Cucum(r) Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 Heilt nydelig, rett og slett. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 Heilt nydelig, rett og slett. 5944650[/snapback] Mac er nydlig, rett og slett. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 *sukk* Word! Mac Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 Kunne ønske jeg hadde en mac, eller to Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 Er det ikke deilig hvordan mac'en rendrer fonter? 5944612[/snapback] Grattis Henrik! Ang. font-rendering liker jeg Microsoft sin ClearType-teknologi bedre enn Apple sin, men nå er jeg litt rar da Men jeg synes det er mer genialt å bruke RGB-skalaen til å utjevne teksten enn å bare bruke toner av samme farge som teksten er, slik Mac gjør det.. Nå bør det vel nevnes at Mac satser på å gjøre fontene mer lik slik de blir på print, og ClearType er laget for å øke lesbarheten på skjermen... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 Font-renderinga til OS X ligner meir på "smooth"-AA i PS enn ClearType, så neste gang nokon legg ut ein fisk med PS AA på brødtekst, skal eg holde kjeft. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 Trenger noen forslag til ikon til en porteføljeside: Hjem (Et hus kanskje?) Tjenester (Her er jeg helt blank) Portefølje (Dokumentmappe?) Kontakt (Konolutt?) Setter også pris på linker til ikon-inspirasjon. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 many many icons: http://tango-project.org/Tango_Icon_Gallery Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Sjølv er eg av den typen som likar best at vanlig brødtekst ikkje skal ha nokon form for AA på seg, det ser rett og slett reinast og best ut uten, og er lettare å lese. Og må nok kjøpe meg Mac snart eg og Endret 18. april 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 Takk for linken Mc2 Fikk en del ideer der. Driver å lager en porteføljeside. Det skal være relativt lite tekst på den så derfor gikk jeg for et litt smalt og "rotete" design. Det er langt i fra ferdig, men hva synes dere om selve opplegget og fargene? Har den kun i .psd foreløpig, men skal kode den i css i morgen hvis jeg blir frisk Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. april 2006 Rapporter Del Skrevet 18. april 2006 many many icons: http://tango-project.org/Tango_Icon_Gallery 5946091[/snapback] Mye pent.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 Arve: Nå er jo ClearType en teknologi som er utviklet nettopp for å øke lesbarheten av fonter på skjerm da. I hvertfall LCD-skjermer, men hvis jeg ikke husker feil, har jo du LCD-skjerm? Uansett så har jeg veldig lyst på Mac jeg også, de er jo übercleane! Jeg får bare begynne å spare... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 Arve: Nå er jo ClearType en teknologi som er utviklet nettopp for å øke lesbarheten av fonter på skjerm da. I hvertfall LCD-skjermer, men hvis jeg ikke husker feil, har jo du LCD-skjerm? Uansett så har jeg veldig lyst på Mac jeg også, de er jo übercleane! Jeg får bare begynne å spare... 5946984[/snapback] Clean? Etter å ha brukt Mac en god stund nå klarer jeg ikke å bruke WinXP med mindre Clear Type er slått på. Alt annet blir så veldig "tynt" og "nakent" på en måte. Mac er ganske farlig sånn sett, etter at du har brukt en Mac blir alt annet så fryktelig stygt og kronglete. Mac er som å date en Playboy-modell, alt annet blir liksom ikke like bra. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 Arve: Nå er jo ClearType en teknologi som er utviklet nettopp for å øke lesbarheten av fonter på skjerm da. I hvertfall LCD-skjermer, men hvis jeg ikke husker feil, har jo du LCD-skjerm? Uansett så har jeg veldig lyst på Mac jeg også, de er jo übercleane! Jeg får bare begynne å spare... 5946984[/snapback] http://crap.robbiedeluxe.com/photos/mac/po...ook_paris_3.jpg Clean? 5946996[/snapback] Indeed ClearType og AA på Mac gjør noe med en. Har klart å omvende min mor og far til å bruke ClearType, og mor har til og med begynt å kune bruke ClearType-fonter i sine presentasjoner i Oslo Kommune, med Calibri som sans-serif og Cambria som serif-font Synes det er ganske fønn Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 Du må gjerne linke til fontene (siden det virker som om det var fult lovlig å bruke dem) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 De er linket til tidligere i kaféen, men det virker som den siden er nede... Vista fonts Du må huske å skru på ClearType i XP da, hvis ikke er ikke fontene særlig fine. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 Har aldri lagt merke til det "ClearType" greiene, men med en gang jeg skrudde det på ble jeg ganske kvalm :\ Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 Har en video, om dere har lyst på link - så kan jeg rote den opp. Mac bare smoother ut fontene, mens Microsoft sin metode er litt mer sofistikert, med farge-blending i kantene, selv på sort tekst. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 Du mener den propagandavideoen på Channel 9? Har du sett screenshots av Office 11 og sammenlignet med OS X? Big difference...? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 19. april 2006 Rapporter Del Skrevet 19. april 2006 ClearType er deilig. Skjermbildet blit så hardt uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå