Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Til dere som ikke tør å skaffe dere Mac, it's official! :w00t:

...og til slutt en liten morsom sak:

EFI and BIOS

Macs use an ultra-modern industry standard technology called EFI to handle booting. Sadly, Windows XP, and even the upcoming Vista, are stuck in the 1980s with old-fashioned BIOS. But with Boot Camp, the Mac can operate smoothly in both centuries.

Word to the Wise

Windows running on a Mac is like Windows running on a PC. That means it’ll be subject to the same attacks that plague the Windows world. So be sure to keep it updated with the latest Microsoft Windows security fixes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg venter fremdeles på en MacBook 12-tommer. Synes det er dårlig gjort av apple å ikke slippe en macbook i 12-tommers-format, men regner med de venter til de er utsolgt for gamle powerbook 12-tommer før de slenger ut en liten macbook. Uansett regner jeg med å ha råd til en sånn en rundt juletider i år. :)

Lenke til kommentar
Jeg venter fremdeles på en MacBook 12-tommer. Synes det er dårlig gjort av apple å ikke slippe en macbook i 12-tommers-format, men regner med de venter til de er utsolgt for gamle powerbook 12-tommer før de slenger ut en liten macbook. Uansett regner jeg med å ha råd til en sånn en rundt juletider i år. :)

5873278[/snapback]

Du kan se frem til en 13,3" ny "Intel-iBook". Denne kommer mest sannsynlig til å bli lansert like før sommeren -- det er forresten Asus (=kvalitet, alle mine PCer har hatt Asus hovedkort - kjempefornøyd) som kommer til å produsere de nye maskinene. Den første ordren fra Apple ligger for øvrig på 1.2 millioner maskiner, i følge Forbes.

Lenke til kommentar
Tror dere de kommer til å synke i pris eller kan jeg like gjerne kjøpe med en gang jeg har råd?

Jeg skal ha en MacBook Pro, men jeg avventer litt til de har fikset alle småbugs (som oppstår alltid ved rev. 1). Apple har allerede adressert en rekke av problemene (som viftelyd, harddiskstøy, unormal skjerm etc.), så i løpet av juni ca. vil jeg gå til innkjøp av mine nye Mac.

Hint: Meld deg inn i ADC og få 20% rabatt ved kjøpet. ;)

Lenke til kommentar

5873278[/snapback]

Du kan se frem til en 13,3" ny "Intel-iBook". Denne kommer mest sannsynlig til å bli lansert like før sommeren -- det er forresten Asus (=kvalitet, alle mine PCer har hatt Asus hovedkort - kjempefornøyd) som kommer til å produsere de nye maskinene. Den første ordren fra Apple ligger for øvrig på 1.2 millioner maskiner, i følge Forbes.

5873493[/snapback]

Vil ikke ha iBook, vil ha noe kraftigere enn det. ;)

Lenke til kommentar

ADC står for Apple Developer Connection. Dersom du studerer IT på høyskole- eller universitetsnivå kan du melde deg inn (koster USD 100) og nyte forskjellige goder, deriblant mye gratis programvare (bl.a. nye versjoner av Mac OS X) samt 20% på din første ordre som ADC-medlem. Jeg ble selv medlem da jeg hadde systemutvikling på VKII, så du ikke gå på universitetet for å bli medlem.

...jo, også får du en Mac t-skjorte i beste utvikler-størrelse i "velkomstpakken" din (XXXXL).

Lenke til kommentar
Mac1.no har forresten en ypperlig ADC-guide for dummies. :)

5873908[/snapback]

Leste litt der og ser rabatten der er større en studentrabatt så da går jeg for det der. Skal studere It ledelse og økonomi men har jo ikke studentkort ennå, venter til rundt juni jeg også men vil ikke vente så mye lengre. Tror dere det går med et VGS papir studentkort (alt vi fikk)?

Ja XXXXL har jo jeg skikkelig bruk for som er tynn som ej fjøl :!: Jaja, kan bruke den som kjole.

Lenke til kommentar

Jepp! Jeg sier nok i fra når jeg bestiller MacBook Pro. Men du kan jo bare melde deg inn i ADC nå? Medlemskapet varer i et år, så du har jo god tid på deg. Dessuten får du DVDer i posten hver måned med programvare og slikt, så du kan glede deg til dagen du sitter med en splitter ny Mac hjemme. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...