Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Ser ingenting gale i fleire h1-element i samme HTML-dokumentet om dokumentet ellers faktisk er utforma etter det. Tenk deg et stor word-dokument som HTML, om to vidt forskjellige tema. Ville det ikkje bli naturlig å ha h1 som overskrift foran kvart tema?

Eksempelet mitt var satt ganske på spissen, men de tar poenget :)

6048952[/snapback]

Tar poenget, men jeg ville heller delt dette -- hvis det var snakk om to helt vidt forskjellige tema -- inn i to dokumenter...

Som sammendrag vil jeg si:

Header(h1) skal vise hvilken side det er, og bør reflektere seksjon

TITLE skal vise hvilken side det er, skal reflektere seksjon

6049233[/snapback]

Liker ikke helt de skal-greiene når vi snakker om dette, virker som om det er flere svar her. Personlig ville jeg sagt at h1 kan vise hvilken side det er, og kan reflektere seksjon.

H1 kan også vise hva innholdet på denne siden handler om.

Title bør vise hvilken side det er, kan reflektere seksjon, og bør vise hva innholdet dreier seg om.

Seksjon er somregel h2

Når jeg sier h1 skal si alt dette trenger det ikke vises, bare stå i teksen.

Dette vil gjøre siden din mer SEO, og tilgjengelig.

Bokmerker vil bli penere osv.

--

Du vil også vokse store muskler å få deg dame :)

---

digi.no har kansje den dårligste title noen gang, står alltid digi.no der...

6049233[/snapback]

Hæ? :p

Edit: Noen som har snøring på hvor lang tid det kan ta før man får bytta brukernavn?

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppfatter det slik at man kan hoppe frem og tilbake så mye man vil. h1 er overordnet alt, h2 overordnet alt bortsett fra h1, h3 overordnet alt bortsett fra h2 og h1, osv...

h1
|-- h2
|   `-- h3
|-- h2
|   `-- h3
|-- h2
|-- h2
|   |-- h3
|   `-- h3
|-- h2
|   |-- h3
|   |-- h3
|   |   |-- h4
|   |   |-- h4
|   |   |-- h4
|   |   `-- h4
|   |-- h3
|   |   |-- h4
|   |-- h3
|   |-- h3
|   `-- h3
|-- h2
|-- h2
`-- h2
    `-- h3

EDIT: Fjernet en h1 siden det brøt med min egen logikk fra i går kveld :wee:

Endret av PT
Lenke til kommentar

Jeg synes at h1 kun skal benyttes én gang. I enkelte tilfeller synes jeg det er greit å bruke h3 før man bruker h2. Dette fordi jeg mener at størrelsen på headingene skal være synkende jo lenger opp i tallrekken man kommer.

Se for deg følgende:

Overskriften til en artikkel er h1, mens underoverskriften er h2. Overskrifter til avsnitt er h3. Men akkurat i denne artikkelen har forfatteren valgt å ikke bruke underoverskrift, og han hopper dermed direkte fra h1 til h3. Helt greit, i mine øyne.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Nå holder jeg på litt med å stressteste Vikingboard, og bestemte meg for å lage en kopi av webkafeen i mitt vikingboard dev-forum (vha. et script som fyller forumet med x antall tråder og y antall poster per tråd). Den har holdt på i 10 minutter nå, og er ikke halvveis enda. :p Det slo meg litt at 30 000 innlegg faktisk er en god del.

Lenke til kommentar

Da forumet ble oppgradert hadde det rundt 5 millioner innlegg, noe som tilsvarte rundt 2,5 GB. Svært grov utregning tilsier at 30 000 innlegg vil være på rundt 15 megabyte. Og du har brukt 10 minutter og er ikke halvveis..? Treig linje, eller? ^^

Lenke til kommentar
Da forumet ble oppgradert hadde det rundt 5 millioner innlegg, noe som tilsvarte rundt 2,5 GB. Svært grov utregning tilsier at 30 000 innlegg vil være på rundt 15 megabyte. Og du har brukt 10 minutter og er ikke halvveis..? Treig linje, eller? ^^

Er nok ikke linjen det står på. Er vesentlig mer tidkrevende å legge inn dataene på server/i DB enn å laste de opp fra klient til server.

Lenke til kommentar
Se for deg følgende:

Overskriften til en artikkel er h1, mens underoverskriften er h2. Overskrifter til avsnitt er h3. Men akkurat i denne artikkelen har forfatteren valgt å ikke bruke underoverskrift, og han hopper dermed direkte fra h1 til h3. Helt greit, i mine øyne.

6051124[/snapback]

Sorry mac, som jeg sa, har ikke noe med skriftstørrelse å gjøre.

Etter h1 kommer h2 :)

--

PT: Er jo samme outline som jeg mente da :tease:

Lenke til kommentar

6051811[/snapback]

For å være helt korrekt rekner vi 1GB i databasen per million rader.

jorgis: Skal forsøke selv for å se.

Lenke til kommentar
Hvordan installerte man IE7 uten å slette IE6, igjen? Jeg husker ikke, og

finner heller ingenting når jeg søker...

6053168[/snapback]

Legger ikke bare IE7 seg over?

6053233[/snapback]

Jo, det legger seg over.. Det er bare å gå inn via Control Panel --> add/remove programs og velge IE7 Beta hvis man skal fjerne ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som er på DeviantART.com her? Er ganske utrolig bra opplegg. Men er noen fryktelig snåle ting med det. Forumet, bare prøv deg på det æ, helt kaos :p også om du skifter avatar så ser du den gamle avataren der du postet når du hadde den, samme med signatur. Veldig krøllete og slitsomt\sløsete da? Må jo være mye bedre å get_avatar :p enn å liksom lagre avataren for hver gang eller noe.

6048829[/snapback]

Ingen det nei, er en egen webdesign del der, her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...