Dunestar Skrevet 23. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Takk for tilbakemeldingene! JonT; Har valgt å ikke lage HTML/CSS til dette. Det er egentlig unødvendig, og ser du nøye etter er ingen av prosjektene du refererer til laget med HTML/CSS - de er begge bilder. Orker ikke å "kaste bort" mange timer på å kode det når et bilde gjør samme biffen. Tid spart er fritid. Hadde forresten vært flott om dere gidder å legge igjen noen kommentarer på designet her. Det hadde virkelig kommet godt med! Endret 23. mai 2006 av Dunestar Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2006 EDIT: Er ikke helt enig i Dahl sin kritikk. I hvert fall ikke på øvre del av siden. Der er det faktisk ganske luftig samtidig som det ikke er så mye sløsing med plass. Enig i at det var veldig pene farger. De passet veldig godt til siden. De store bildet med den store nyhetsartikkelen gjør også sitt til at siden blir mye penere og at siden ikke får et sånn helt standard preg. Litt nytenkning er alltid bra. Siden er også ganske lett å finne fra i. 6162977[/snapback] Jeg tenkte mer på lenger ned på siden - noen ekstra punkter med luft hadde ikke vært en ulempe. Ellers må jeg si meg enig i deg, pene og varme farger som passer godt med hverandre, samt en header som ikke kan kalles for noe annet enn perfekt. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2006 Hadde forresten vært flott om dere gidder å legge igjen noen kommentarer på designet her. Det hadde virkelig kommet godt med! 6163002[/snapback] Done. Men det ser ut som den må godkjennes før den vises.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2006 Dunestar: Flott design, må eg seie! Stiller meg kanskje litt skeptisk til den blåfargen, men det er kanskje berre meg. Har eitt einaste mål for sommaren; få redesigna og rydda skikkelig opp på herlig.net og prøve å bli meir aktiv i bloggen før eg skal til Troms og avtene militærteneste. Huff, blir fælt, blir det Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 23. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2006 Hei! Jeg har jobbet litt med reboot:bbc.co.uk i det siste. Det er en konkurranse for å redesigne (realigne) BBCs nettsider. Mitt forslag finner dere her. På samme side står det også en kort dokumentasjon. Hva synes dere? Hvordan fungerer det opp i mot de andre forslagene? Takk til Henrik for hjelp med engelsken! 6162787[/snapback] Fantastisk bra! Skrev en comment, men må vente på godkjenning. Her er hva jeg skrev. I've just spent 30 minutes of my valuble life looking through all the other contributions, and I must say that some look great, but I can easily conclude that you are going to win this competition, good sir! (Hmm, just spent another 2 mintues writing this comment...) Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Utrolig lekkert. Oversiktlig, lett å finne frem også så behagelig side. Her kunne jeg brukt mye tid. Leste hele beskrivelsen, og la inn en kommentar også. Lykke til. WOW! (No, not World of Warcraft). I've been browsing a lot of the design posted, but this is the design I really felt «home» with. I stopped up, and took a good look on your design. The colors is warm, and you present everyhting in a way that makes it simple to find, and easy to read. And even though you've included a lot of content, it still doesn't feel crammed. A big congrats to you, Simon. I really think you deserve to win. BBC could definitly use your skills for a redesign. Good luck =) Jeg fant ingen design jeg likte bedre, men følgende synes jeg at er gode runners-up (kun kikket på design, ikke lest teksten): http://www.ericstoltz.com/bbc/ http://www.jeroenvangeel.com/bbc_reboot/ http://open.bbc.co.uk/reboot/galleryentry/...ndex.png/thumb/ Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Hoho, registrerte http://roberto.jp i går. Tøft. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Haha, genialt å bruke japansk domene på den måten Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Hoho, registrerte http://roberto.jp i går. Tøft. 6167276[/snapback] Hehe, stilig! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Nå har det seg slik at jeg faktisk også heter roberto j. p. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Nettopp, det er derfor det er så genialt Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Robbiedeluxe: Hvilket språk har du kodet siden i? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Robbiedeluxe: Hvilket språk har du kodet siden i? 6167880[/snapback] Står på toppen av siden: XHTML 1.0 Transitional Vis du lurte på serversidescriptspråk tror jeg det er brukt bitte litt php på kontactscriptet. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Lurte på serversiden ja, siden han får url-er som ser slik ut: FrontEnd.do?action=resume&show=resume.do Har aldri sett slike url-er før, men tenkte at det var php. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Det er bare GET-variabler, har ingenting med php å gjøre. Stilig domene! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Hint: http://telenormobil.no/index.do Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Har et spørsmål til folk her i webkafeen. Er det sånn at de fleste bruker Dreamweaver og andre wysiwyg editorer når de skal lage websider? Jeg har i alle år brukt et lite program kalt Stone's Webwriter. Jeg skriver da de fleste kodene selv, eller setter de raskt inn via programmet. Dette gjør at jeg kan HTML veldig godt, og jeg ville tro at dette hadde vært ideelt for alle, men mitt inntrykk etter å ha lest litt rundt her på forumet er at de fleste bare bruker Dreamweaver til jobben. Jeg kunne ha skrevet koden i notisblokk eller noe sånt, men Webwriter gjør at jeg raskt kan sette inn kodene. Så, hva bruker dere? Og hvis dere har Dreamweaver(eller et annet lignende program), har dere kjøpt det? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Lurte på serversiden ja, siden han får url-er som ser slik ut: FrontEnd.do?action=resume&show=resume.do Har aldri sett slike url-er før, men tenkte at det var php. 6168216[/snapback] Er vel bare et publiserings script han har som lager det. Glemte å se på URLen og siden sidene ser ganske statisk ut trodde jeg ikke Robbiedeluxe hadde noe slikt. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg bruker Notepad2. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 Så, hva bruker dere? Og hvis dere har Dreamweaver(eller et annet lignende program), har dere kjøpt det? 6168391[/snapback] Har brukt mye Dreamweaver (fra rundt 2000) til og med i dag. I begynnelsen var jeg jo bare en guttunge på 14 år, så jeg må nok innrømme at det var en heller "tvilsom" versjon jeg brukte. I dag hender det at jeg bruker Dreamweaver for å skrive kode, hovedsakelig HTML/CSS og Jakarta Velocity/JSP. Selv om jeg ikke driver aktivt med webutvikling lengre, er det jo morsomt å knote litt søndag kveld og se at/om man har fremdeles husker noe. For rundt to år siden klarte jeg forresten å få arbeidsgiveren min til å kjøpe meg en Macromedia Studio lisens -- selv om jeg egentlig ikke trenger slik programvare. Hihi. Dette underbygger forresten argumentet om at mange velger å kjøpe programvare senere i arbeidslivet, som de stiftet bekjentskap med da de var unge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå