Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lagt til mailscript, kontaktskjema, søkemotorer og linker på siden min. Hva synes dere?

link

5853504[/snapback]

Ganske fancy, kanskje du burde lage til slik at de kan velge om de vil søke på telefonnummer eller navn også?

1800 poster :fun:

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lagt til mailscript, kontaktskjema, søkemotorer og linker på siden min. Hva synes dere?

link

5853504[/snapback]

Teksten kunne nå ha forsvunnet når input feltet er i fokus?

Hadde nå vært fint hvis du fikk opp informasjonen på ditt eget design da, fikset det selv en gang når jeg bruke datamaskinen som telefon svarer, da hentet den ned informasjon om de som ringte også, lagret telefon nummeret i en mysql database for å bruke senere, der kunne jeg også registrere telefon nummer som var hemmelige også.

Lenke til kommentar

Jeg føler at Thunderbird holder i massevis for meg, har liksom ikke så mange feeds jeg følger med på, er et par hardware-sider, noen webdev-blogger og diverse... Men FeedDemon så jo ikke så dumt ut, egentlig :)

Edit: Det eneste som er dumt er at det ikke er støtte for Atom.. Med mindre noen andre Thunderbird-brukere her har en extension som fikser støtte? ;):p

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

ok, jeg har fått i oppgave å lage en hjemmeside til ei venninne, og hu like jente-aktive saker, feminine farger etc etc. Etter å ha tenkt knakende hardt i ca 20 min kommer jeg ikke på noe som helst.... noen som har noen "guidelines" for hvordan en jenteside skal se ut? trenger inspiration her...

Lenke til kommentar

Bruk nyanser av lilla og rosa, og prøv å få det til å se bra ut? Eller så kan du

jo bruke lyseblå nyanser.. Bruk det du forbinder med henne da, eller spør

henne hva slags farger hun vil ha?

Hvordan den skal se ut kommer jo an på hva slags side det skal være også,

da... Skal hun ha en blog har du jo hauger av blogger du kan se på hvordan

ser ut, som du kan la deg inspirere av..

Lenke til kommentar

haha! genialt orsus!

rødøye:dyr... hmm. hu er snart 18 da...

jibby: lilla og rosa var ikke dumt i det hele tatt. ikke tenkt på det... og kunne du gi meg noen linker til de bloggene? hadde vært bra å se hvordan de ser ut.

takk folkens

Lenke til kommentar

Har et aldri så lite spørsmål:

Hvor god bør man være for å kunne ta seg betalt for websider. Holder det å kunne CSS, XHTML og sette opp enkle nyhetsscript, bildegalleri osv. eller bør man kunne php, flash og andre mer avanserte ting?

Lenke til kommentar
Har et aldri så lite spørsmål:

Hvor god bør man være for å kunne ta seg betalt for websider. Holder det å kunne CSS, XHTML og sette opp enkle nyhetsscript, bildegalleri osv.  eller bør man kunne php, flash og andre mer avanserte ting?

5856895[/snapback]

Kommer vel helt ann på hva kunden er ute etter, hvis du klarer å lage en side som firmaet/personen er fornøyd med så kan du ta betalt.

Lenke til kommentar

Du kan ta deg betalt for å lage hjemmesider så fort du har skaffet deg en PC, men det betyr ikke at du får deg kunder... Nå for tiden vil jo gjerne folk ha

en side som ser bra ut, og nå er det jo blitt enda populært å ha sider som er

"standards compliant", så du bør vel ha de kunnskapene du sier du kan. Det

å kunne PHP og Flash blir vel mer en bonus :)

Men det kommer jo helt an på hva slags side kunden vil ha også, men det sier

seg jo selv..

Lenke til kommentar
Pssst, Jesper! Du har 5 linjer i signaturen din :)

--

Selv om alle kan lage en nettside, alle kan ta betalt for å gjøre det og alle kan få seg kunder, betyr ikke det at alle bør gjøre det :p

5857068[/snapback]

:!:

Har sett noen slike skrekkens eksempler tidligere. Vil påstå at jeg har ganske gode kunnskaper innen XHTML og CSS og greie nok innen Photoshop. et eksempel

Ikke ment som reklame altså :)

Lenke til kommentar

Selv om jeg kan html og css ganke godt så vil jeg aldri klare å lage en side jeg er fornøyd med, og dermed kan jeg heler ikke få betalt for den... holder meg til php programmering jeg, det tar betalt for. Så har jeg andre som fikser designet :)

Lenke til kommentar

hmm, interessant. hvor mye tar folk for arbeid da? alt fra "blanke" html/css/(flash) sider til mer dynamiske sider (med server side koding)? Jobber dere fast med dette eller er dette fritids inntekt? (Betaler dere skatt?) Har dere utdannelse innenfor faget? Tenkt å satse på det fremover? Hvordan får dere jobbene? Hvor mye jobb får dere?

(Wow, mange spørsmål, men er nyskjerrig :) )

Lenke til kommentar

PT: Oi, shit! Får redigere når jeg har skrevet ferdig :p

Jeg har ingen fast pris per oppdrag, kommer helt an på type side.. Akkurat

nå jobber jeg med det kun som en hobby, men jeg tror nok jeg kjører på

med en utdannelse i det når jeg blir ferdig med videregående og siviltjenste.

Vurderer sterkt en Bachelor of Communication, med ett år i Norge og to år

i Australia.

Oppdragene kommer vel mest fra kjente, i hvertfall nå når jeg ikke har noen

hjemmeside som er funksjonibel enda.. Har ikke hatt tid til å fikse den enda,

mangler en del back end PHP-koding...

Lenke til kommentar

Hvor mye tar folk for arbeid da?

Ikke det at jeg har lagd så mange sider som jeg har fått penger for, men har vært mellom 2000 og 5000.

Alt fra "blanke" html/css/(flash) sider til mer dynamiske sider (med server side koding)?

Sidene i forrige svar var nesten statiske, med unntak av at de bruker et includescript og har kontaktskjemaer.

Jobber dere fast med dette eller er dette fritids inntekt? (Betaler dere skatt?)

Fritid. "Ingen kommentar."

Har dere utdannelse innenfor faget? Tenkt å satse på det fremover?

Nei, men starter mest sannsynlig på NITH til høsten, webkommunikasjon.

Hvordan får dere jobbene?

Venner/kjente/lærere, familie.

Hvor mye jobb får dere?

Nå i det siste har det vært en del tilbud, faktisk. Ferdig med en side for et par uker sida, administrerer en russeside (selv om det ikke er noe jeg får betalt for), har ett oppdrag og mulighet til å ta på meg et til når som helst...

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...