Inc Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Hvordan får jeg skrift gjennomsiktig. Jeg har en svart bakgrunn og det jeg skriver oppå blir gjennomsiktig?? i ps altså 5808996[/snapback] PÅ layers toolbaren tar du bare å sener opacityn 5809044[/snapback] NJanei.. tror ikke det var sånn. Jeg har f.eks fire layer med forskjellig drit og på det øverste har jeg skrift. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette.. Men skriften skal liksom etse vekk alle lagene under, Du ser gjennom bilde der skriften er. Endret 25. mars 2006 av regga Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Ctrl+klikk på den lille thumbnailen på tekst-layeret slik at du får markert bokstavene, deretter går du over på hvert av de underliggende lagene og trykker Delete for å fjerne det markerte området. Endret 25. mars 2006 av Loomy Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Men jeg er så snill at jeg kjøper musikk og film jeg liker. Må nesten ha noe håndfast. 5807943[/snapback] Jeg og. Laster seff en del ned, men kjøper en god del også (avhenger litt av økonomien, seff). Kjøpte CDer for rundt 1000kr når jeg var i London sist helg. Film er det min far som driver innkjøp av, vi har ca. 100-200 DVDer i huset. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ctrl+klikk på den lille thumbnailen på tekst-layeret slik at du får markert bokstavene, deretter går du over på hvert av de underliggende lagene og trykker Delete for å fjerne det markerte området. 5809250[/snapback] Bedre å lage ei layermaske der, så kan du berre fjerne den om du skulle fjerne feil område. Å maske vekk ting i stede for å fjerne det heilt er ofte lurt for å kunne beholde en viss kontroll over det Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ctrl+klikk på den lille thumbnailen på tekst-layeret slik at du får markert bokstavene, deretter går du over på hvert av de underliggende lagene og trykker Delete for å fjerne det markerte området. 5809250[/snapback] Bedre å lage ei layermaske der, så kan du berre fjerne den om du skulle fjerne feil område. Å maske vekk ting i stede for å fjerne det heilt er ofte lurt for å kunne beholde en viss kontroll over det 5809830[/snapback] hehe, tror du at du kan forklarer litt nærmere. Skal jeg marker teksten før jeg tar layer mask? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg er veldig pirat, hadde jeg hatt en jobb så hadde jeg nok ikke seilt på de syv hav så ofte. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 In case you didn't know Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 I stolheisen i Sverige hadde de faktisk reklamer for et CMS. Den var ny. Var imCMS(.net) det var snakk om. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hehe, man skulle jo i utgangspunktet ikke tro at det var et effektivt sted å ha reklamer for CMS-er, men det er nok ikke så dumt... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Kjøpte CDer for rundt 1000kr når jeg var i London sist helg. Film er det min far som driver innkjøp av, vi har ca. 100-200 DVDer i huset. 1000 kr? For slike summer kan man få hele metalutvalget på Platon og Platekompaniet til sammen! Uansett foretrekker jeg gratis-CDer Lenke til kommentar
Raging_Bull Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har litt problemer med en css kode her: table { border-style: solid; border-width: 3px; border-color: #000000; background-repeat: no-repeat; background-color: #FFFFFF;} Var så dum at jeg designet siden i IE, og der funker bakground repeat koden, men det gjør den ikke i firefox. Noen som vet den tilsvarende koden som funker? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg skjønner ikke problemstillinga; skal du repetere en farge? Kunne du slengt opp et screenshot? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hoi! Har ikke lagt merke til bloggen din før, Loomy. Enkel og grei, samtidig tøff Lenke til kommentar
Raging_Bull Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Beklager. forklarte litt dårlig. Jeg har et bakgrunds bilde, som jeg bare vil vise en gang. jeg vil altså ikke at det skal repeteres gang på gang.Hvordan gjør jeg det? Skal vise et bilde hvis jeg bare husker noe opplastings side for bilder. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 background: url(blabla) 50% 50% no-repeat; Hvis du vil ha det i midten, f.eks... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 hvor ligger stylen til bildet da? koden i css blir background:#00000 url('bg.gif') top center no-repeat; Lenke til kommentar
Raging_Bull Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har ikke hengt med noe mere til bildet. Er veldig simpel css. Er bare en enkel bakgrund i en tabbel. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 ehm, jeg må desverre si at jeg ikke har særlig peiling på tabbeler, men har du angitt bildet til tabbellen i htmlen? Prøv å ha så lite "design" i htmlen så mulig å styr alt som har med design og utseende med css. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hoi! Har ikke lagt merke til bloggen din før, Loomy. Enkel og grei, samtidig tøff Takker! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har heller ikke visst om bloggen din før. Veldig rent, enkelt desig og lett-leselig! Akkuratt sånn en blog skal se ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå