mikk- Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har et spørsmål: Hva bruker man clear: til i CSS? Og hva er forskjellen på both og left/right? 5794293[/snapback] Clear er «her får ingen andre elementer være». Clear: left; bestemmer at ingen (floatede) elementer kan ligge på venstresida. Dette elementet vil da legge seg under det floatede elementet i stedet for å ligge ved siden. both bestemmer naturligvis at ingen elementer får ligge på noen av sidene. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Er grunnen til at dere ikke har tid at dere henger her helle tiden Ja, der har du meg i et nøtteskall for tida Jibba: For et par uker sida logga han (PC) på MSN opptil flere ganger! :O Lenke til kommentar
Even. Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har et spørsmål: Hva bruker man clear: til i CSS? Og hva er forskjellen på both og left/right? 5794293[/snapback] Clear er «her får ingen andre elementer være». Clear: left; bestemmer at ingen (floatede) elementer kan ligge på venstresida. Dette elementet vil da legge seg under det floatede elementet i stedet for å ligge ved siden. both bestemmer naturligvis at ingen elementer får ligge på noen av sidene. 5794621[/snapback] Takker for god forklaring Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Bah! Noen som vet hvor man får tak i den nyeste Opera 9 betaen? Har sjekket labs.opera.com, men der ligger plutselig bare build 8212 (selv om jeg lastet ned 8265 for ikke lenge siden, fra samme sted :S). Lenke til kommentar
PT Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Nyeste Opera build finner du her, men det er en weekly build. Siste "skikkelige" Opera 9 release er vel den du finner her. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Operas Snapshot? 5796053[/snapback] Det er den "gamle" 8212. Nyeste Opera build finner du her, men det er en weekly build. Siste "skikkelige" Opera 9 release er vel den du finner her. 5796072[/snapback] Der ja, takker! Opera sine sider er SERIØST uoversiktlige. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få siden min til å strekke seg hele veien etter teksten. Nå følger den teksten litt men så kommer teksten over footeren og fortsetter...i IE fungerer den som den skal Se f.eks her http://eventob.frac.dk/?page=worklog_subwoofer Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Jobb er jobb, det å få de 3 årene man trenger i praksis før man kan søke på 90% av alle jobber er viktig! 5794129[/snapback] Men nå har jeg sånn ca 0 praksis, så hadde nok ei fått jobben. 5794279[/snapback] Sto ikke at man trengte jobb erfaring med vg jobben da... det som var poenget! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hoho, sitter med gentoo sin links2 greie aa surfer naa, har sjekket ut et par sider og de fungerer faktisk helt flott. Det jeg ser er en svart bakgrunn og hvit tekst Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få siden min til å strekke seg hele veien etter teksten. Nå følger den teksten litt men så kommer teksten over footeren og fortsetter...i IE fungerer den som den skal Se f.eks her http://eventob.frac.dk/?page=worklog_subwoofer 5796442[/snapback] Prøv å ta bort "height: 100%;". Hvis du vil ha en bestemt høyde kan du bruke: min-height: 500px; /height:500px; Lenke til kommentar
Even. Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Tusen takk skrev: height: 100% 1000px; Da fulge den teksten Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Har aldri brukt flash, men fikk en flashfil jeg skulle legge på min arbeidsgivers nettside. Fikk kode (trolig Dreamweaverkode) av leverandøren vår, men flashen vises bare i IE, ikke i Opera/FF. Det er brukt <object> Hva kan jeg bruke / må jeg gjøre for at det skal fungere ? LINK Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="470" height="473"><param name=movie value="filer/banner_umbro.swf"><param name=quality value=high><embed src="filer/banner_umbro.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="470" height="473"></embed></object> prøv nå da. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Takker - koden blir litt fucked i CMS'et men Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) "Min" kode er kortere: <input value="jesus" onfocus="this.value='';this.onfocus=null"> . Mente jeg hadde sett en slik kode man kun puttet i selve inputen, thanks! Hva med jeg legge til for at dersom man trykker i input'en men ikke skriver noe, så kommer den opprinnelige value opp igjen? Dette skal selvsagt kun skje dersom value = "" Edit: OnExit / OnUnfocus eller noe feature lixxom - kjedelig om formen er useless om noen «tab»'er seg i gjennom Endret 23. mars 2006 av JohnRichard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 http://kastdegutitilgjengelighet.webaksess.no/ Hva syntes folket ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Lemen: Forstår ikke de dobble div'ene du bruker. Det er jo et enkelt ugrafisk grensesnitt, kan ikke se behov for de. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Edit: OnExit / OnUnfocus eller noe feature lixxom - kjedelig om formen er useless om noen «tab»'er seg i gjennom 5798019[/snapback] er det ikke sånn det funker?: <input value="hello" onfocus="this.value('world');" onblur="this.value('hello');" /> Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Er det nokon av dykk som abbonerer på Boxes and Arrows? Eg hadde heilt gløymd sida fram til for ei vekes tid sida, men no har den sin faste plass i Bloglines. http://www.boxesandarrows.com/view/four_mo...design_for_them Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå