Steinmann Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 Hmm, skuffende webside... Lenke til kommentar
Leon Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Heh, enig der. Er helt greit, liksom, men ikke mer enn det. Gleder meg til de to kommende år =) De likte forresten de kule t-skjortene mine. edit: typo. Endret 3. mai 2006 av tipp-ex Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 This WAP Demo requires Internet Explorer 5.0 or higher! Og jeg som trodde w3schools.com holdt et seriøst nivå...Klikketiklikk Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 Gikk over litt statistikk og fant en haug av varianter for IE 6.0 sin user agent string: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; Dialer/1.1 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; Diale Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; SIMBA Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; InfoP Noen som har peiling på hva de forskjellige endelsene betyr? Forresten, WTF? Mozilla/5.0 (compatible; Yahoo! Slurp; http://help.yahoo.com/ Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 Føler at jeg egentlig burde ha visst dette, men hvorfor starter IEs useragenstringer med "mozilla"? Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 Tror det stammer fra IE vs. Netscape-dagene. IE brukte det sikkert for å unngå browser sniffing og dermed få opp sider kun ment for Netscape. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 Forbrukerrådet har testetforskjellige nettbanker i Mac OS X, Linux og Windows. 6035070[/snapback] Flott at dette blir satt på dagsordren, men artikkelen er skuffende lite informativ. Såvidt jeg kan se har de ikke testet flere forskjellige nettlesere under samme plattform, de har bare testet de individuelle plattformene. 6035203[/snapback] http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/...c=1146144593.77 Nettbanken min (spv.no) funker forøvrig fint i alle nettlesere jeg har prøvd. 6035214[/snapback] Det flotte med sparebanken vest sin nettbank er at den er så usikker at du til og med kan bruke Opera Mini for å logge inn. Utrolig nice å svippe over litt cash til brukskontoen mens du tutler rundt i butikken. Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 Så vidt jeg har forstått kan man logge inn i de fleste nettbanker med Opera Mini. Opera sine servere oppretter en sikker tilkobling med nettbanken, og sender informasjonen tilbake til mobilen. Stod noe slikt i FAQen før 2.0 kom ut. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 Så vidt jeg har forstått kan man logge inn i de fleste nettbanker med Opera Mini.Opera sine servere oppretter en sikker tilkobling med nettbanken, og sender informasjonen tilbake til mobilen. Stod noe slikt i FAQen før 2.0 kom ut. 6038759[/snapback] Forbindelsen mellom Opera og den sikre serverern, er sikker. Men så fort dataen er behandlet og skal sendes til din mobil fra Opera, vil informasjonen bli sendt ukryptert. Bank <-> Opera <-> Mobil. Kun Bank-Opera er sikker. Dette svarer vel på spørsmålet om at Opera Mini kan logge inn på nettbanker Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Skandiabanken vil ikke funke med opera mini, siden opera mini ikke har støtte for sertifikater. Derav min påstand om spv sin usikre nettbank. og btw: når jeg logger inn på spv.no med opera mini får jeg alltid meldingen "din kommunikasjon med dette nettstedet er USIKKER" trykt over halve skjermen. Endret 3. mai 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 Siden du bruker bilder må du nok lage en div per bilde. Sjekk ut denne tutorialen --> http://www.epleweb.com > html&css > hover 6036421[/snapback] Takk takk, dette fikk meg et steg nærmere. Du vet vel ikke sammtidig hvorfor linkene legger seg under hverandre, og ikke etterhverandre slik jeg vil ha de til? http://joackim.technicalart.net/ Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 Jo det gjør jeg Legg til float: left; i css. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 Menyer bør forresten markeres med en uordnet liste, ul Lenke til kommentar
Even. Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 Menyer bør forresten markeres med en uordnet liste, ul 6040134[/snapback] Horisontale også? Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) display: inline; og float: left; på li gjør vel susen? <ul id="meny"> <li><a href="#">Link 1</a></li> <li><a href="#">Link 2</a></li> </ul> ul#meny li { display: inline; float: left; } edit: glemte litt kode Endret 4. mai 2006 av ingveh Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 Ey, takk nok en gang Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 Gikk over litt statistikk og fant en haug av varianter for IE 6.0 sin user agent string: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET .... Noen som har peiling på hva de forskjellige endelsene betyr? Forresten, WTF? Mozilla/5.0 (compatible; Yahoo! Slurp; http://help.yahoo.com/ 6038319[/snapback] En del av de er vel diverse programmer som syns det er kult å skifte agent string, spyware og lignende vil jeg tro "SV1;" har jeg ingen anelse hva er, men siden det var en del av de som hadde den, så er det sikkert noe microsoft mente skulle være med. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 .NET betyr at .NET Framwork er installert. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 .NET betyr at .NET Framwork er installert. 6041102[/snapback] Det heter da vitterlig Framework? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2006 .NET betyr at .NET Framwork er installert. 6041102[/snapback] Det heter da vitterlig Framework? 6041213[/snapback] Pirke, pirke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå