Magnus Holm Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Går det ann å lage en html fil, som videresender nettleseren fra f.eks home.no/hrisebro til http://84.234.213.115/haavard/homepage/, og hvis http://84.234.213.115/haavard/homepage/ er nede, så sender den til home.no.net/hrisebro? 6065965[/snapback] Sjekke at serveren er på: <?php $fp = fsockopen("84.234.213.115", 80, $errno, $errstr, 30); if ($fp) { // Serveren er oppe... header("Location: http://84.234.213.115/haavard/homepage/"); } echo "Dette kommer ut hvis serveren er nede"; ?> Endret 9. mai 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Heh, sjekk koden for menyen til Skandiabanken 6062682[/snapback] Der var det mye inline CSS! Men hva er egentlig problemet med å ha slik kode? De bruker nok et skript som henter ut informasjon fra andre filer (ála include i PHP), og om man velger å bruke inline CSS eller link burde vel strengt tatt ikke ha noe å si på annet enn lesbarheten av output av koden? Endret 9. mai 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Vil tro det tar lenger tid for brukeren å få stylen inline istedet for eksternt. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Vil tro det tar lenger tid for brukeren å få stylen inline istedet for eksternt. 6067990[/snapback] Hvorfor det? Stilarket blir jo uansett lastet. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Dett er bare noe jeg tror, så hvis noen som vet for sikkert så vær så snill å rett på meg. Hvis stylen er inline blir den ikke cachet på samme måte som eksternt, så brukeren må laste stylen inn på hver enkelt side. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Dett er bare noe jeg tror, så hvis noen som vet for sikkert så vær så snill å rett på meg. Hvis stylen er inline blir den ikke cachet på samme måte som eksternt, så brukeren må laste stylen inn på hver enkelt side. 6068053[/snapback] Så du mener at ved bruk av et eksternt stilark, så blir det cachet, noe det ikke blir ved inline? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Helt korrekt. Inline CSS fører til betraktelig større bruk av båndbredde. Ekstern CSS blir chacet så lenge ikke ny "endret dato" blir sendt. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Helt korrekt. Inline CSS fører til betraktelig større bruk av båndbredde. Ekstern CSS blir chacet så lenge ikke ny "endret dato" blir sendt. 6068196[/snapback] Nå er jo ikke banker særlig glad i caching (av logiske grunner ;-). Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 CSS caching er nå ikke en stor sikkerhetsrisiko da Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 dan1el: Start.no er ikke helt enig i at du skal drive med hotlinking av bilder fra de, fjernet derfor bildet. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) STYLE-attributten er uansett ikkje å foretrekke. Eg ser ikkje store forskjellen mellom <body bgcolor="white"> og <body style="background-color: white;">, sidan begge to blandar presentasjon og struktur. Den er også utdatert i XHTML 1.1-spesifikasjonen. Endret 9. mai 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Extra Extra! New issue of A List Apart! In this issue, we take a few steps back and reconsider a few common assumptions about the way we work. (båre måtte) Endret 9. mai 2006 av Jibril2k Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Den er også utdatert i XHTML 1.1-spesifikasjonen. 6068534[/snapback] Som vi er så glad i :!: Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg er på jakt etter en side som lar meg sjekke hvilken font f.eks. en side har brukt på en nettside... Mener jeg har fått en link her inne tidligere... Jesper?? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Kan jo poste her også www.identifont.com Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Thanks Skal ikke være så lett å finne den fonten jeg er på jakt etter tydeligvis... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Gi oss noen hint, da. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Hicks Design - den fonten som blir brukt i menyen der... Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 Også har vi jo http://www.myfonts.com/WhatTheFont/ *se på Prison Break* Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 9. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Også har vi jo http://www.myfonts.com/WhatTheFont/ *se på Prison Break* 6069858[/snapback] Du har ei nåde; din ubarmhjertighet er brutal, grusom og sågar blottet for skånsel! Din hjerteløse svøpe av fryktelighet er nådeløs, rå og blottet for miskunn, du, din hensynsløse, ubehøvlede barbar! Dagens tørreste settning fra meg. Ellers så har noen skjønt det. Endret 9. mai 2006 av dan1el Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå