Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Vi er kjent med at enkelte kunder har problemer per i dag. Selv om ikke alle nettlesere fungerer, føler vi ikke at vi hindrer noen i å bruke nettbanken, sier informasjonsansvarlig i SkandiaBanken, Andris Hamre.

Ifølge Hamre bruker over 90 prosent av bankens kunder en kombinasjon av Windows og Internet Explorer, som fungerer bra.

Han har ikke tenkt på at de faktisk bruke Windows og Internet Explorer for å komme seg inn i sin egen bank? Ganske latterlig av Skandiabanken, som jo er en 100% online bank, å ha en så elendig løsning.

JonT: Er det DnB NOR nettbanken du ikke kommer inn i med Opera mini?

Lenke til kommentar

Flott at dette blir satt på dagsordren, men artikkelen er skuffende lite informativ. Såvidt jeg kan se har de ikke testet flere forskjellige nettlesere under samme plattform, de har bare testet de individuelle plattformene.

6035203[/snapback]

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/...c=1146144593.77

Nettbanken min (spv.no) funker forøvrig fint i alle nettlesere jeg har prøvd.

Endret av PT
Lenke til kommentar

@forbruker.no-diskusjon:

Tillat meg å si at dette er feil, populært kalt bs crap. Selv har jeg vært bruker av skandiabanken siden mai i fjor, og Opera 8.5x/9.0 fungerer utmerket i Breezy og Dapper. Skjønner ikke helt hva de har gjort galt.

EDIT:

NB: Hvis en kombinasjon av et operativsystem og en nettleser ikke fungerte tilfredsstillende, står det "nei" i tabellen. Et "nei" betyr altså ikke at nettbanken ikke fungerte med noen nettlesere. På Forbrukerportalens sider kan du lese mer om hver enkelt bank.

Tåpelig. Kunne de ikke spandert på seg å skrive hva som fungerte og hva som ikke fungerte?

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Sendte en mail, jeg. Det går jo ikke an. Gir et feil bilde når bare Konqueror ikke fungerte. Det er jo dessuten en KDE-nettleser og hører ikke hjemme i Ubuntu (bare Kubuntu).

Da kunne de droppen "fungerte tilfredsstillende", og heller skrevet at dersom banken ikke fungerte i alle bankene, fikk den et "nei".

Lenke til kommentar
..

JonT: Er det DnB NOR nettbanken du ikke kommer inn i med Opera mini?

6035148[/snapback]

Det gjelder absolut alle sider.

Bruker Opera Mini 1.1

Får vel gå over til Opera Mini 2 og se om det hjelper.

EDIT: Lasta ned Opera Mini 2 og da funket det helt fint.

Det er sikkert bare Opera sine servere som er stilt inn slik at de ikke skal ta inn forespørsler fra andre versjoner enn Opera Mini 2.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

http://joackim.technicalart.net/

Noen som vet koden for å fjerne "hjem" som er skrevet med vanlig skrift? Jeg skal lage menyen med bilder, så elementet som står "<a href="#">her</a>" ikke skal vises.

<div id="nav">

<a href="#" class="hjem">Hjem</a>

</div>

#nav {
width: 983px;
height: auto;
float: left;
border: 1px solid #BFBFBF;
background: #fff;
margin: 10px 0px 0px 0px;
line-height: 45px;
overflow: hidden;
display: block;

}

#nav a {
color: #616161;
display: block;
padding: 5px;
text-decoration: none;
font: #fff;
width: auto;
}

#nav a:hover {
background: #D5D5D5;
}

Lenke til kommentar

Forstod ikke helt hva du mente nå. Skal du fjerne teksten hjem er det vel bare å fjerne den fra linken? Eller tenkte du på å legge inn bilder?

Da legger du bare til background og bildet i css.

Eller tenker du at teksten skal kun vises hvis leseren ikke støtter bilder?

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...