Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det der visste jeg ikke. (må fikse det med en gang) Men noen som vet om IE7 kommer til å støtte content-type?

5985121[/snapback]

Tror ikke det.

Denne siden skriver alle tingene IE7 har rettet opp, men det er ikke skrevet noe på siden om content-type:

http://www.howtocreate.co.uk/wrongWithIE/?...3A+text%2Fplain

OPS! Selv om IE7 kommer til å ha det kan du ikke begynne å bruke de tingene Microsoft har rettet opp i IE7. IE7 kommer nemmelig bare til Windows XP, så det kommer nok til å sitte mange brukere som fortsatt vil sitte med IE6 etter at IE7 er sluppet ut.

Ellers nyttig sider for å finne ut hva IE-problemer.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Må man fremdeles installere IE7 over IE6?

5985987[/snapback]

Ja, men jeg får bare en feilmelding om at jeg mangler en .dll fil. Dog prøvde jeg Beta 1, og det eneste jeg likte var font-renderingen og designet. Ingenting ellers.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har lastet opp bildene, og nei. Det var ingen forskjell på siden. Jeg gikk innom diverse steder på siden, og alt var likt :)

Så IE7 er en veldig forbedring fra IE6!

post-78946-1145987000_thumb.jpg

post-78946-1145987030_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hmm, hva med praktiske detaljer som host, domene osv? noen som har server/webhotell som har lyst å dele?

edit:genial metafor, btw!

5982016[/snapback]

Ser ikke ut til at noen virker interesert i det i det hele tatt. Sikkert blitt så lei av alle gjentagende spørsmål på forumet at de bare henger her i cafèen. :p

Lenke til kommentar
JonT: Er det sida di? :)

5986865[/snapback]

Nei, men det var den første siden jeg kom på med PNG delvis gjennomsiktige PNG bilder. Har lagt den i innspirasjonsmappa mi. Ganske pen ikke sant?

Commando_sondre: Kan du skjekke denne siden (laget veldig hurtig for testing av margin:0 auto; og position:fixed;)

http://tinget.hotserv.dk/test_css_fixed.htm

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Når det gjelder WDS henger jeg stort sett bare i her i webkafeen. Det er vel hovedsaklig fordi det faktisk er her jeg lærer noe. Har sett meg lei på å hjelpe andre med de samme tingene gang på gang.

5987021[/snapback]

er det ikke derfor man skal lage en wiki sånn at folk slipper å spørre samme om og om igjen? I tillegg kan man også tette igjenn eventuelle kunnskaps hull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
JonT: Er det sida di? :)

5986865[/snapback]

Nei, men det var den første siden jeg kom på med PNG delvis gjennomsiktige PNG bilder. Har lagt den i innspirasjonsmappa mi. Ganske pen ikke sant?

Commando_sondre: Kan du skjekke denne siden (laget veldig hurtig for testing av margin:0 auto; og position:fixed;)

http://tinget.hotserv.dk/test_css_fixed.htm

5987039[/snapback]

Høhøh, måtte le litt. På denne testen viste IE7 den mer korrekt enn Opera og FF. Siden så helt lik ut i Opera og FF. Mens IE7 var best :)

Utrolig men sant!

post-78946-1145990892_thumb.jpg

post-78946-1145990917_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...