres som bestemmer hva dere skal kunne få på eksamen? Nei det er ikke læreren vår. Tipper det er fagansvarlig - evt. et samarbeid mellom de tre lærerne i Oslo, Bergen og Stavanger. Utrolig surt å ikke få noe XML/XSL, som jeg har lest myyyyyye på. Og hva tror dere jeg kommer til å få mest bruk for i fremtiden? Frames eller XML? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Eller er det sånn at det er læreren deres som bestemmer hva dere skal kunne få på eksamen? Nei det er ikke læreren vår. Tipper det er fagansvarlig - evt. et samarbeid mellom de tre lærerne i Oslo, Bergen og Stavanger. Utrolig surt å ikke få noe XML/XSL, som jeg har lest myyyyyye på. Og hva tror dere jeg kommer til å få mest bruk for i fremtiden? Frames eller XML? 6215232[/snapback] Helt klart frames Dette er en av mange grunner til at jeg ikke begynte på MK og ikke kommer til å velge web-designer som utdanning. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Frames, helt klart Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Vis dere har brukt mye tid på XML/XSL syns jeg det er litt dårlig at dere får en oppgave som har så lavt kunnskapsnivå som frames. EDIT: Ja, vis du skal designe for en offentlig etat kan det jo hende de pålegger deg å bruke frames. Endret 31. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Haha, fikk warn for det bildet til Berg("The Berg judgement system" tingen) :!: Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 En venninne av meg lærte web i en eller annen editor på skolen, også sa jeg at de burde lære å gjøre det ordentlig, men at jeg forsto at de brukte det hvis de bare skulle lage en side og ikke hadde så mye tid og sånn. Men at hvis det var noe hun skulle forsette så burde hun kunne det ordentlig. Så ble hun skikkelig sur pg kom med at lærerne visste mye mer enn meg og sånn, tydeligvis ikke . Læreren har sikkert bare gått på 3 kveldskurs i innføring av det programmet de brukte Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Læreren har sikkert bare gått på 3 kveldskurs i innføring av det programmet de brukte 6216626[/snapback] Eller enda mer sannsynlig. Han lærte det av noen elever. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Håper ikke de har sånne teite krav på Webkomm også, der er dem jo nødt til å vite bedre. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Nå ble jeg nysjerrig, hva er det dere lærer på web-design linja? Og hva er kravene for å komme inn (altså fag og sånt)? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Haha, fikk warn for det bildet til Berg("The Berg judgement system" tingen) :!: 6216488[/snapback] Hahah, godt jobba. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 For dere som har dreamhost. For å få FastCGI fungere er det bare å aktivere det i webpanelet, ikke sant? Jeg har prøvd å lage en test fil, men browseren klarer ikke å vise siden. Har også lagt til fcgi.py i samme subdomene. #!/usr/bin/python2.3 from fcgi import WSGIServer def test_app(environ, start_response): start_response('200 OK', [('Content-Type', 'text/plain')]) yield 'Hello, world!\n' WSGIServer(test_app).run() (prøver å installere django på et subdomene på serveren og jeg tror det eneste som gjør at det ikke fungerer er at FastCGI ikke virker.) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Haha, fikk warn for det bildet til Berg("The Berg judgement system" tingen) :!: 6216488[/snapback] Hahah, godt jobba. 6217186[/snapback] Du burde godsnakka deg med moderatorane og sagt kven som eigentleg har laga og godkjent biletet til bruk. ...skyve fra deg skylda med andre ord Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Heh, sendte seff svar tilbake. Var jo seff en sån moderator som ikke har peil på html og mente jeg var for krass i min kritikk. Sa bare at jeg fikk vondt i øynene, og at det bare var å gi opp å starte på nytt Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2006 Var å hentet Wacomen min i sted. Trodde det skulle være veldig vanskeig å tegne i starten, men var ikke noe værre en vanlig tusjtegning. *Tegne, tegne* @ Orsus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå