Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er kommet!

6115552[/snapback]

Snasen som faen! :) Men er det ikke litt lite med 512 MB RAM? Tilsvarende i PC-verdenen har ofte 1024..

6115841[/snapback]

Det koster vel ikke så veldig mye å oppgradere.

Men jeg kjønner ikke helt at ikke Apple innstallerer 1GB som standard. Så blir PCen (unnskyld macen) mye raskere i forhold til kostnadene.

Til og med på MacBook Pro gjør de ikke det.

Er det fordi Apple tjener mer på at alle kjøper mer minne?

Ser at MacBook Pro har falt i pris nå som MacBook har kommet. Den koster nå bare 17000 kr. (Mye for så lite forskjell, det er jo bare skjermkortet som er vesentlig bedre enn MacBooken til 10900 kr. )

Likte ikke helt designet. Spesielt ikke tastaturet.

Men billig var den i alle fall.

Lenke til kommentar

Nå som vi er inne på laptops -- det er dette jeg vil ha, ikke en Origami-bulky-thing ei heller en TabletPC. (Til jobb, vel og merke -- hjemme foretrekker jeg Mac ;)).

sony1.jpg

Sony VAIO® UX180P Micro PC

Intel® Core™ Solo Processor U1400 (1.20 GHz)

4.5"5 Wide SVGA LCD, Touch Screen

QWERTY keyboard

UMTS, EDGE

Bluetooth

WiFi

Lenke til kommentar

Vel... Det ser ut som noe jeg absolutt ikke kommer til å bruke penger på :p Bøtt øggli med andre ord, men smak lar seg vel ikke diskutere.

En snasen svart MacBook derimot... Eneste jeg ikke liker utifra det jeg har sett hittil er skjermoppløsningen, men man kan vel ikke forlange så mye fra en 13" skjerm.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Orsus har jo helt rett, men selv om "fint for en begynner"-lignende utsagn blir veldig overfladiske, har de jo sin psykologiske sjarm. Når en spør om kritikk her, må en forvente kritikk. Det er ikke barneskolen hvor lærerne roser deg for at du greide å spisse blyanten selv.

Lenke til kommentar
Kodeguruer: Er det mulig å på ein eller anna måte opprette subdomener uten å gjere det via kontrollpanelet til ein host?

6108154[/snapback]

Hvis du ikke trener "ekte" underdomener, kan du jo sette en * på et underdomene, og legge til en handler i .htaccess som du setter til å kjøre alt gjennom en phpfil som bestemmer hvilken mappe som hører til. Dårlig forklart, men tok du tegningen?

Lenke til kommentar
Orsus har jo helt rett, men selv om "fint for en begynner"-lignende utsagn blir veldig overfladiske, har de jo sin psykologiske sjarm. Når en spør om kritikk her, må en forvente kritikk. Det er ikke barneskolen hvor lærerne roser deg for at du greide å spisse blyanten selv.

6121759[/snapback]

Når man skal gi kritikk skal man alltid si hva som var bra, slik at man hindrer at personer blir såret. Som oftest har de jo gjort så godt de kan og da syns jeg det blir litt kalt å bare klage og si hvor dårlig det var.

Men det er jo noe av dette som kjennetegner Orsus. Så egentlig er det litt morsomt at han har den stilen også.

Lenke til kommentar

Hahaha! :laugh:

Nettleserkrigen

Vi får mange brev med spørsmål om hva «andre» egentlig er for noe. Vi vet ikke nøyaktig, men vi vet at en del stammer fra den norske nettleseren Opera, som brukes en del i offentlig virksomhet, skoleverket etc. I tillegg er det en del data-proffer som surfer på nettet via UNIX-baserte nettlesere. Og noen bruker fortsatt tekstbaserte programmer som Lynx, som også kan brukes på datamaskiner fra 80-tallet. Unormale topper kan skyldes internasjonale søkeroboter som automatisk går innom sider på nettet.
Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...