Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hakekorset er egentlig et "sol"-symbol. Husker ikke det helt korrekte navnet. Det var nazi-partiet som henta symbolet fra gammel mytologi.

Men det er helt klart at 99% forbinder det med nazisme :)

6062891[/snapback]

Hakekorset har mange meninger:

Hakekorset ble anvendt allerede i tidlig kobberalder i Elam i dagens Iran. I Europa opptrer det flere steder, bl.a. i ettermykensk jernalder i Hellas og i båndkeramikk fra gamle kulturer ved Donau. Helt fra oldtiden har hakekorset vært brukt som kristent symbol, selv om det ikke har vært så vanlig. En finner det imidlertid bl.a. i katakombene i Roma og i kirkeklokker i England. Merket var heller ikke ukjent i Israel, der en har funnet det på en jødisk synagoge.

Tegnet har ellers vært svært utbredt i India og Øst-Asia, der hakekors fremdeles brukes som lykkebringende symbol. I buddhismen er det selve nøkkelen til paradis, i hinduismen blir det knyttet til bl.a. Vishnu og i jainismen står korsets armer for eksistenes fire plan. I Kina er det et lykketegn og talltegn for ti tusen, i Japan heraldisk emblem for flere adelsslekter. Ellers er det spredte funn av hakekorsfigurer både i afrikansk kultur og nokså vanlig i Nord- og Syd-Amerika før Columbus.

Lenke til kommentar

Synes det ble bedre enn sist! :) Særlig mtp logoen, men bruken av rødfargen var også stilig. Ikke så skrikende, men mørkt og halvdystert.

Menyen og innholdet ble nå veldig framhevet. Muligens en fordel, men kan hende det ble litt i overkant. Det er en veldig tynn balanse, det der. I så måte kunne kanskje det røde være littegrann mer fremhevet (for å skape mer "balanse"), men samtidig liker jeg rødfargen. Hmm.

Er littegrann spent på hvordan du gjør det med seksjonsoverskrift (h2?), hvis du skal ha noen, da..

Kunne sikkert ha laget noen veldig stilige hovers i menyen der òg. Har personlig en liten forkjærlighet for hovere som dukker opp i header eller andre plasser. Mulig det er bare meg...

Jeje.

Lenke til kommentar

du kan videresende med html, men ikke sjekke om serveren er oppe eller ikke. til den oppgaven kan du bruke php eller annet server side språk.

videresending i html

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=http://example.com/" />
</head>
<body>
</body>
</html>

(bytt ut example.com med addressen din.)

Lenke til kommentar
...

Kunne sikkert ha laget noen veldig stilige hovers i menyen der òg. Har personlig en liten forkjærlighet for hovere som dukker opp i header eller andre plasser. Mulig det er bare meg...

6064848[/snapback]

Hehe, jeg har noen planer. Kanskje noen kruseduller som kommer fram her og der? På biografidelen skal jeg gjøre det slik at bildet av den personen man holder pila over (i menyen altså) blir tydeligere enn de andre. Enten ved å ta bort resten, eller gjøre dem mer utydelige.

Med seksjonsoverskrift, mener du "media" , "nyheter", "biografi" osv? De har jeg ikke helt tenkt på ennå. Hm. Det må jeg jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...