Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Kunne noen sett om de fant noen åpenlyse logiske feil i CSS og HTML på denne siden her?

http://lagring.net/dev/dev/fitnessfirst/

Problemet er at #content (som er det hvite feltet) i oppløsninger på mer enn 1270 px i både Firefox på til Linux og Internet Explorer havner på høyresiden, selv om det har float:left på seg.

Edit: Jeg vet det er en del feil i valideringen, men det er lite å gjøre med det for øyeblikket, så vennligst ikke kommentér det, med mindre noen finner en ulukket tag som er vesentlig for plasseringen.

Endret av drange
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett at en bruker skal kunne oppdatere tekst på alle sider på en webside, hvilket (gratis)system bør en da velge..?

Bør være enkelt å sette opp, samt bruke..

5976357[/snapback]

Tenk over nå, trenger man egentlig et cms for det?

Eller kan man like lett bare endre html koden!

5976608[/snapback]

Tja, poenget er helst at en bruker skal kunne endre tekst direkte i nettleseren, uten å måtte ha noe ekstra som f.eks FTP..

Lenke til kommentar
Noe som må lages, noe som koster kunden unødvendig med tid og penger :)

5976685[/snapback]

Så det koster ikke kunden unødvendig med tid å penger om han må ringe/maile Marvil hver gang han trenger å få fikset en typo? Jeffrey Veen-artikkelen advarte faktisk mot sånne ting. :)

Og "et CMS til flere laken"? Hvor kom den fra? Har du hørt om gratis CMS? Wordpress? Cutenews? Mambo? Selv om det er viktig med gode rutiner for innholdsstyring betyr ikke det at en skal unngå CMS totalt. Følg heller mitt enkle prinsipp, at den som lager innholdet også skal være den som styrer innholdet. En webdesigner skal ikke bry seg med innhold, det kan kunden få lov til.

Lenke til kommentar

Jeg poster denne på nytt, da det ikke var noen som svarte første gang

Kunne noen sett om de fant noen åpenlyse logiske feil i CSS og HTML på denne siden her?

http://lagring.net/dev/dev/fitnessfirst/

Problemet er at #content (som er det hvite feltet) i oppløsninger på mer enn 1270 px i både Firefox på til Linux og Internet Explorer havner på høyresiden, selv om det har float:left på seg.

Edit: Jeg vet det er en del feil i valideringen, men det er lite å gjøre med det for øyeblikket, så vennligst ikke kommentér det, med mindre noen finner en ulukket tag som er vesentlig for plasseringen.

Lenke til kommentar
drange: Det hvite feltet er da til venstre i både Opera 9, Firefox 1.5 og IE 6 med en oppløsning på 1600x1200 her.

5977986[/snapback]

drange: Det hvite feltet er da til venstre i både Opera 9, Firefox 1.5 og IE 6 med en oppløsning på 1600x1200 her.

Samme her i 1400x1050.

5978012[/snapback]

Okey... Men er det noen som kan se på kildekoden og se om de finner noe som kan forårsake den feilen?

Og btw: wordpress og cutenews egner seg vel heller dårlig til statiske sider.
Jeg tror du bør holde deg til fakta, jeg...

5977500[/snapback]

Hvor mangler det fakta?

5978033[/snapback]

I det at "[...]Wordpress egner seg [...] heller dårlig til statiske sider". Wordpress er sabla bra til statiske sider, og har man PHP og MySQL, ser jeg absolutt ingen grunn til ikke å bruke Wordpress, selv om man ikke skal blogge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...