Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kritikk?!?

Mye arbeid igjen før den er ferdig, ønsker bare noen tilbakemeldinger før jeg jobber videre :)

5849219[/snapback]

Nydelig og behagelig blåfarge. Er fonten Myriad? Digga hover-effekten på logoen.

Ellers er menyen borked i Opera. Ramma syntes jeg ikke passet helt inn. Mangler litt struktur... vet ikke hvor jeg skal holde øynene ^^

Lenke til kommentar

Herregud, Ingve. Hvordan klarer du det?! :p

Sjekket Firefox på laptopen nå. Der vises den nesten identisk som bildet jeg postet over, men nå var den midtstilt og med to menyelementer øverst og ett under, fremfor ett øverst og to under.

Du har altså klart å lage en nettside som vises forskjellig på hver eneste PC/mac - uavhengig av browser :p

Lenke til kommentar
Er fonten Myriad?

5849727[/snapback]

Jepp :)

Herregud, Ingve. Hvordan klarer du det?! :p

Sjekket Firefox på laptopen nå. Der vises den nesten identisk som bildet jeg postet over, men nå var den midtstilt og med to menyelementer øverst og ett under, fremfor ett øverst og to under.

Du har altså klart å lage en nettside som vises forskjellig på hver eneste PC/mac - uavhengig av browser :p

5849865[/snapback]

Har ikke peiling :p

Vises greit i både Opera, FF og Safari på min Mac. Fungerer også fint i IE6 og FF for PC, har ikke testet i Opera ennå.

Merkelig.

Lenke til kommentar

øh... først trodde jeg at designet var langt over mitt nivå av forståelse, men nå som jeg får se hvordan den skal se ut er jeg ganske imponert (på hvordan den skulle ha sett ut).

Ser sånn ut (se vedlegg) hos meg i både firefox 1.5 og opera 9. Kjører SuSE om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Menyen så ut som om den bare var "satt der". Den passet ikke inn i et ellers relativt moderne og rent design. Jeg ville prøvd med en enklere ramme.

5850233[/snapback]

Ja, rammens farge passet vel heller ikke spesielt godt. Veldig kontrast/"utstående".

Ellers er det supert! Blå er en fin grunnfarge, spør du meg!

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Okok, takker for bug-rapporter og tilbakemeldinger ellers :)

Skal finne en ny menyløsning og prøve å rette opp alle bugs. Er enig i at rammen ikke passer inn, og den stjeler for mye oppmerksomhet.

Får se om det kommer opp noe nytt i løpet av kvelden..

edit: skrivefeil

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

Er Firefox dårlig til å behandle store mengder informasjon?

Jeg har prøvd denne fine testtabellen min en del nå: http://home.no.net/endrebjo/prove/gange/suicide.php?size=500

En del av tiden er sikkert båndbredde og PHP-server sin feil, men allikevel. Firefox 1.5.0.1 bruker 44 sek på å laste den, og tar 174 MB av minnet da (HTML-filen blir ca. 3,3 MB).

Opera 8.53 bruker bare 21 sek på å laste den, men bruker nesten like mye minne som Firefox, altså 170 MB.

Internet Explorer 6 laster på 31 sek, men tar faktisk bare 140 MB av minnet.

Men disse kjedelige tallene er ikke alt. Å bla opp og ned og til siden i tabellen går ufattelig hakkete i Firefox. Det hjelper ikke å slå av jevn rulling heller.

Opera har ett merkbart hakk i begynnelsen, men etter det kan man bla så fort man vil og allikevel få med seg all infoen uten ett eneste hakk.

Internet Explorer er helt fantastisk. Den bruker ingen tid på å hakk eller liknende i begynnelsen, men er "fit for fight" helt fra begynnelsen, og viser ingen tegn til hakking under rulling hverken opp og ned eller sidelengs.

Har dere noen innspill til dette.

Lenke til kommentar

Ufattelige mengder data da!

Internet Explorer er jo innebygd i win så vil derfor kunne behandle store mengder data lettere. ang mer bruk av minne, opera og firefox er tross alt mer enn bare en nettleser, og mye av minnet ie bruker kan være skult i andre resurser.

Lenke til kommentar

I IE6.0 hos meg får eg ikkje sjå noko som helst før heile sida er lasta (veit ikkje kor lang tid det tok, dog). Deretter kan eg scrolle jevnt og fint.

Gjekk ein del fortare i opera, og kan scrolle fint fra begynnelsen av. Der får eg dog ikkje "smooth scrolling" effekten, fordi eg har skrudd den av pga det faktum at den kun er plagsom :)

FireFox var identisk med Opera, berre litt treigare.

Minnebruk har eg ikkje noko samanlikningsgrunnlag pga det faktum at eg har oppe så mange andre sider i Opera. Uansett, Opera er jo bygd for - som nokon skreiv tidligare her i webkafeen - å bruke alt det minnet som er tilgjengelig om nødvendig, for så deretter å tømme litt når det blir behov for det fra andre program. På den måten kastar ein ikkje bort minne :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...