Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å lage en side som skal liste opp artikler i en kategori. Jeg skal liste dem opp med overskrift, bilde, ingress og "les mer" link. Jeg har satt hver "artikkel" inn i en boks med alt dette, men problemet mitt er at boksene vokser i høyden etter hvor lang ingressen er. Jeg har satt "heigt; 200px;" for å få alle like høye, men syns det er en litt for dårlig løsning. (jeg skal altså ha 2 artikler i bredden nedover)

Noen av dere som vet en bra løsning, eller har sett sider der dem gjør dette på en smart måte?

sånn ca slik:

-------------
|    _   _   |
|   |_| |_|  |
|    _   _   |
|   |_| |_|  |
|    _   _   |
|   |_| |_|  |
-------------

Lenke til kommentar

Å prøve å begrense høgda på boksen når innhaldet i den hindrar deg bør du ikkje gjere, då endar brukarane dine opp med å ikkje forstå kvifor teksten brått er kutta av ;)

Sett heller ei fast breidde på boksane, og om du absolutt må ha alle boksane like høge kan du sette høgda fast til ein verdi du veit aldri vil nåast uansett.

Uansett kva slags løysing du vel her, vil du på visse system med visse innstillingar truleg kunne øydelegge strukturen din litt - rett og slett fordi HTML er eit språk der nettlesaren sjølv er med på å bestemme litt.

Lenke til kommentar
Oida? Er jeg blitt populær i Iran? :(  (Sakset ut fra Google Analytics):

Hehe, hadde 14 besøk fra Iran forrige måned. Og 10 fra Sudan... Kan være artig å studere slike tall. F.eks finner jeg ut at siden min er dobbelt så populær i Sri Lanka, som i Finland :dontgetit:

Er det sånn at Nord-Korea er fullstendig inne(ute?)stengt fra Teh Interweb? Ca. alle andre land borti Kina-området er representert i statistikken - bortsett fra Nord-Korea :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Oida? Er jeg blitt populær i Iran? :(  (Sakset ut fra Google Analytics):

Hehe, hadde 14 besøk fra Iran forrige måned. Og 10 fra Sudan... Kan være artig å studere slike tall. F.eks finner jeg ut at siden min er dobbelt så populær i Sri Lanka, som i Finland :dontgetit:

Er det sånn at Nord-Korea er fullstendig inne(ute?)stengt fra Teh Interweb? Ca. alle andre land borti Kina-området er representert i statistikken - bortsett fra Nord-Korea :hmm:

5867338[/snapback]

Fikk besøk fra Japan her om dagen :cool:

Lenke til kommentar
Halla folkens! :D

Leeenge siden jeg var her sist. :p Hvem er det av den gode gamle gjengen som fortsatt driver med web? Skjedd noe spes siden sist?

dunis, arve, mikka, henrik osvosv still here?

5867491[/snapback]

Neimen for svarte, er det ikkje Geir? :D

Snakker ofte nok med deg, og har igrunn ikkje noke spesielt å påpeike no. Den gode gamle gjengen er her vel fortsatt ja, dog med litt variert aktivitet.

Tenkt å returnere til WDS, eller?

Lenke til kommentar
Tenkt å returnere til WDS, eller?

5867547[/snapback]

Sry, need epix. :p

Neida, ikke med det første, har egentlig ikke lysten i det hele tatt. Og så henger jeg sikkert alt for lang bak nå så jeg må til å lære alt fra scratch igjen. Mekka faktisk en side for noen uker siden for en frititdsordning. Kommer ikke til å vise den her, for å si det slik. :D

Lenke til kommentar
Jeg holder på å lage en side som skal liste opp artikler i en kategori. Jeg skal liste dem opp med overskrift, bilde, ingress og "les mer" link.  Jeg har satt hver "artikkel" inn i en boks med alt dette, men problemet mitt er at boksene vokser i høyden etter hvor lang ingressen er. Jeg har satt "heigt; 200px;" for å få alle like høye, men syns det er en litt for dårlig løsning. (jeg skal altså ha 2 artikler i bredden nedover)

Noen av dere som vet en bra løsning, eller har sett sider der dem gjør dette på en smart måte?

sånn ca slik:

-------------
|    _   _   |
|   |_| |_|  |
|    _   _   |
|   |_| |_|  |
|    _   _   |
|   |_| |_|  |
-------------

5865926[/snapback]

Du kan sette overflow: auto; da vil all teskt som kommer utfor div'en fortsette uten at diven strekker seg. Hvis du vil ha scroll kan du skrive overflow: auto eller scroll.

Polecat: Høres kjent ut :hmm: Du som drev med demoted.org? Tror du lagde en side til meg for noen år siden, før jeg visste hvordan jeg skulle lage dem selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...