Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, her regner det med tåpelige og usaklige argumenter :)

Opera 6.0 kom ut for 5 år siden, og er da vitterlig ikke representativ for ... vel, noe som helst.

Og det måtte jo bare være Marvil som kastet brannfakkelen <3

Endret av PT
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke får detaljert info av webalizeren min for de siste månedene..? Den har "stoppa" på oktober 2005, men søylediagrammet fungerer..

http://dev.sparklingblue.net/webalizer/

5959814[/snapback]

Sikkert fordi du bruker Firefox.

--

Du hostes hos Serve the World så vidt jeg kan huske? Tror jeg har hatt samme problem selv. Gjorde noen endringer for et domene, og da måtte stats aktiveres (eller noe annet merkelig) igjen.

Lenke til kommentar
Jeg skrev at:
Mac ser bare smoother ut i fontene, mens Microsoft sin metode er litt mer sofistikert, med farge-blending i kantene, selv på sort tekst.

Så lurte du på om det var 'propagandavideoen' fra Channel 9, som det var.

Så jeg lurte på om jeg hadde fått feil inntrykk da. Tuner ikke Cleartype fontene ved hjelp av fargetoner?

Opplys meg :)

5956765[/snapback]

Jo - du har rett i hvordan ClearType fungerer. Men jeg ble veldig skuffet da jeg så Office 11 sneak-peak fordi fontene så ekstakt ut som i Mac OS X -- hey! de har tom. gått for Lucida! Det er dette som er interessant, spesielt når de kritiserer hvordan Mac OS X sine fonter er.

5959283[/snapback]

Om jeg hadde rett, så hvorfor kaster du ut ord som 'propagandavideo' da? Og de kritiserer vel bare måte Mac OS X rendrer fonter, ved å smoothe de ut - eller kritiserer de hvordan fontene er? Hadde jeg hatt en god måte å rendre og justere fonter på, så hadde jeg vel kritisert en dårligere måte, kanskje ikke så rart?

Lenke til kommentar
Ikke bare av og på, men trykke på "Apply" hvis den vises under Stats i kontrollpanelet.

5959920[/snapback]

Har hatt det samme problemet fler eganger. Det skyødes antageligvis en feil i loggen, så du må slette dem i tilleg til å deaktivere statistikken. STW gadd ikke gjøre det for meg en gang, så de har sikkert hatt et par slike forespørsler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Hvis dere kjeder dere og lurer på hvor bra prosessor dere har, kan dere bruke dette programmet :) Det regner ut desimalene i PI :p Jeg brukte 4m 07s på 4M. Hva fikk dere?

PS! Det er en .exe-fil ;)

5956972[/snapback]

Jeg laget heller mitt eget litte "finn pi" program med scheme, ved hjelp av Eulers formel:

(define pow
 (lambda (n m)
   (cond
     ((zero? m) 1)
     (else (* n (pow n (sub1 m)))))))

(define find-pi
 (lambda (n m)
   (cond
     ((zero? n) 0)
     (else (+ 1 (* (/ m (+ (* 2 m) 1)) (find-pi (sub1 n) (add1 m))))))))

(* 2 (find-pi 2000 1))

Lenke til kommentar

Jeg styrer litt på med ny nettside for KRIK Rogaland. KRIK er en landsomfattende, kristen organisasjon som bygger på å få ungdom inn i idrett og kristenliv. Pr 2004 var det 10000 medlemmer i 200 lokallag, som hver har lokallagstreninger hver uke.

Jeg ble bedt om å lage ny nettside for KRIK Rogaland. Dette er et typisk gjør-hva-du-vil-oppdrag. Har bare lekt meg i Photoshop og har overhodet ikke tenkt over den praktiske verdien av det.

Liker dere resultatet? :)

post-23240-1145654250_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...