Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Den er da ute :p

Sitter i det nå.

Kansje jeg skal teste gnome en gang :\

(kansje feil kafee?  :innocent: )

6031345[/snapback]

6.06 er ikke ute enda, kommer jo ikke før 1. Juni. Det er derimot betaen jeg og deg kjører. :)

Og ja, KDE er dårlig. Det er et erkeeksempel på bloatware og dårlig GUI-design. :sick:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da skal jeg for alvor (nok en gang :wee:) prøve å komme meg bort fra Win som hovedplatform.

6031318[/snapback]

Rart det der. Hva er det som gjør at du/dere ikke "klarer" å svtisje helt? Er det spillene? Er det programmene? Utseende? Alltid tenkt litt på dette, hvorfor folk har vanskeligheter med å bytte operativsystem/nettleser etc.

Lenke til kommentar

Jeg er lat, ganske enkelt. Jeg får et lite problem med *noe* som jeg ikke får løst alene på 5 minutter, og jeg hopper tilbake til Win fordi det kanskje er noe som haster litt. Så gidder jeg ikke gå tilbake for å fikse det senere, fordi jeg faktisk må engasjere meg.

Jeg vil gjerne komme meg bort fra Windows, og håper virkelig jeg får gjort det før XP blir så gammelt at alternativet er Vista, for det er definitivt noe jeg ikke skal ha inn på noen av mine maskiner.

EDIT:

Og så har jeg opplevd dårlig støtte for maskinvaren i laptopen min.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Ble akkurat oppringt av avisa og hadde en samtale på vel 20 minutter. Det er gruppa "Infusion" som har fjerna navnet fra bildene og sent dem inn som eget materiale. Fyren på telefonen var såpass hyggelig at jeg ikke engang nevnte honnorar. Han skrev meg dessuten opp på en "freelancer"-liste. Så nå kan jeg vel nesten påberope meg en slik tittel... må bare ha noe greier på trykk først. :)

Lenke til kommentar

hehe, tok meg ca 6 måneder før jeg gikk over fra windoze til linux helt. da hadde jeg dual boot, men gidda aldri. så en dag kræsja windoze og av en eller annen grunn mista jeg ca 300 gb film, 40 gb musikk og ca 300 bilder av klassekamerater i "pinlige" situasjoner. med andre ord: PT, bare vent så skal du sjå... ;) har hatt linux i en stund nå, og mye som ikke funker helt som det skal, skjermdriver hovedsakelig, men etter de to første ukene med linux går jeg aldri tilbake til windoze. føles liksom ikke riktig... pluss, nå kan jeg ikke huske sist jeg måtte reboote heller. aldri mer styr med adware, spyware, virus diverse brannmurer, "filer som er i bruk", "bla bla bla, du må starte maskinen på nytt" osv.

Lenke til kommentar
Han skrev meg dessuten opp på en "freelancer"-liste. Så nå kan jeg vel nesten påberope meg en slik tittel... må bare ha noe greier på trykk først.  :)

6031568[/snapback]

Ikke verst :) Du tar kjempebra bilder, så de må da være interessert i å kjøpe noe.

Orsus: Digger signaturen din, Arctic Monkeys ftw. :)

Lenke til kommentar
Ble akkurat oppringt av avisa og hadde en samtale på vel 20 minutter. Det er gruppa "Infusion" som har fjerna navnet fra bildene og sent dem inn som eget materiale. Fyren på telefonen var såpass hyggelig at jeg ikke engang nevnte honnorar. Han skrev meg dessuten opp på en "freelancer"-liste. Så nå kan jeg vel nesten påberope meg en slik tittel... må bare ha noe greier på trykk først.  :)

6031568[/snapback]

Normalt i slike situasjoner er å ta vanlig freelancer honorar (som vel ligger på 12-1300 pr bilde som er brukt) og gange det med 3. Det er redaktørens ansvar å kontakte fotografen før de kommer på trykk. Selv om et band sender inn bilder av seg selv så betyr det ikke at fotografen har godkjent bruken av dem. Men hvis dette genererer mer arbeid for deg, så er jo det flott.

Lenke til kommentar
Ble akkurat oppringt av avisa og hadde en samtale på vel 20 minutter. Det er gruppa "Infusion" som har fjerna navnet fra bildene og sent dem inn som eget materiale. Fyren på telefonen var såpass hyggelig at jeg ikke engang nevnte honnorar. Han skrev meg dessuten opp på en "freelancer"-liste. Så nå kan jeg vel nesten påberope meg en slik tittel... må bare ha noe greier på trykk først.  :)

6031568[/snapback]

Gratulerer. Frilans fotograf. Det er bare å oppdatere CVen! ;)

Lenke til kommentar

6031568[/snapback]

Hyggelig å høre! Jeg synes fortsatt at du burde kreve penger for bildene de publiserte uten tillatelse. Det fulle og hele ansvaret ligger hos avisen.

Lenke til kommentar
Hadde jeg bare fått registrert meg før Google kom og overtok saken, så hadde det nok vært praktisk en gang i blant.

6030673[/snapback]

Hadde jeg bare fått registrert meg før Google kom og overtok saken, så hadde det nok vært praktisk en gang i blant.

6030673[/snapback]

Samme her...

Syns det har tatt en evighet siden de ble kjøp opp nå :(

...

6031054[/snapback]

PM meg mailen deres så skal jeg invitere* dere :)

* Det vil si at jeg bare deler et dokument og *svisj* så kan dere registrere dere :D

Lenke til kommentar

Haha, noen som har forsøkt å installere opera på noen maskinen systemansvarlig ikke vil ha opera på? "Opera ødelegger dataen, IE er mye sikrere" :tease:

Main changes since 1.2

User interface

Download support on most phones for images, sound, applications etc.

Skin download feature, in Settings

Customizable multi search on home page

Navigation transition animations on phones with enough memory

Speed Dial feature for bookmarks on home page (* plus 1 to 9)

Support for timezones with 30 minute offsets

Added ability to select large pictures in web pages, with a tooltip showing original size

Added font size setting

Display previews of key shortcuts in the command bar

Redesigned home page and settings page

Zoom support for large images

History now only displays unique downloaded URLs

Shortcut for fullscreen toggle is now *, *.

Scrollbar improvements for devices with stylus/pointer support

Network and compability

Improved compability with a large amount of mobile phone models.

Support for BlackBerry devices

Improved support for Palm devices

Miscellaneous

Now support for ~30 languages

Major performance improvments for Nokia Series 60 devices

Replaced TinyLine GZIP third party component with custom component.

Lenke til kommentar
Haha, noen som har forsøkt å installere opera på noen maskinen systemansvarlig ikke vil ha opera på? "Opera ødelegger dataen, IE er mye sikrere"  :tease:

6033799[/snapback]

Korrekt. Jeg bruker Opera her uansett. Jeg konfronterte tullingen med de harde faktaene om IE, og han mumlet noe om at han bestemmer. :)

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...