Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde ikke bruke inline css uansett som prinsipp :)

6070705[/snapback]

Vis man har lyst til at folk som bruker gjesteboken din skal ha muligheten til å velge valgfri font og farge så er det litt vanskelig å ikke bruke inline css.

Men jeg er helt glar over at det ikke er noen god løsning.

Kanskje burde jeg også fjernet denne muligheten, siden de fleste bruker denne funsjonen helt feil og begynner å fornandre farge på hele skrifen noe som ikke var intensjonen.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
hvorfor har du den funksjonen i en gjestebok?

6072986[/snapback]

Har ikke du noen gang syns det har vært praktisk å kunne forandre skriftype, størrelse eller farge her på forumet?

EDIT: Når det gjelder gjesteboken er det nok nesten bedre å kalle den et forum pga. måten den blir brukt på.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Burde ikke bruke inline css uansett som prinsipp :)

6070705[/snapback]

Vis man har lyst til at folk som bruker gjesteboken din skal ha muligheten til å velge valgfri font og farge så er det litt vanskelig å ikke bruke inline css.

6072919[/snapback]

css.php? :)

Lenke til kommentar

kan jo også lett ha klasser som representerer de forskjellige, selv om det bryter litt om regelen om semantiske klassenavn.

Enig i at det er en noe bloat funksjon da...

Pent skjeldent noen her bruker slike greier. kansje en b her og der, men da kan man bare bruke <strong>

----

Edit: Fant nettopp ut at om man setter <input type="email" [...] så drar opera frem mails du har i kontaktlista di! :D

---

Anne ser vist ikke noe problem med target="_blank" :\

Noen meninger?

Endret av orsus
Lenke til kommentar
Jeg pleier å lage sider i XHTML 1.0 STRICT, noe som jeg har merket at de fleste gjør. Men, hvorfor er det ingen som lager sider i XHTML 1.1 ? Kanskje et litt dumt spørsmål.

6077621[/snapback]

Fordi XHTML må sendes med MIMO (eller noe sånt) appelictaion/xhtml noe IE ikke støtter. Så vis man skal bruke det må man lage et script som oversetter til HTML.

XHTML 1.0 støtter at man kan sende det som text/html, men man bør sende det som appelicatio/xhtml.

Beklager skrivefeil. Men jeg husker ikke i det hele tatt hvordan dette blir skrevet.

Men jeg håper dere forsår hva jeg mener uansett.

Lenke til kommentar

men så vidt jeg vet så er det foreløpig greit å sende xhtml med en vanlig html mimetype, bare fordi ie ikke støtter application/xhtml+xml mimetype. Opera gjør det visst heller ikke (prøvd nettopp).

edit:orsus, du var et par sekunder raskere...

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...