Vindstille Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Vis du ikke skal ha noen marg øverst så tror jeg det blir bedre vis du ikke feather bildet på toppen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Gjorde noen små endringer nå. Skal fortsette i morgen. 6097918[/snapback] Thi SPACE, thi SPACE (margin under meny altså) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Noe litt mere sånn her på blomstene kanskje. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Likte bedre blomsten i Skate4Life sitt forslag *mekke på nytt design* Endret 13. mai 2006 av EvoZ Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Jeg okkuperer visst hele kafeen med mitt grønne helvete. ^^ Edit: Altså, det jeg prøvde her var å endre fargene til farger som virkelig er i bildet av bladene. Jeg vet ikke hva jeg liker best. Endret 13. mai 2006 av Dahl Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Trenger forresten litt hjelp selv, jeg. Har jo postet et par ganger om designet mitt, og jeg plundrer litt med det, av og til. Forsøker nå å kode det, men jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal lage den høyre siden / navigasjon? Jeg tenker på hvordan jeg skal få til de vertikale linjene, og "trapesene"... Forslag? EDIT: Evoz: stilig! skate4life: hmm.. ved nærmere ettertanke er det vertikale linjen og bakgrunnsfargen jeg reagerer på. Headeren er knall. Kanskje du kan eksperimentere litt med linjeoverganger á la det jeg har? Du bør ha lys -> mørkt eller omvendt som overgang, og ikke lys -> mørk linje -> lyst , som du har nå. Endret 13. mai 2006 av meastp Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 evoz: Bytt typografi i den vertikalstilte undertittelen "personlig portefølje", den funker dårlig. Ser ut som den er trykket sammen. Kanskje du kan la være å trykke den sammen, og heller ha spacing mellom bokstavene? Se også til at teksten i menyen kommer midt over ikonet sitt. Nå står noen av dem skeivt. Kan også se ut som at du har "det hvite" på et layer under det fargede bak menyen. Ser ut som at man kan se littegrann av det hvite i hjørnene og i en tynn stripe øverst. Hvis dette stemmer, ville jeg ha tatt bort det hvite som er under det fargede.. Hvis du skjønner. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Takk for tilbakemelding Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Trenger forresten litt hjelp selv, jeg. Har jo postet et par ganger om designet mitt, og jeg plundrer litt med det, av og til. Forsøker nå å kode det, men jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal lage den høyre siden / navigasjon? Jeg tenker på hvordan jeg skal få til de vertikale linjene, og "trapesene"... Forslag? 6098182[/snapback] Du må jo bruke bilder da. De lodrette linjene er jo ingen sak. Det værste blir vel om du vil at den grønnfargen skal gå helt ned til det menyelementet som er valgt. Men går jo ann å løses. Blir pent dette, er inkscape noe å ambefale el? Blir sprø av gimp, liker det ikke Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Takk for mange gode forslag! Gjort noen mindre endringer nå (blant annet på headeren), men jeg klarer ikke å finne farger som passer godt sammen. Jeg trenger bakgrunnsfarge, borderfarge, tekstfarge, overskriftsfarge og menyfarge. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Trenger forresten litt hjelp selv, jeg. Har jo postet et par ganger om designet mitt, og jeg plundrer litt med det, av og til. Forsøker nå å kode det, men jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal lage den høyre siden / navigasjon? Jeg tenker på hvordan jeg skal få til de vertikale linjene, og "trapesene"... Forslag? 6098182[/snapback] Du må jo bruke bilder da. De lodrette linjene er jo ingen sak. Det værste blir vel om du vil at den grønnfargen skal gå helt ned til det menyelementet som er valgt. Men går jo ann å løses. Blir pent dette, er inkscape noe å ambefale el? Blir sprø av gimp, liker det ikke 6098489[/snapback] Ja, det skjønner jeg. Problemene mine kommer når jeg skal ha trapesene helt inntil disse linjene. Jeg er usikker på hvordan jeg skal organisere divsene... Noen som kan gi meg et par hint/forslag? Har lest litt om faux columns på alistapart. Inkscape er bra. Tar ikke lang tid å lære. Jeg likte vel aldri Photoshop, og holdt meg til macromedia fireworks i windows. Inkscape kan minne litt om det, det er jo vektorgrafikk (?). Xara er jo også gitt ut nå, meg jeg har ikke forsøkt det selv. Endret 14. mai 2006 av meastp Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Kan noen fortelle meg hvorfor IE, FF og Opera tolker h1{ font-family:sans-serif; font-size:3em; font-weight:normal; color:#215E05; padding:0 0 10px 20px; margin:20px 5px 5px 5px; } helt forskjellig? Endret 14. mai 2006 av Dahl Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 ser nok ganske likt ut her... i FF og Opera altså. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 Se på tekststørrelsen på overskriften, og så ser du i IE hvordan menyen og overskriften er i forhold til bladet. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 Faen så jeg hater folk som ikke greier å bruke rolloverbilder i menyer og sånn riktig, til og med på de profesjonelle sine sider, hater at man må loade bilder når man hover over de. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 Se på tekststørrelsen på overskriften, og så ser du i IE hvordan menyen og overskriften er i forhold til bladet. 6100255[/snapback] Når du bruker em er den relativ i forhold til noe. Forskjellige nettlesere kan ha forskjellige "startverdier" Ved å sette fx 10px "øverst" har du likt utgangspunkt Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 Se på tekststørrelsen på overskriften, og så ser du i IE hvordan menyen og overskriften er i forhold til bladet. 6100255[/snapback] Når du bruker em er den relativ i forhold til noe. Forskjellige nettlesere kan ha forskjellige "startverdier" Ved å sette fx 10px "øverst" har du likt utgangspunkt 6100586[/snapback] Sette 10px på hva? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 fonten også noen flere ord! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 fontenogså noen flere ord! 6101877[/snapback] Ahh, I see. Takk. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 Jasså, Judofyr. Jeg ser du er ute med superlativene... Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå