Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synd at den tråden ble stengt, men det gikk litt langt ang. tord og co. :p

robbie: tror det vil gå med et enkelt shell script (kan lite om dette), men et script som sjekker last modified tidene på forskjellige filer, og hvis den finner en fil med last modified nyere enn de andre, skriver den over alle med den nyeste. i teorien enkelt, og det er vel nok ikek vanskelig.

--

argh... admin panel GUI er vanskelig...

Lenke til kommentar
Noen med god koll på å synkronisere Firefox-bokmerker mellom flere PCer (og Macer)? :)

6085107[/snapback]

Så vidt jeg husker er det en extention som synkroniserer bokmerkene dine med kontoen din på del.icio.us

6085228[/snapback]

Får jeg beholde min mappestruktur o.l. da? Er ikke alle bokmerker "public" på del.icio.us? :)

Lenke til kommentar
Eksporter bokmerkene (bookmarks.html), og importer dem på de andre maskinene (om du skal ha sync og ikke bare kopi, bruk rsync eller tilsvarende windows-verktøy). Gir en 100% nøyaktig kopi av bokmerkene, mappestruktur og alt. :)

6085571[/snapback]

Jepp, valgte denne løsningen.

Sliter bittelitt med å få Macen til å ta i mot hva jeg syncer - så jeg tror jeg heller syncer mot min webserver og ned igjen. Så slipper jeg å tenke på VPN og workgroups og bla bla.

Lenke til kommentar
Eksporter bokmerkene (bookmarks.html), og importer dem på de andre maskinene (om du skal ha sync og ikke bare kopi, bruk rsync eller tilsvarende windows-verktøy). Gir en 100% nøyaktig kopi av bokmerkene, mappestruktur og alt. :)

6085571[/snapback]

Sliter bittelitt med å få Macen til å ta i mot hva jeg syncer - så jeg tror jeg heller syncer mot min webserver og ned igjen. Så slipper jeg å tenke på VPN og workgroups og bla bla.

6086458[/snapback]

Vil ikke rsync funke på en Mac-maskin, da OS X er *nix-basert?

Lenke til kommentar

6085571[/snapback]

6086458[/snapback]

Vil ikke rsync funke på en Mac-maskin, da OS X er *nix-basert?

6086493[/snapback]

Jo, rsync fungerer som bare det. Men det er ikke alltid min Dell WinXP laptop er like glad i å snakke sammen med Macen, så da må jeg jo "innom" en server som begge kan "se" ... om du skjønner.

Lenke til kommentar
Hva slags hastighet får dere her (høyreklikk > lagre som)? Det er en trailer for filmen Hoodwinked (Sannheten om Rødhette), på 19,1 MB.

6093112[/snapback]

Går opp mot 700, men ikke helt opp.

---

Fått meg ny jobb da! Montel(driver med noe data greier)

Så nå blir det Smart Club, Montel, skole, trening, også presser vi inn et liv her et sted.

Greit å få en fot innenfor bransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...