Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk over litt statistikk og fant en haug av varianter for IE 6.0 sin user agent string:

• Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; Dialer/1.1
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; Diale
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; SIMBA
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; InfoP

Noen som har peiling på hva de forskjellige endelsene betyr?

Forresten, WTF? :wee:

Lenke til kommentar

Flott at dette blir satt på dagsordren, men artikkelen er skuffende lite informativ. Såvidt jeg kan se har de ikke testet flere forskjellige nettlesere under samme plattform, de har bare testet de individuelle plattformene.

6035203[/snapback]

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/...c=1146144593.77

Nettbanken min (spv.no) funker forøvrig fint i alle nettlesere jeg har prøvd.

6035214[/snapback]

Det flotte med sparebanken vest sin nettbank er at den er så usikker at du til og med kan bruke Opera Mini for å logge inn. Utrolig nice å svippe over litt cash til brukskontoen mens du tutler rundt i butikken. :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått kan man logge inn i de fleste nettbanker med Opera Mini.

Opera sine servere oppretter en sikker tilkobling med nettbanken, og sender informasjonen tilbake til mobilen. Stod noe slikt i FAQen før 2.0 kom ut.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har forstått kan man logge inn i de fleste nettbanker med Opera Mini.

Opera sine servere oppretter en sikker tilkobling med nettbanken, og sender informasjonen tilbake til mobilen. Stod noe slikt i FAQen før 2.0 kom ut.

6038759[/snapback]

Forbindelsen mellom Opera og den sikre serverern, er sikker. Men så fort dataen er behandlet og skal sendes til din mobil fra Opera, vil informasjonen bli sendt ukryptert.

Bank <-> Opera <-> Mobil.

Kun Bank-Opera er sikker. Dette svarer vel på spørsmålet om at Opera Mini kan logge inn på nettbanker :)

Lenke til kommentar

Skandiabanken vil ikke funke med opera mini, siden opera mini ikke har støtte for sertifikater. Derav min påstand om spv sin usikre nettbank. :)

og btw: når jeg logger inn på spv.no med opera mini får jeg alltid meldingen "din kommunikasjon med dette nettstedet er USIKKER" trykt over halve skjermen. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

display: inline; og float: left;li gjør vel susen?

<ul id="meny">
<li><a href="#">Link 1</a></li>
<li><a href="#">Link 2</a></li>
</ul>

ul#meny li {
     display: inline;
     float: left;
}

edit: glemte litt kode

Endret av ingveh
Lenke til kommentar
Gikk over litt statistikk og fant en haug av varianter for IE 6.0 sin user agent string:

•  
  • Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET

• ....

Noen som har peiling på hva de forskjellige endelsene betyr?

Forresten, WTF? :wee:

6038319[/snapback]

En del av de er vel diverse programmer som syns det er kult å skifte agent string, spyware og lignende vil jeg tro "SV1;" har jeg ingen anelse hva er, men siden det var en del av de som hadde den, så er det sikkert noe microsoft mente skulle være med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...