Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Kjøp ei blank T-skjorte og sånne ark du kan skrive på sjøl - da lager du deg et motiv i PS, skriver ut på et sånt ark og stryker på. Gjort det på et par T-skjorter sjøl, og det funker veldig bra. Slitesterkt blir det og.

Einaste er at det er litt trøbbel å trykke på andre ting enn kvite t-skjorter :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
^ sett på thinkgeek.com? mye tøft der

5843268[/snapback]

Takk, skal sjekkes ut :)

hva med og lage noe spenstig selv, og få det trykkt? Koster ikke all verden, og ikke minst; kult å ha noe som ikke alle andre har :)

5843598[/snapback]

Neppe aktuelt, men jeg kan jo undersøke litt :)

Kjøp ei blank T-skjorte og sånne ark du kan skrive på sjøl - da lager du deg et motiv i PS, skriver ut på et sånt ark og stryker på. Gjort det på et par T-skjorter sjøl, og det funker veldig bra. Slitesterkt blir det og.

Einaste er at det er litt trøbbel å trykke på andre ting enn kvite t-skjorter :p

5844010[/snapback]

Tja, vil hels ikke ha hvit :p

EDIT: Eventuelt hadde det ikke gjort noe med en med Mac/Apple-trykk på heller :p

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar
Si ifra hvis du finner et sted som trykker få eksemplarer til en overkommelig pris, da, for jeg har også planer om dette.

5843966[/snapback]

Det ligger et lite trykkeri, nede bak politihuset i oslo sentrum.. Rett ved thai restauranten "Rice Bowl".. Der tar de rundt 100 spenn for trykk (+50 kr for fruit of the loom t-shirt).. Dette er da hvis fila ikke består av mer enn 32 farger eller noe sånnt. Da går det under foto-trykk.. Dette er noe dyrere. :) Husker desverre ikke navnet i forbifarten..

Når det gjelder sånne strykemerke-ark, så fungerer de veldig bra. Må bare vaskes forsiktig, så holder trykket seg bra, lenge! Lagde en del t-skjorter på media. Og Trykket holder seg fint enda! :)

Lenke til kommentar
Spørsmål: Margin og padding går mye på det samme. Hva er mest semantisk å bruke når alt innhold i en div skal så og så langt fra kantene?

Litt teit flisespikkeri kanskje, men jeg lurer nå allikevel. :fun:

5844408[/snapback]

Margin angir avstanden fra "den ytterste" kanten til andre elementer. Det burde være margin hvis du skal flytte det.

Padding brukes for å flytte innholdet i forhold til f.eks. border og faller innenfor margin.

Edit: Du burde altså bruke margin til ditt formål :)

Kjekk å ha:

boxdim.gif

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
^ sett på thinkgeek.com? mye tøft der

5843268[/snapback]

Takk, skal sjekkes ut :)

hva med og lage noe spenstig selv, og få det trykkt? Koster ikke all verden, og ikke minst; kult å ha noe som ikke alle andre har :)

5843598[/snapback]

Neppe aktuelt, men jeg kan jo undersøke litt :)

5844010[/snapback]

Tja, vil hels ikke ha hvit :p

EDIT: Eventuelt hadde det ikke gjort noe med en med Mac/Apple-trykk på heller :p

5844208[/snapback]

Det du kan gjøre er å kjøpe noen t-skjorter, kontaktpapir og tekstilmaling. Så lager du en fin liten logo/trykkting, printer ut, skjærer ut i kontaktpapiret og maler på t-skjorten med enten en vanlig malingsrulle eller kanskje en svamprulle.. Bare husk å stryke over når det er tørt, for å få det til å feste seg bedre...

Edit: bigben247: Nilz heter trykkeriet..

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar
Si ifra hvis du finner et sted som trykker få eksemplarer til en overkommelig pris, da, for jeg har også planer om dette.

5843966[/snapback]

Det ligger et lite trykkeri, nede bak politihuset i oslo sentrum.. Rett ved thai restauranten "Rice Bowl".. Der tar de rundt 100 spenn for trykk (+50 kr for fruit of the loom t-shirt).. Dette er da hvis fila ikke består av mer enn 32 farger eller noe sånnt. Da går det under foto-trykk.. Dette er noe dyrere. :) Husker desverre ikke navnet i forbifarten..

Når det gjelder sånne strykemerke-ark, så fungerer de veldig bra. Må bare vaskes forsiktig, så holder trykket seg bra, lenge! Lagde en del t-skjorter på media. Og Trykket holder seg fint enda! :)

5844588[/snapback]

Ai, ai... noe slikt jeg lette etter! Takk! :)

Lenke til kommentar

Holder på med et inclucde scritp jeg fant på forumet for en stund siden.

Jeg skal prøve å linke til en side som befinner seg inne i en mappe.

for vanlige linker bruker jeg: <a href"?innhold=galleri">Galleri</a>

for å nå filer inni en mappe trodde jeg man brukte

<a href"?innhold=bilder/bursdagsbilder">Bursdagsbilder</a> men tydeligvis ikke, for jeg får bare opp feil side da.

Hvordan skal en slik link se ut?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

okei, så det er ingen "universal" måte man gjør det på? Da må jeg nesten spør i php forumet.

edit:

leste litt mer i koden på scriptet. Linker med dette scriptet blir visst slik

<a href"?sub=MAPPENAVN&innhold=SIDENAVN">

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Denne hosten her ser ganske bra ut! Noen som har prøvd den?

5844288[/snapback]

Ja, kan ambefale dem. Har selv brukt dem i nesten et aar, og er feldig fornoyd.

Lenke til kommentar

Kritikk?!?

Mye arbeid igjen før den er ferdig, ønsker bare noen tilbakemeldinger før jeg jobber videre :)

---------------------

Jibril2k: Spørs om jeg har ferdigheter, og ikke minst tålmodighet, til å lage det på den måten. Er liksom ikke min greier å holde på med maling og styr :p

Ligger an til at jeg bestiller noe fra nettet, eventuelt får med flere og trykker opp noen på et trykkeri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...