Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hahaha! :laugh:

Nettleserkrigen

Vi får mange brev med spørsmål om hva «andre» egentlig er for noe. Vi vet ikke nøyaktig, men vi vet at en del stammer fra den norske nettleseren Opera, som brukes en del i offentlig virksomhet, skoleverket etc. I tillegg er det en del data-proffer som surfer på nettet via UNIX-baserte nettlesere. Og noen bruker fortsatt tekstbaserte programmer som Lynx, som også kan brukes på datamaskiner fra 80-tallet. Unormale topper kan skyldes internasjonale søkeroboter som automatisk går innom sider på nettet.

6124493[/snapback]

Klikket meg videre inn på den daværende siden for Opera, og fant changelogen for Opera 2.1 beta 3. Det var fantastiske nye features som ble implementert den gangen;

Cookies støtte. Vi har (motvillig) lagt inn cookies støtte. Cookies gjør det mulig for tjeneren å lagre informasjon på disken din for senere bruk. Flere tjenere har begynt p bruke dette og vil ikke fungere uten. Cookies støtte kan bli slått av.
Awesome. :hmm:
Lenke til kommentar
↑ hmm... dette er rart. Prøvd nettopp å komme inn på alistapart.com med firefox og det gikk greit og nesten raskt, men i opera får jeg bare "Could not connect to remote server". hmm, fishy fishy...

(wow.. deja vu)

6127568[/snapback]

Funker helt fint hos meg. I Opera og Firefox.

Bruker Opera 9 beta

Built: 8367

Lenke til kommentar

Baha, systemkravene for Vista er latterlige! Glad jeg er på vei til å bytte over til Ubuntu.

Minimum Requirements (Vista-Capable PCs):

800 MHz Intel-compatible processor

512MB of RAM

DirectX 9.0-Capable Graphics Processor

20GB HD

Recommended Requirements (Premium-Ready PCs):

1 GHz Intel-compatible processor

1GB RAM

DirectX 9.0-Capable Graphics Processor, with 128MB graphics memory. (64MB of graphics memory to support a single monitor less than 1,310,720 pixels [no more than 1440x900]; 128MB of graphics memory to support a single monitor at resolutions from 1,310,720 to 2,304,000 pixels [no more than 1920x1200]; 256MB of graphics memory to support a single monitor at resolutions higher than 2,304,000 pixels [more than 1920x1200]).

40GB HD with at least 15GB "free space"

--

Følte bare for å si det :fun:

Lenke til kommentar
Trenger forresten litt hjelp selv, jeg. Har jo postet et par ganger om designet mitt, og jeg plundrer litt med det, av og til. Forsøker nå å kode det, men jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal lage den høyre siden / navigasjon? Jeg tenker på hvordan jeg skal få til de vertikale linjene, og "trapesene"...

Forslag?

6098182[/snapback]

Du må jo bruke bilder da. De lodrette linjene er jo ingen sak. Det værste blir vel om du vil at den grønnfargen skal gå helt ned til det menyelementet som er valgt.

Men går jo ann å løses.

[..]

6098489[/snapback]

Ja, det skjønner jeg. Problemene mine kommer når jeg skal ha trapesene helt inntil disse linjene. Jeg er usikker på hvordan jeg skal organisere divsene... Noen som kan gi meg et par hint/forslag?

Har lest litt om faux columns på alistapart.

[...]

6098835[/snapback]

Nå? En liten igangsetter til meg? Eller skal jeg lage egen tråd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...