Jesper Karsrud Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hehe, det synes egentlig jeg også, men akkurat nå er jeg lei Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er det i skulesammenheng? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Akkurat nå er det ingenting, men driver med et lite CMS hjemme nå, som har et par relaterte tabeller.. Eller.. Driver med Access på skolen, men der gidder jeg ikke å skrive SQL-setninger når jeg likegjerne kan bruke veiviserne og andre funksjoner som ligger inne i programmet som gjør det for meg.. I PHP derimot.. Der blir det litt annerledes Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Haha, sjekk denne artikkelen på dagbladet.no.. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/21/461336.html De har blåst opp dette bildet til 858x450px.. Edit; Fan, dem bytta det. Endret 21. mars 2006 av Marvil Lenke til kommentar
andesam Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hvordan kan man enklest mulig dele en tekst inn i kolonner? Er det mulig i css? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hvordan kan man enklest mulig dele en tekst inn i kolonner? Er det mulig i css? 5787178[/snapback] Hva mener du? 3 rader nedover med tekst på en måte? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 ja. spalter er vel det riktige ordet. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Det går bra med css ja, bare å lage 3divs og gi dem "float: left;" i css så legger de seg ved siden av hverandre istedenfor under hverandre. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Ordentlige tekstspalter blir ikke mulig før i CSS3. Med andre ord kan du bare glemme det de første årene iallfall. Du må altså dele opp teksten manuelt i bokser. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) får vel bare dele tekste manuelt da. takk for hjelpen Endret 21. mars 2006 av andesam Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) får vel bare dele tekste manuelt da. takk for hjelpen 5787346[/snapback] Eller bare lage en tabell. Tror ingen omkommer. <table> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> </table> Style med CSS, selvsagt. Hvis du ikke kan lage 3 spalter med CSS og må vente fpr nettleserene har implementert CSS3 for å få det til, syntes jeg at vi kan bruke andre metoder. Endret 21. mars 2006 av dan1el Lenke til kommentar
Even. Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 får vel bare dele tekste manuelt da. takk for hjelpen 5787346[/snapback] Eller bare lage en tabell. Tror ingen omkommer. <table> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> </table> Style med CSS, selvsagt. Hvis du ikke kan lage 3 spalter med CSS og må vente fpr nettleserene har implementert CSS3 for å få det til, syntes jeg at vi kan bruke andre metoder. 5787527[/snapback] Tviler også på at noen omkommer, men dette blir uansett like enkelt i css. Det må jo deles inn manuellt uansett om du bruker tabeller eller css, så hvorfor blande inn tabeller? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Tviler også på at noen omkommer, men dette blir uansett like enkelt i css. Det må jo deles inn manuellt uansett om du bruker tabeller eller css, så hvorfor blande inn tabeller? 5787559[/snapback] Meget godt poeng Blingsa litt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Tviler også på at noen omkommer, men dette blir uansett like enkelt i css. Det må jo deles inn manuellt uansett om du bruker tabeller eller css, så hvorfor blande inn tabeller? 5787559[/snapback] Liker ikkje måten du skriv på; Du kan ikkje bruke "tabellar eller CSS". Du kan bruke CSS i lag med tabellar så mykje du berre vil, og burde i høg grad gjere det dersom tabellane er riktig brukt. Så det du eigentleg burde sei er "Det må jo deles inn manuellt uansett om du bruker divisjoner/div-elementer eller tabeller". Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Der satte du han ordentlig på plass, Arve Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Kjapt spørsmål. <inpyt type="text" value="info"> Hvordan fikser jeg det slik at «info» forvinner fra inputfeltet dersom man setter fokus på det? Fant ingen sider i farten som hadde det slik. Uten at jeg er sikker, tror jeg det kreves litt javakode... Edit: la til litt.. Endret 21. mars 2006 av JohnRichard Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 http://home.no.net/hwpt/clearfield.html Tror det er den beste måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Æsj, PT var raskast Endret 21. mars 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 hihi @ Arve Men er dere enig i at det er den beste metoden? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Igrunn, ja. Den fungerer såvidt eg veit i alle nettlesarar, og den tar minimalt med plass, samt er fantastisk lett å forstå seg på. Pluss at den fungerar uavhengig av andre ting (f eks innhaldet i feltet). Herregud så kjedelig den siste timen på jobb er. Einaste positive er at eg no kan tulle meg heim snart med min nye Seagate 200GB eksterne harddisk og begynne å ta grundig backup av alt eg vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå